Op 1 augustus 2015 18:10:49 schreef Hugo Welther:
Bij de Action.

USB powermeterje voor €2,49. Daar is het zelf niet voor te maken.

Meet de spanning en de stroom van/door de USB poort.
Op de foto's: Laden Samsung S4;

Is het zinvol? Wel leuk voor de heb.

Deze
http://www.aliexpress.com/store/product/2014-real-ammeter-digital-volt…
is weliswaar wat duurder maar heeft ook meer toeters en bellen, zoals de stroom integreren over de tijd en dus een capaciteitsmeting kunnen doen in ampere-uur.

Hoe zijn de bitjes? Een beetje degelijke kwaliteit of "verpauperen" ze heel snel?

Het is een setje voor hele kleine boutjes en schroefjes. Die draai je over het algemeen niet aan met een momentsleutel... :)
Verpauperen ligt trouwens in meeste gevallen aan de gebruiker. Meestal doordat een niet passend bitje wordt gebruikt helpt men de boel om zeep...
Vanaf 10 augustus bij Lidl:

Op 1 augustus 2015 23:06:20 schreef microdwl:
Voor diegene die bij AliExpress van die super goedkope (met 90 % korting !) Arduino en breadboard spulletjes gekocht hebben, heb ik slecht nieuws.
Deze verkoper, Jobs Cheng van Arduinos laboratory, levert helemaal niets.

Het zou kunnen, maar ik heb weleens een maand op spullen uit China moeten wachten. We zitten nu op 3 weken dus er is nog hoop. Dat de trackingnummers niet kloppen dat kan ik me ook voorstellen, daar ik vaak genoeg envelopjes zonder tracking ontvang.

edit: Hij heeft alle spullen uit z'n aliexpress-store verwijderd. Staat welgeteld nog 1 product in, te weten een LCD-bordje (geen shipping naar NL). Beetje vreemde gang van zaken dus ook maar gelijk een dispute geopend voor mijn beide orders.

Ik heb een week geleden voor 5 bestelde items een dispute geopend en de verkoper heeft hier niet op gereageerd. Na 5 dagen kreeg ik van AliExpress emails hierover dat mijn geld teruggestort gaat worden.
Echt die Job Cheng is een oplichter, anders had hij wel gereageerd!

Zie mijn edit, ik krijg ook het vermoeden dat er iets niet in de haak is, en mijn (paar) centen krijgt hij niet dus ik heb ook een dispute geopend.

Op 2 augustus 2015 18:56:42 schreef Arco:
[...]
Vanaf 10 augustus bij Lidl:
[bijlage]

Die setjes zien er beter uit als die van vorige keer. Enige verschil wat is zie is dat de linker een haaks handvat heeft en dunnner is aan de onderkant.

Ik heb ook inmiddels 5x een dispute geopend.(en dat voor € 7.00 ongeveer)
We wachten af.

Ook 10 Augustus bij Lidl (NL):
http://www.uploadarchief.net/files/download/powerfixdmm_lidl.png

Ik heb zelf de versie met gele holster.

ik wacht nog ff af.EDIT dispute 5x geopend voor totaal 3.65€ nadat ik het tracking nr op verscheidene russische websites terugvond. END EDIT
normaal krijgt de verkoper dat geld nog niet maar gaat het eerst naar ali-express. pas als alles in orde is, zou de verkoper het geld krijgen.

als ik bij die arduinos kijk, zijn er 178paginas zonder feedback (x8stuks per pagina is 1400aankopen aan min 0.65ct/stuk is toch een 900€).
daar nog een 700€ bij voor de mini arduinos, 100€ erbij voor die leonardos, ...
allemaal vorige maand besteld, en de verkoper is sinds 2juli aliexpress seller.

hmm, dat tracking nr eens gegoogled en kom hier uit
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ca…
de eerste link die ik tegenkom is een camera met 90% korting
http://www.aliexpress.com/snapshot/6755683070.html?orderId=68042567297…
waar de contactgegevens van de verkoper ene jack beyond is uit Shenzhen.

en onze verkoper is jack yuan uit shenzhen... zelfde voornaam, zelfde locatie, zelfde trackingnr's.

dat tracking nr staat dus blijkbaar ook op een blacklist van valse verzenders...

als een setje van die verchroomde bitjes heeft loop ik er van weg. heb er nog geen gebruikt of gezien die goed zijn in die blinkende uitvoering. de betere bits zijn gewoon dof metaalkleurig of zwart.

Kopersbescherming van AliExpress werkt goed.
Vandaag m'n geld teruggestort gekregen voor de 5 dingen die ik bij Arduinos laboratory (Jobs Cheng) had gekocht.

Vandaag ook 23x een dispute geopend.
Eigenlijk wel jammer want voor die prijs had ik het spul graag binnen gekregen.

TonHek

Op 1 augustus 2015 21:43:49 schreef Pertinax:
Bij Aldi BE vanaf 1 aug: speciaalborenset

[afbeelding]

Die waren maandagohtend al uitverkocht :(
Ik had zo'n setje glasboortjes willen hebben/

Damn. Hoefde je toch niet te pinnen :)

USB powermeterje voor €2,49. Daar is het zelf niet voor te maken. Is het zinvol? Wel leuk voor de heb.

Heb er ook een paar gehaald. Ze kloppen best aardig. De eerste rotte lader ook reeds gevonden: telefoon wordt niet meer vol, de accu zal wel rot zijn. Mispoes. Bij 400mA kakt de spanning van de lader in tot beneden de 4V...

[Bericht gewijzigd door EricP op (82%)]

Kopersbescherming van AliExpress werkt goed.

Zelf vind ik die van Aliexpress een stuk minder dan b.v. Ebay.
Had laatst een WiFi module die niet werkte.
Na een goed omschreven klacht met foto hield de verkoper me steeds aan het lijntje.
Tenslotte vroeg hij me een video te maken waarin ik liet zien wat er niet goed aan was aan het apparaat.
Toen ik vertelde dat een video geen zin had omdat er niets te zien was aan een apparaat dat niet werkt legde hij de klacht terug bij een technisch expert van Alixxxx.
Die vond mijn klacht ongegrond omdat ik niet had meegewerkt aan een verzoek van de verkoper.

[Bericht gewijzigd door Brainbox op (82%)]

Gewoon dom doen wat ze vragen. Jij weet wat je doet, zij niet.

Bij Ebay maak ik nauwelijks nog gebruik van de kopersbescherming. De meeste Chinezen zijn vrij redelijk en willen liever geen 'dispute'. Vermoedelijk omdat het ze dan meer kost en reputatieschade oplevert.

Omgekeerd werkt het ook... als je als koper veel claims indient bij Paypal krijg je een waarschuwing van ze dat dat niet de bedoeling is.

Het powermetertje is via Ebay nog iets goedkoper... en niet echt nauwkeurig. Maar inderdaad heel handig om even een USB-lader of mobiel apparaat te debuggen.

Dat USB power metertje werkt best redelijk. Alleen jammer van de rare haakse behuizing. (recht was een stuk makkelijker geweest)
(heb hier 3 pc's met 16 USB poorten en hij past maar in 3 ervan... :( ). Had gelukkig nog een kort USB verlengkabeltje liggen.

Op 4 augustus 2015 15:45:07 schreef rew:
Gewoon dom doen wat ze vragen. Jij weet wat je doet, zij niet.

Wat valt er te zien aan een printplaatje dat niet werkt ?
Ik heb gevraagd wat ze dan precies wilden zien op die video, maar kreeg alleen als antwoord: "make video".

Voortaan meld ik wel dat ik niets ontvangen heb.

Op 4 augustus 2015 19:23:05 schreef Arco:
Dat USB power metertje werkt best redelijk. Alleen jammer van de rare haakse behuizing. (recht was een stuk makkelijker geweest)

Die zijn er vast wel... heb deze twee van Ebay...

Ik heb ook snel twee van die USB-checkertjes gekocht. Vond de gesuggereerde toepassing van E.P. wel aardig.

Inderdaad is de haakse uitvoering wat onhandig: De USB-poorten zitten aan de zijkant van m'n laptop en daardoor lees je het ding altijd ondersteboven uit.

Brainbox,

Ook ik heb een slechte ervaring met Aliexpress. Ze beweren volledige bescherming te geven maar als er iets gebeurt ben je gewoon je geld kwijt. Ze reageren zelfs niet meer. Alleen als de verkoper vrijwillig meewerkt krijg je je geld retour.

Ali wil in de toekomst eBay inlijven. Ben benieuwd of het dan beter of slechter wordt...

Ebay is een stuk safer. Daar weet je waar je aan toe bent. Daar stikt het ook van de oplichters met fake componenten, maar ze worden er tenminste niet beschermd.

Iedereen die bij Ali heeft besteld, ik krijg net deze mail:

We have suspended this seller’s account because we detected unsafe trading activities. All of your pending orders with this seller have been frozen for your security.
We have asked this supplier to provide supporting evidence, such as shipping documents and qualification certificates. If the supplier is unable to provide the evidence or if the evidence is insufficient, we will close the order and process the refund for you within 5 business days (In case of certain circumstance, the processing period may be extended).

Het zal wel goedkomen dus (geld terug)