goede middag,

weet iemand waar de pickit2 nog te koop is.

met vriendelijke groet,

Dat zal goed zoeken worden, want die is niet meer in productie... (misschien heeft hier en daar nog iemand er een liggen)
Je kunt eventueel een pickit3 met de standalone scripting GUI nemen, die is qua werking exact hetzelfde als de pickit2.

Wat is het voordeel van de 2 tov de 3 dan?

Er zijn nog steeds clones te koop, bijvoorbeeld via Ebay. En daar zitten best goed tussen voor weinig geld.

Wat is het voordeel van de 2 tov de 3 dan?

Onder andere de behuizing... ;)
Die van de pickit2 is van taaie kunststof, die van de pickit3 van het brekende (harde) soort kuntststof...

Dat kan toch niet een reden zijn om specifiek naar een 2 te zoeken zeker?

[edit] Dank rew. Mijn gedachte was, waarom wil TS in hemelsnaam zo nodig een PK2. Kan de reden zijn dan.

[Bericht gewijzigd door flipflop op (43%)]

Als je de originele software gebruikt, is de pickit3 een draak van een ding. Wil iedere keer bij een ander type pic nieuwe firmware downloaden.
Dat is echt heel vervelend als je hem veel gebruikt. Daarom hebben ze ook de scripting soft/firmware van de pickit2 aangepast, zodat die op de pickit3 werkt...
(de pickit3 raakte bij de oude MPLab ook vaak de USB verbinding kwijt. Dan moest je opnieuw af en aankoppelen...)

[Bericht gewijzigd door Arco op (16%)]

de 2 is inderdaad van ander materiaal gemaakt dan de 3.
Maar dan bouw je d'r toch gewoon een bescherming om heen.
Bovendien, een barst in de behuizing zal echt geen verschil in de werking maken.
Of gewoon voorzichtig mee omgaan. Ik heb mijne nu al een paar jaar en d'r zitten wel wat krasjes op maar dat is dan ook alles.

Da's waar. Ik heb er ook 2 waar ik voorzichtig mee om ga, geen problemen... ;)
Maar het verbaast me wel. Bij een nieuwe versie van een bestaand apparaat is mijn motto altijd 'houd wat goed is en verbeter/versimpel waar mogelijk'
Bij microchip zijn ze gewoon vanaf nul opnieuw begonnen en het nieuwe ding is op bijna alle punten minder. (alleen de processor is nu een 24FJ dus wat beter)

Ik vindt de pickit-3 een waardeloos ding, om de reden die Arco ook al aangaf. Geef mij ook de pickit-2 maar, maar of ze nog ergens te koop zijn durf ik niet te zeggen.

had via ebay nog een leverancier in England gevonden.
maar na een korte mail wisseling ook daar niet meer leverbaar.

dus op zoek naar een goed alternatief.

Zoals gezegd, pickit3 is (met de juiste firm/software) identiek aan de pickit2.

Zet eens een advertentie. Hier en/of op marktplaats.

Op 23 december 2015 16:34:50 schreef Arco:
Zoals gezegd, pickit3 is (met de juiste firm/software) identiek aan de pickit2.

Heb jij daar goede ervaring mee? En hoe kom je aan die software, is die ergens te downloaden?

Bij die goedkope clones moet je wel uitkijken dat je er een hebt die 100% compatible is.
Er zijn er veel die geen instelbare Vcc hebben, maar vast 5volt. (dan ben je erg beperkt in je pic keuze)

@lambiek:
Werkt prima.
Software: http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/PICkit3%20Programmer%2…
Laatste devicefile: http://www.circuitsonline.net/forum/file/7262

Bedankt Arco, dan is het misschien nog de moeite om het eens te proberen. Maar zolang de pickit-2 het doet blijf ik voorlopig daar bij. :)

Pickit 2 heeft toch het voordeel dat deze meteen ziet of wel of niet spanning op de microcontroller staat? Pickit 3 heeft dee mogelijkheid volgens mij niet. Daarom ligt de Pickit 3 ergens diep in een lade bij mij. Ook het zuigen van iedere keer nieuwe firmware heeft mij hiertoe doen besluiten.

Dan moet je dus de links in de post van Arco volgen (heb ik ook onlangs gedaan), werken prima.

als ik een pickit3 koop en het zet de software er op die op picbasic sta. kan de 3 gewoon gebruikt worden als een pickit2.

Ik heb geen idee, maar als je dat zegt dan zal dat wel...

Ik heb er eventueel nog twee over. Die mag je wel voor een klein bedragje overnemen als je interesse hebt. Stuur maar een PM. Mailadres staat in mijn profiel. Groet, Mark.

Op 27 december 2015 21:47:45 schreef divemaster_w:
als ik een pickit3 koop en het zet de software er op die op picbasic sta. kan de 3 gewoon gebruikt worden als een pickit2.

Welke software op Picbasic.nl bedoel je? Als je bedoelt wat er op de pagina "PICkit2 programmer koppelen aan PIC Basic" dan is het antwoord "nee". Want dat is, zoals de titel al aangeeft, voor een PicKit2.
Ik begrijp niet wat er nou zo moeilijk is aan het gebruiken van de links die Arco geeft.

Advies: koop die van Blauw Lampje, maar zodra je een device hebt dat een lagere Vpp nodig heeft wordt het lastig.

nou,hadv, dit klinkt een beetje geiriteerd.

voorop gesteld ik ben geen crack in elektronica zoals de meeste hier op dit forum.

heb dingen graag op een rijtje zodat ik weet waar ik mee bezig ben en wat mogelijk is.

pickit is voor mij alleen om er bij te hebben.
programmeer zelf met de wisp en dat bevalt mij uitstekend.

en ja de link van arco heb bekeken van daar dat ik nog vragen had.

Welke vragen? Ik zie niets...
Beter alleen pickit2 gebruiken; veel eenvoudiger en betrouwbaarder...

[edit]
Zie nu dat je een dubbelaccount hebt. Mag niet, en de zaak wordt er (zoals je merkt) nogal wazig door...
Vragen stellen onder één gebruikersnaam en antwoorden onder een andere. Niemand begrijpt dan op den duur meer hoe de zaak in elkaar steekt.

[Bericht gewijzigd door Arco op (56%)]