caasy
als er iets is de moeite waard om te maken zou het al gemaakt zijn.
ik ben nu al een tijdje met ULTIcap en ULTIboard bezig om mijn PCB's te ontwerpen maar ik wil nu wel eens overstappen. welk PCB ontwerpsoftware is volgens jullie het beste en ook waarom???
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
ik gebruik het liefste ULTIboard
maar eagle kan er zeker ook mee door
en het is zelfs gratis, welliswaar met een limiet aan PCB size, maar dat mag de pret niet drukken
caasy
als er iets is de moeite waard om te maken zou het al gemaakt zijn.
het probleem met ULIboard is dat de package type's in sommige gevallen niet kloppen. en met ULTIcap dat de pinning niet klopt, ik bedoel op een NE555 zitten niet maar 4 pin's
iig wou ik ff kijken wat er overal nog meer gebruikt word
In ultiboard heb ik gewoon mijn eigen bibliotheek gemaakt. Altijd de correcte formaten en de soldeereilandjes zoals ik ze wil.
Een beetje werk, maar zeker de moeite waard.
Verder vind ik ultiboard echt een te gek programma wat goed, duidelijk, accuraat en snel werkt.
Rene Zwart
Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl
als je het makkelijk en snel wilt doen is Sprint Layout 4.0
super snel een printje getekend zonder dat je er veel kennis van hoeft te hebben.
anders raad ik je ultiboard aan.
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Van de makers van ULTIboard heb je ook een simulator toch? Is dat wat? Dan kan ik overwegen het hele zaakje te kopen 
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Multisim
leuk programma, ooit voor school moeten gebruiken.
je tekent het schema, test het, en exporteer het naar ultiboard om er vervolgens een pcb van te maken. ideaal
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
klinkt leuk! Ik heb met PSpice gewerkt, daar zat dan ook een ontwerpprogramma bij, maar de schema's zagen er niet uit vind ik. UltiBoard ziet er wel goed uit 
Dit is ook wel een aardige en kan tot 200 pins. En een zeer uitgebreide librairy en tevens kan ultiboard geimporteerd worden.
Joris
Op 30 november 2004 17:28:41 schreef Jeroen Boere:
Multisimleuk programma, ooit voor school moeten gebruiken.
je tekent het schema, test het, en exporteer het naar ultiboard om er vervolgens een pcb van te maken. ideaal
Multisim heeft me een hoop frustratie gegeven. De grafische interface is kut, het grid klopt niet meer als je het programma langer dan twee uur open hebt staan. Verder is het een omslachtige manier om een bus aan te leggen met 45graden aansluit-hoeken.
Verder is het aanmaken van schematische symbolen een ramp en zijn sommige symbolen 'niet wat je getekend had'.
Probeer eens in multisim een component aan te maken waarvan de aansluitingen aan vier kanten zitten....
De simulator heb ik nooit echt gebruikt omdat bouwen en testen meestal sneller gaat voor de dingen die ik doe.
Ik neem aan dat die sim goed is. Mag wel voor die prijs...
De exportfunctie is geweldig en dan kom je inderdaad in ultiboard. Vanaf dat moment is de frustratie wel weer voorbij en wordt je weer vrolijk.
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Op 30 november 2004 17:28:41 schreef Jeroen Boere:
Is niet zo ideaal! je kan wel van Multisim => ultiboard maar als je daarna een fout opmerkt kan je niet meer schema aanpassen en huidige banen behouden!!
Op 30 november 2004 18:45:29 schreef Evil Aedolon:
Is niet zo ideaal! je kan wel van Multisim => ultiboard maar als je daarna een fout opmerkt kan je niet meer schema aanpassen en huidige banen behouden!!
Dan doe je iets niet zo handig aedolon, dit kan namelijk wel...
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."