Goedeavond,
Ik zit met een probleem waar ik niet mee vooruit kom.
Ik probeer een CU240E-2 PN-F frequentie regelaar van siemens te laten communiceren met een S7-1214C en een KTP1000
koppeling van het profinetwerk gaat via Planet IGS-801M 8-poort Managed Switch, Ethernetswitch ProfiManaged.
Online connectie met de regelaar kan ik via profinet of via S7USB. Ik kan alle parameters aanpassen. alles monitoren. Als ik de frequentie regelaar download zou je zeggen dat je zijn profi id device name zou meekrijgen en zijn IP adres wat ik in TIA V13 mee stuur.
Ik krijg steeds de melding dat ik geen cyclic connection heb. En busfail lampje blijft knipperen. Als ik in de regelaar manueel ga controleren naar parameter: 61000 en 61001. zijn ze beide blank. Hier moet normaal device naam en ip in komen te staan.
Hoe krijg ik deze toegewezen?
Volgens de tutorial moet het via accessible nodes en dan online/diagnostic. Echter kan ik deze niet aanpassen in zowel online of offline verbinding
Project wat ik wil testen: https://support.automation.siemens.com/WW/llisapi.dll?func=cslib.csinf…
documentatie:
https://support.industry.siemens.com/cs/attachments/70155469/70155469_…
Hopelijk kan iemand me helpen met dit probleem
Dat gebeurd alleen met goedgekeurde siemens hardware als de topology view 1 op 1 overeenkomt met je online configuratie
vooral met 1 slave is het vele malen makkelijker en sneller om handmatig een ip adres in je slave te zetten en daarna te downloaden.
en welke versie TIA draai je?
DK, sorry zie je antwoord nu pas.
Ik gebruik TIA V13. Ik heb bij deze regelaar nog nooit een interface ingesteld dus weet niet precies hoe ik deze handmatig kan invullen. Ik heb 2 van deze regelaars maar lijkt me verstandig om eerst een aan de praat te krijgen.
Ik krijg in ieder geval deze fout op de regelaar:
A08526 (F) PROFINET: No cyclic connection
Reaction: NONE
Acknowledge: NONE
Cause: There is no connection to a PROFINET controller.
Remedy: Establish the cyclic connection and activate the controller with cyclic operation.
Check the parameters "Name of Station" and "IP of Station" (r61000, r61001).
Hier staat dat ik R61000en R61001 moet na kijken en als ik dat doe staat er bij allebei een 0. Ik kan deze niet wijzigen met de IOP. Of ik doe het verkeerd natuurlijk.
[Bericht gewijzigd door Sjoerd K op (48%)]
Je planet switch kan denk ik geen topology dus je zult je regelaars op z'n minst een naam moeten geven, ip zal hij dan wel vanzelf krijgen van de PLC.
In de gewone step7 doe je dat bij PLC -> Edit ethernet node, tia zal het op ongeveer dezelfde manier gaan.