In dit topic tript mijn Avast virusscanner steeds met een malware alert op de foto in de reactie van FET (3e reactie). Ben ik de enige?

henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Wat geeft Avast een vreemde URL ipv http://img.hqew.com/file/Images/110000-119999/118608/Electronic/159100…
Volgens Gimp is het een geldige afbeelding inclusief EXIF data.
Is Avast weer eens hyper?
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 8 juli 2015 23:43:26 schreef klein is fijn:
Idem, en verholpen.
HOE , ik gebruik "malwarebytes" en heb geen probleem
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Verholpen met een botte bijl die veel groter is dan waaraan je zou denken bij de naam 'klein is fijn'
Ik ga uit van een false positive en dan is die reactie een tikkeltje overdreven, lijkt mij.
Hoewel een jpeg wel gebruikt kan worden om sommige antieke windowsversies in de problemen te brengen, zal dat tegenwoordig niet echt meer gebruikt worden.
De omschrijving URL:mal betekent volgens mij 'malicious url', dus wellicht heeft er ooit eens een virus ergens op dat domein gestaan. De vreemde naam waar avast mee komt is een andere virtual host die op hetzelfde IP draait zo te zien.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]
als ik die url bekijk, en vooral dat lxdns lijkt mij dat ergens een firma te zijn die hosting doet naar thuis servers (dynamische ip adressen).
als er dan één zulke client iets fout heeft gedaan, wordt heel dat domein 'malicious' gezet.
het hetzelfde al gehad met mijn server
Op 8 juli 2015 23:44:13 schreef Henry S.:
Wat geeft Avast een vreemde URL ipv http://img.hqew.com/file/Images/110000-119999/118608/Electronic/159100…
Dat was mij ook al opgevallen. Ik heb het vergeleken met de URL van de foto en alleen het domein is anders, rest van de URL is gelijk. Alsof er een redirect plaatsvindt.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Mijn Norman antivirus mekkerde nergens over, maar ik heb dan ook niet op het plaatje geklikt.
En ik gebruik Firefox inplaats van M$ internep exploder... 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 9 juli 2015 10:27:07 schreef Schimanski:
[...]Dat was mij ook al opgevallen. Ik heb het vergeleken met de URL van de foto en alleen het domein is anders, rest van de URL is gelijk. Alsof er een redirect plaatsvindt.
De kans lijkt me aanwezig dat Avast bijvoorbeeld een reverse lookup doet op het IP-adres, en dan hierop uitkomt omdat er meer domeinen naar hetzelfde IP-adres wijzen (virtual hosting). Er zijn waarschijnlijk nog een paar mogelijkheden, maar die hebben te maken met zaken als load-balancing en content delivery networks waar ik zo uit het blote hoofd niets over durf te zeggen.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Franssel
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Je kunt je foto's tocht ook gewoon op CO zelf parkeren (Bijlage bij een post, en dan in de post weergeven)?
Of natuurlijk het goeie ouwe uploadarchief.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 9 juli 2015 15:28:02 schreef Franssel:
IK
Hoezo virusscanner , zit standaard in windows .
Allang niet meer. Bovendien ven slechte kwaliteit en zonder vuurmuur.
Ik gebruik zowel Trend Microsystems als Malware Bytes. Wat de een niet vangt, vangt de ander wel. En natuurlijk geen verdachte sites bezoeken
.
Franssel
Niet jokken Tidak zit er wel in met vuurmuur , in vista tot en met 8.1 en op XP tot op heden (net systeem geïnstalleerd voor een boekhouder)
blijkt nog steeds de beste , vroeger werkte hij niet bij illegale versies maar nu wel .
gebruik wel malwarebytes erbij en Ccleaner (geregistreerd).
ben dol op verdachte site's hihi of haha
[Bericht gewijzigd door Franssel op (11%)]
Pro/Contra Windows discussies horen volgens mij op Tweakers.
Franssel
Op 9 juli 2015 16:06:32 schreef Schimanski:
Pro/Contra Windows discussies horen volgens mij op Tweakers.
of AVAST nodig of onnodig is hoort misschien ook op tweakers , probleem zit 'm toch op uw pc denk ik .
Probeer eens ADWcleaner helpt zeker (gratis)
Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Het programma ADWcleaner geeft op mijn Avast anti virus een geinfecteerd bestand.
Overigens heb ik het programma wel geprobeerd en heel wat rommel kunnen verwijderen, dus het werkt wel naar tevredenheid.