Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Heren, heren , en dames toch !

Ga alléén voor de beste kabel voor je geliefde hi fi installatie. Om er echt werkelijk alles, maar dan ook alles uit te halen had ik deze kabel in gedachten als luidsprekerkabel :

Wel een klein probleempje wist de leverancier mij te vertellen : hij is nogal moeilijk in een bocht te leggen achter je TV kastje ! !
Tja, dan zal ik maar een 1.5mm² nemen zekers ! Moet ook wel volstaan.

Lees er maar eens wat tijdschriften over hi-fi op na ! Je lacht je echt te barsten welke zooi ze aan de man brengen. Hoe duurder hoe beter natuurlijk. Tot zelfs mini gouden piramides om de slechte golven uit de lucht te halen en zo tot een waar muziek orgasme te kunnen komen.

Veel luisterplezier nog.

Danny G

Op 20 juli 2016 19:59:24 schreef Elektroboy21:
Deze audiokabel voorkomt dat je hoofdpijn krijgt van muziek luisteren.
http://link.marktplaats.nl/m1071229041

ik ga mijn vrouw er mee aansluiten in bed, succes verzekerd.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 21 juli 2016 08:44:03 schreef Jochem:
Ik vind het een mooi koffertje, dus ik doe mee met de biedingen-oorlog. Ik heb alleen het idee dat we de vraagprijs niet helemaal zullen gaan halen...

[bijlage]

Ik heb wel nog even een vraag gesteld aan de verkoper:
[...]

Dus jij zat er tussendoor te bieden ;) Ik reken met de oud koperprijzen lijkt mij redelijk.

Ik heb een redelijke "high end" set staan met een paar B&W CDM7's op een HK 680, ik heb diverse kabels geprobeerd maar ik hoor totaal geen verschil, dus bij mij zit er een degelijk stukje 4mm2 tussen en dat klinkt prima. Ik behaal meer verschil met een degelijk bron.

De bron is niet 100% betrouwbaar, aangezien het een forum-post is, maar hier zegt 'n stelletje "audiofielen" het verschil niet te kunnen horen tussen Monster-kabel en een opengeplooide metalen kleerhanger.

http://www.zdnet.com/article/coat-hanger-wire-is-just-as-good-as-a-hig…

De beste kabel is natuurlijk geen kabel: zet de versterker in je luidspreker.

Hmm, een gouden idee. Onzichtbare kabel voor 1000 euro?

pa3gws

Golden Member

Op 23 juli 2016 18:10:26 schreef Hoeben:
een gouden idee. Onzichtbare kabel voor 1000 euro?

Mwa dat is er toch al heet blauwtand. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Op 23 juli 2016 18:10:26 schreef Hoeben:
De beste kabel is natuurlijk geen kabel: zet de versterker in je luidspreker.

Hmm, een gouden idee. Onzichtbare kabel voor 1000 euro?

Ik wil het zelfs nog sterker zegen: De beste versterker is geen versterker en de beste luidspreker is geen luidspreker m.a.w. ga naar een concertzaal. Zeg, een hoog eind installatie kost € 15.000, dan kan je in de zaal 1125 uur naar muziek luisteren, dat is meer dan een jaar continue luisteren 24/7 :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Thevel

Golden Member

dan kan je in de zaal 1125 uur naar muziek luisteren, dat is meer dan een jaar continue luisteren 24/7 :P

Weet niet hoe lang een jaar bij jou duurt maar volgens mij zitten er 8760 uur in een jaar. :)

Tidak Ada

Golden Member

Hmm, rekenvoudtju, maar ik denk dat die 1125 uur al meer dan genoeg is voor een stel flink tuitende oren....
Ik was geloof ik uitgegaan van de gemiddelde duur van een concert.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 23 juli 2016 22:58:10 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 23 juli 2016 19:54:43 schreef Tidak Ada:
[...]
Ik wil het zelfs nog sterker zegen: De beste versterker is geen versterker en de beste luidspreker is geen luidspreker m.a.w. ga naar een concertzaal. Zeg, een hoog eind installatie kost € 15.000, dan kan je in de zaal 1125 uur naar muziek luisteren, dat is meer dan een jaar continue luisteren 24/7 :P

Die luistertest is dacht ik al eens gedaan, de audiofielen vonden de installatie beter. Schijnbaar voegt een audio installatie zaken toe die we mooier vinden.

pa3gws

Golden Member

Op 23 juli 2016 18:31:14 schreef Hoeben:
[...]

Ja, maar nog niet voor 1000 euro.

Kan geregeld worden.
We rukken de blauwtand uit zijn plastic behuizing.
Maken een kastje van HiFi gekalibreerd brandhout notenhout.
Zetten er een paar mooie glimmende connectors op en prijzen het voor
€999,99
En gaan met die banaan. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

oK nu eens andersom met onzin

http://www.daanauctions.com/NL/Lot/1312497/actieve-boxen

met een lullig setje kun je dus 15000 watt de zaal in pompen.

Ik vermoed dat er een /h achter de 15000W moet staan. Dit is dan de levensduur.

evdweele

Overleden

Die 15 kW is misschien het opgenomen vermogen? Ik zie iets rood opgloeien op die foto ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
rob040

Golden Member

Het zal wel 15000W PMPO zijn.

Op 14 augustus 2016 13:26:34 schreef Hoeben:
Na openen zul je hooguit 100 Watt speakers zien.

Ik denk dat je nog te optimistisch bent.

Thevel

Golden Member

Semtexx

Golden Member

Volgens Wikipedia overstijgt het PMPO vermogen het RMS vermogen met een factor 10 tot 20.

Maar in dit geval denk ik dat dat nog wel erg aan de voorzichtige kant is...

KGE

Golden Member

Op 14 augustus 2016 13:10:31 schreef evdweele:
Die 15 kW is misschien het opgenomen vermogen? Ik zie iets rood opgloeien op die foto ;-)

Dat zal dan het netsnoer zijn denk ik, ik zie alleen een dun kabeltje met een eurostekker... :-)

evdweele

Overleden

Er zijn toch duidelijk een soort kookplaatjes achter dat gaas te zien...

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
joopv

Golden Member

Is er eigenlijk ook een "Elektronica high end nonsens" topic?

Ik ken wel een paar topics / posters die daarin gerapporteerd zouden kunnen worden.

* joopv rent hard weg :)

Op 18 augustus 2016 23:14:29 schreef joopv:
Is er eigenlijk ook een "Elektronica high end nonsens" topic?

Ik ken wel een paar topics / posters die daarin gerapporteerd zouden kunnen worden.

* joopv rent hard weg :)

Ook al loop je nog zo snel, PMPO achterhaalt je wel.

PMPO is te vergelijken als meten met een elastiek. Er komt uit wat je wil zien. Denk je echt dat je 2 boxen van 15.000 Watt kunt laten spelen? 30.000 Watt in dB's (helemaal zelf even van gitaarnet.nl gejat):
95dB op 1 watt, even uitgaand van een speaker met een relatief laag rendement van 95 dB/Watt voor professioneel audio (wel goed voor thuisaudio)
105dB op 10 watt
108dB op 20 watt
112dB op 50 watt
115dB op 100 watt
118dB op 200 watt
122dB op 500 watt
125dB op 1000 watt
135 dB op 10.000 Watt
op 30.000 grofweg 140 dB.

Naast spontane doofheid is er nog een probleem: je installatie kan 16A*230V leveren, per fase. Slechts 3680 Watt. Voor 30 kW heb je 9 fasegroepen nodig. Dus ga je bij al je buren een verlengsnoer leggen om dit aan te kunnen zetten?

Moraal: geloof niets wat Chinees is.

Overigens wordt het wel snel warm in je kamer met 15 straalkachels op vol vermogen. Alweer free energy uitgevonden.

tja, ik heb dan ook al eens een volgende uitleg gehoord over PMPO.

dat zou het maximale vermogen zijn dat er kortstondig uit kan komen.
BV het maximale vermogen net voor het hele ding verdampt door het vermogen.
BV: uitgang kortsluiten, 380V rechtstreeks op de print, dan loopt er kortstondig 40A.
40A x380V = 15200W.

en voila, deze versterker 'kan' 15000watt leveren, want hij na xxx ms heeft gehaald voor hij op xxxms+ 1ms ontplofte.

het is dus een asburd niks zeggende getal en je kan een fabrikant er nooit op pakken dat hij liegt

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten