Hoi Modder eters,

Ik zoek zo her en der op het forum wat info om mijn project weer wat leven in te blazen.
Via de zoekfunktie ben ik al bij verscheidene oude topics aanbeland die ik zeker als naslagwerk kan gebruiken.

Echter... Ik kan ze niet opslaan of volgen of iets anders doen om het betreffende topic beter vindbaar te maken, anders dan het 5 jaren omhoog te kicken zodat ik hem onder mijn eigen reacties terug kan vinden. Dat lijkt me namelijk niet de bedoeling. :-p

Op andere fora zie ik zo'n soortgelijke mogelijkheid vaak wel bestaan.
Is dat een optie voor het Circuits Online forum?

Greetz
Fantomaz

Toch simpel?: opslaan als bookmark in je browser...

Ik werk op CO vanaf 4verschillende werkplekken.
Niet handig dus.

Daarbij weet ik al niet hoe dat op een Ipad gaat.

[Bericht gewijzigd door Fantomaz op (29%)]

Xmarks gebruiken voor je bookmarks.

Op 17 december 2015 20:49:46 schreef Fantomaz:
Ik werk op CO vanaf 4verschillende werkplekken.

Chrome gebruiken en inloggen met je Google account. Overal zelfde layout en favs :-)

Xmarks ga ik even bekijken.

Tja... Verder kan ik geen aanpassingen maken op de bedrijfslaptop waar in mijn pauze's wel mee werk en google Chroom op de tablet? Kan dat uberhaupt?

Maar terug naar de basis...
Het is mogelijk binnen een forum en ik vind het vreemd dat het er hier niet bij zit.
Waarom al die addons en vage aanpassingen voor iets wat heel gangbaar voor een forum is.

Op 17 december 2015 20:49:46 schreef Fantomaz:
[...bookmarks...]
Ik werk op CO vanaf 4verschillende werkplekken..

Chrome zorgt er bij mij voor dat ik op m'n vier vijf werkplekken dezelfde bookmarks heb.

Vage addons en apps zoals Chrome komen er bij mij ook niet op. Chrome is er overigens wel voor Android en Apple, dus een tablet hoeft geen probleem te zijn. Ik mis favoriete topics niet heel erg, maar zou er wel gebruik van maken als het er was.

Reden dat het hier niet op het forum zal zitten is dat de forumsoftware geen standaardpakket is. Features moeten ter plekke gebouwd worden, dus dan moet er voldoende vraag naar zijn en bovendien moet de ontwikkelaar de tijd hebben.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]

Echter... Ik kan ze niet opslaan of volgen

Volgen is simpel....
Klik onderaan de page op het envelopje, "E-mail notificatie".
Op het volgende scherm een vinkje achter "E-mail notificatie voor dit topic", en klik op opslaan :-)

groet, Gertjan.

Dat is een nuttig antwoord, Miedema (tyge dank derfoar)

Alleen krijg ik dan alleen een notificatie als er wat is TOEGEVOEGD en dat is niet wat wenslijk is want daarmee kick je in eerste instantie wel weer een wellicht heel oud topic.

Tenzij je emailnotificatie aanzet en je een overzicht hebt van de topics waar je een emailnotificatie van hebt ingeschakeld.

Tenzij je emailnotificatie aanzet en je een overzicht hebt van de topics waar je een emailnotificatie van hebt ingeschakeld.

En ook dat kan :-)

Klik op je eigen gebruikersnaam ( naast een post, of rechts-boven onder "gebruiker status".
Je komt in het "Mijn gegevens" scherm. Klik op "Topic notificaties".....

groet, Gertjan

Edit: Ik kwam er net achter dat alleen als je rechts-boven onder "gebruiker status" op je eigen gebruikersnaam klikt je in het "Mijn gegevens" scherm terecht komt.

[Bericht gewijzigd door miedema op (20%)]

Omslachtig, maar het werkt wel...

Overigens mis in alle 10 reacties wel een mening van een gewezen Moderator.
Meestal zitten die er bovenop.

Inderdaad, was mij ook al opgevallen.

De taak van een moderator is om zich zo veel mogelijk afzijdig te houden. Daar waar mogelijk: niet ingrijpen. Als zo'n topic gewoon zonder inmenging de goede kant op gaat: Lekker van afblijven.

Of misschien is het niet opgevallen. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat minder waarschijnlijk.

En als laatste: Mogelijk voelden de moderators zich gezien de aanhef niet aangesproken?

Meestal, tenminste voor een paar jaar terug iig, waren mannen als Henri.S en Sine de mannen die er vaak bovenop zaten.
Klein is Fijn doorgaans ook nog wel.

Waarom zit het niet erin? Het forum is inderdaad geen standaardpakket zoals Maarten al opmerkte. Zo'n functie zal er dus bij geprogrammeerd moeten worden. Verder is het bookmarken/favorieten een functie die al jaren standaard in browsers zit. Ook het delen van bookmarks over verschillende devices is niet erg moeilijk.

Dat gezegd hebbende stond het wel nog op de todo.

Op 19 december 2015 00:46:41 schreef Fantomaz:
Meestal zitten die er bovenop.

Soms hebben die ook andere dingen te doen :).

Op 19 december 2015 01:07:17 schreef rew:
En als laatste: Mogelijk voelden de moderators zich gezien de aanhef niet aangesproken?

Wellicht speelt dat mee :).

Zou het dan toch zo zijn dat CO moderators een privéleven hebben? ;)

sommige CO leden ook en die worden daar de in gestoord. zelfs op hun werk...
(sorry fuzzbass moest er echt wel even aan denken, na deze uitspraak)

Met chrome heb ik 4 devices die dezelfde bookmarks gebruiken. Ook op mijn werk. Enige link die ik vaak gebruik is circuitsonline.net/my

Is een mobiele CO een mogelijkheid? Eventueel wil ik daar wel bij helpen.

Persoonlijk mis ik dat het meest.

[Bericht gewijzigd door Progger op (13%)]

hmm een CO-app.

ik heb hem niet gemist, maar waarom is hij er eigenlijk niet? Best handig!!!
Daar kun je die functionaliteit ook alvast inbouwen.

Op 19 december 2015 13:31:02 schreef Fuzzbass:
Zou het dan toch zo zijn dat CO moderators een privéleven hebben? ;)

Zou je soms wensen...
Toch leek het dat Henri geen ander leven had dan Circuitsonline.
Hij had wél een werkleven, weet ik nog wel. Maar op CO is hij nu wel érg rustig.

Sommige mensen, waaronder ik, knopen liever niet al hun systemen aan elkaar, via een dienst van een (of andere) grote speler op internet die op privé gegevens aast. Ik synchroniseer niets en zou dat graag zo willen houden.

Favorieten via mijn profiel op de site zou ik zeker prettig vinden. Tot die tijd werkt het via notificaties natuurlijk ook, goede tip!

Ik sluit mij helemaal aan bij Henk... :-)

welke henk? :)

maarem zoals ik zeg. ik installeer weinig apps... maar dat heeft met vertrouwen en gebruik te maken. CO vertrouw ik en zou wat toe kunnen voegen.