Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
mel

Golden Member

dat moet vast en zeker een natuurstenen uitgehouwen plaat zijn.....

wat voor straf zou er op staan, voor oplichterij?

Op 19 januari 2016 18:08:52 schreef pa3gws:
Lijkt verdacht veel op. :-p
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/keuken-keukenbenodigdhe…

die link werkt niet eens bij mij, hij weet zeker dat ik niet in die flauwekul trap.... :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 19 januari 2016 19:47:05 (74%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Warmhoudplaat, blijft maximaal 90 minuten warm na het verwarmen in de magnetron. Opwarmtijd 600-900 watt 2-4 minuten. 1000-1500 watt 2-3 minuten. Duitse kwaliteit HP.

Ah, dus korter dan 90 minuten kan ook, en defineer warm, is dat 1 graad boven de kamer temperatuur ? Weinig oplichting mi, wel onduidelijk.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
RAAF12

Golden Member

Op 19 januari 2016 10:04:46 schreef Gerard*:
Als je de luidsprekers op spikes zet, komen ze iets hoger boven de vloer te staan.
...is er in het ontwerp rekening gehouden met een bepaalde koppeling met de vloer.

Als die spikes groot zijn staan de tweeters wellicht niet meer op oorhoogte, dat schijnt veel uit te maken in het stralingspatroon.

evdweele

Overleden

Op 19 januari 2016 17:16:12 schreef Thevel:
Het houd maar niet op!!
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=duart-audio-disc-imporver-lp--…

Wat mij direct opviel is dat er tot drie keer toe dezelfde typefout op die pagina staat.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Dure straattegel!

Om te steengrillen is ie ook duur :)

High met Henk

Special Member

ik heb even gekeken,

De beste man van Duarte is eveneens fotograaf volgens de info die ik kan vinden.
Ik had het pas ECHT ironisch gevonden als hij ofwel een tegelhandel had, ofwel een uitvaartondernemeing met grafmonumenten o.i.d..... Begon wel een vermoeden in die richting te krijgen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hoe zou een gerecyclede (marmeren) grafzerk het klankbeeld van een LP of CD beïnvloeden? Zou daar ook niet een markt voor wezen?

High met Henk

Special Member

nou, volgens mij is dat ook hetgeen hij aanbied....
daarom kwam ik erop.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hubie

Special Member

In de jaren 70 werden de meest vreemde sopjes verzonnen om je LP's te reinigen,we hadden toen nog een granieten aanrecht thuis.Had ik dat toen maar geweten. ;-)

Hewlett

Honourable Member

Dezelfde aanbieder van die luxe stoeptegel verkoopt ook dempingsringen voor buizen....
http://www.hifisupply.nl/data/articles/images/big/xb_100.jpg.pagespeed.ic.vXOz2dOtRd.jpg
wel van zuiver teflon en titanium natuurlijk.

Prachtige quote met een paar mooie statements over buizen :-)

De Duende Criatura dempingsringen voor buizen verminderen zeer effectief de microfonie, vervorming en zelfoscillatie die bij toepassing van buizen in audioapparatuur onvermijdelijk zijn. Bij de juizte toepassing van deze ringen verbeteren ruimtelijkheid, definitie en controle van de bas. Tevens wordt het klankbeeld aanmerkelijk schoner.

Aha, het ringing-effekt :+ tuurlijk.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
High met Henk

Special Member

aha, duart audio doet alleen stoeptegels.
een stoeptegel voro de CD/DVD speler, voor de LP speler, als plank voor je audio installatie en voor onder je speakers...

allemaal een zelfde plank alleend ie voor audio is zwart.. En ze claimen allemaal hetzelfde...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hubie

Special Member

Buizen verend ophangen ter voorkoming van microfonie is net zo oud als de buizentechniek zelf.
Maar wat zo,n cockring om een buis moet ontgaat mij even. ;-)

Dok

Golden Member

Je kunt LP's toch niet zomaar op een steen leggen?
Of toch wel, krijg je een of ander antiekrasmiddel aangesmeerd..

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Thevel

Golden Member

Tros opgelicht bellen? :)

Nog ff verder gezocht op de site:
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=crusade-audio-ca-plate-rfi-en-…

En weer eenzelfde lulkoek:
"Het laag wordt strakker, scherpe randjes verdwijnen en de ruimtelijke informatie neemt drastisch toe. Alles wordt open getrokken, en daardoor “muzikaler” door de toepassing de demping plaat."

Enne... door toepassing van meerdere platen wordt het nog beter!
Jaja, beter voor de portemonnee van die oplichter!

Hieronder:
haha hard vacuüm, dat ben ik nog niet tegengekomen :)

Op 19 januari 2016 21:58:15 schreef Hubie:
Maar wat zo,n cockring om een buis moet ontgaat mij even. ;-)

Daar blijft het vacuüm lekker hard van. ;-)

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.
Hubie

Special Member

@Hoeben:Mensen die een tegel van 30x30 CM kopen voor 300 Euro zijn niet te overtuigen van het tegendeel denk ik.

Lees dit nog eens door ;-)

Elke gegevensdrager heeft last van elektromagnetische vervuiling die veroorzaakt wordt door elektrische toestellen, afstandsbedieningen, draadloze verbindingen, elektrische leidingen, radiogolven, enzovoort. Dit verstoort de geluidskwaliteit en bijgevolg uw optimale muziekbeleving. Want hoewel elpees (vinylplaten) niet werken door magnetisme, zijn zij omwille van de gebruikte productiematerialen toch gevoelig voor elektromagnetische vervuiling.
De Disc Improver neutraliseert deze elektromagnetische vervuiling.
Leg daarom uw elpees telkens voor u ze afspeelt gedurende minstens 60 seconden op de Disc Improver en maak ze vrij van elektromagnetische vervuiling. Het verschil is onmiddellijk hoorbaar. De balans tussen lage, midden en hoge tonen wordt harmonieuzer, de detaillering gaat er met rasse schreden op vooruit en het klankbeeld wordt een stuk ruimer.
De Disc Improver is een natuurproduct en bestaat uit een zorgvuldig geselecteerde granietsoort. Door vakkundig polijsten onder een bepaalde druk en een speciale behandeling, bekomt hij zijn specifieke eigenschappen. De Disc Improver zendt in goede vocht- en temperatuuromstandigheden elektromagnetische golven uit. Minimaal en volledig natuurlijk, maar wel voldoende om een positieve invloed uit te oefenen op zijn omgeving. Dat komt omdat graniet kristallen bevat die gevormd werden door stollend lava en heel veel jaren geduld. Eén van die kristallen is mica, waarvan bewezen is dat het een invloed heeft op elektromagnetische signalen.
Neem de proef op de som en ontdek wat er gebeurt als natuur en muziek elkaar ontmoeten.

“When nature meets music”

De Disc Improver LP kan ook gebruikt worden voor cd’s, sacd’s, cd-roms en blue-ray discs.
Er is ook een Disc Improver CD beschikbaar.

Dit is werkelijk de grootste bullshit ever

Tidak Ada

Golden Member

Op 19 januari 2016 23:13:23 schreef Thevel:
Tros opgelicht bellen? :)
[....]
Hieronder:
haha hard vacuüm, dat ben ik nog niet tegengekomen :)

Hard vacuüm is een synoniem van hoog vacuüm. Niet alles is onzin, maar veel wel ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Dok

Golden Member

Dan is deze zekering vast wel oke.

Ouderwetse stop voor in de klassieke stoppenkast maar dan in de Hifi-Tuning audio-grade uitvoering!

Cryogeen behandeld.
Voorzien van een WA-Quantum chip

En dat voor maar 22€(!)

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Hubie

Special Member

Dit topic loopt als een speer,en we lachen ons de krampen.
Maar eigenlijk is het toch schandalig wat er hier aan goedgelovige mensen aangesmeerd wordt ?

Bij het lezen van die beschrijving van die 'trottoirtegel deluxe' met al die 'overtuigende argumenten' wist ik even niet meer of ik in lachen of huilen moest uitbarsten.
Het voornaamste probleem wat ik heb bij het draaien van mijn LP's is een zachte 50Hz brom die te horen is bij stilte. Ik moet nog altijd uitzoeken waar deze vandaan komt. Uit de pick-up of PU-voorversterker. Als ik die weg heb ben ik al heel tevreden met de geluidskwaliteit.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Hubie

Special Member

@Nightwalker: Ik denk dat je dan een 'Noise Harvester'moet aanschaffen ;-) Dat helpt enorm hoor !
http://www.stereotimes.com/acc041007.shtml

Mss moet ik idd maar eens zo'n 'geluidsdelver' proberen. Hopelijk is er nog enige inruilwaarde op de gedolven ongewenste bijgeluiden zodat het apparaat zichzelf uiteindelijk terugbetaald. :+

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Dit topic is gesloten