Hey CO! Naast m'n HK3500 die ik aan 't repareren ben, heb ik ook 'n Marantz SR5200 staan die op 't rechter kanaal geen geluid meer geeft.

Na wat meetwerk snel gevonden dat het in de volumekaart zit en we in IC513, een NJU7313AL van JRC. Mooi!

Nu is alleen de vraag: zijn er plekken in NL/BE waar ik zo'n IC kan kopen? Google levert niets op, maar ik weet dat het vaak de wat kleinere/obscuurdere zaakjes zullen zijn die dit hebben liggen (en dat vaak niet op de interwebs adverteren). Waar vind ik die? Wie kent ze?

Ja, ik ken eBay, ja ik weet waar China ligt. ;-) Ik wacht alleen liever niet 4 weken, maar 't moet ook niet te duur worden. Thanks!

Ik wil niet wachten en mag niet veel kosten gaan meestal niet samen. Op eBay is er aanbod genoeg...

Op 2 januari 2016 00:17:14 schreef Arco:
Ik wil niet wachten en mag niet veel kosten gaan meestal niet samen. Op eBay is er aanbod genoeg...

Hehe, klopt :-)

Het is ook meer dat ik benieuwd ben of er leuke shops zijn met dit soort spullen hier in de buurt.

een sr5200, die heb een tijd terug ook 1 op de werkbank gehad. geen al te fijne bak om aan te meten. die had een raar random uitval probleem. dat bleek na veel meetwerk in de hulpspanning voor oa de speakerrelais te zitten. die weer afwezig was door een gare weerstand op de eindtrap print.

met wat geluk heeft dat ic 1 gare ingang die je kunt omschakelen. is de uitgang op alle ingangen niet werkende is de ingangkeuze defect van dat ic, of reset de versterker eens geheel. het kan een geprogrammeerde fout zijn in het geheugen, bij levels van de speakers dichtgezet op rechts..

Op 2 januari 2016 00:29:44 schreef testman:
een sr5200, die heb een tijd terug ook 1 op de werkbank gehad. geen al te fijne bak om aan te meten. die had een raar random uitval probleem. dat bleek na veel meetwerk in de hulpspanning voor oa de speakerrelais te zitten. die weer afwezig was door een gare weerstand op de eindtrap print.

met wat geluk heeft dat ic 1 gare ingang die je kunt omschakelen. is de uitgang op alle ingangen niet werkende is de ingangkeuze defect van dat ic, of reset de versterker eens geheel. het kan een geprogrammeerde fout zijn in het geheugen, bij levels van de speakers dichtgezet op rechts..

Het probleem deed zich voor bij meerdere ingangen. Het is ook niet dat er geen geluid uit kwam, af en toe wat gekraak en geplop. Er zit wel 'n 7.1-directe-ingang op die deze IC niet gebruikt - daar werkte 't rechterkanaal perfect.