Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om te plaatsen. Als dit niet de juiste plek is geen probleem als het wordt verwijderd.
Ik heb een technische installatie vraag over de Ring Video Doorbell Pro. Het gaat over het aansluiten van de deurbel. Deze werkt op 16-24VAC wat ik heb kunnen vinden in de handleiding maar dat is niet heel gewoon hier in Nederland. Thuis heb ik een 8V beltrafo in de meterkast zitten. Nu heb ik op de website van Ring een artikel gevonden over de EU Power Kit. Deze Power Kit wordt geleverd aan alle EU klanten, heb het geverifieerd bij de helpdesk en deze kit krijg ik er ook bij. Maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik hem nu moet installeren. Ik heb precies dezelfde vraag die ik hier stel ook aan de support afdeling van Ring gevraagd maar tot op heden (1,5 week) nog geen antwoord op gehad vandaar dat ik het hier vraag.
De instructies van Ring zijn als volgt:
- Remove the cover from your home doorbell.
- Loosen the terminal screw for the wire labeled Front. Open the orange lever on the wire clip and insert this wire, snapping the orange lever down to secure the wire. The red wire we supplied you with should be in the other side of the wire clip.
- Repeat for the transformer wire on the other end. The final arrangement should look like this:
- Finally replace the cover on your doorbell.
- Finish up installing your Ring Pro outside following the normal instructions. When finished, turn on the power at the circuit breaker. If this is your first time setting up your Ring Pro, you should hear a voice prompt start to gently guide you through the installation. Make sure you have the Ring app downloaded and start the in-app wifi setup for the Ring Pro.
Nu zou mijn vraag er niet zijn als het er bij mij thuis hetzelfde uit zou zien. Ik heb een klein beetje verstand van elektrische schakeling, maar ook niet heel super veel. Mijn situatie thuis is al volgt:
De aansluiting bij de meterkast:
De elektrische schakeling. Zoals eerder gezegd ik ben hier geen held in dus het kan zijn dat het verkeerd staat. Maar dit is wat ik er vanuit op kon maken:
Kan iemand mij vertellen waar de aansluiting van de EU power kit precies moet? Ik denk zelf dit:
Ik weet niet of ik de installatie instructie nu goed heb begrepen of totaal verkeerd. Iemand die er meer verstand van heeft dan ik ziet het mogelijk direct, alleen ik niet.
Het zijn ook erg vage instrukties.
mij is ook niet duidelijk wat de bedoeling word.
[list=3]
[*] Moet de beltrafo als voeding gaan dienen? dan moet de bel afgekoppeld worden en de schakelaar doorverbinden worden zo dat er continu spanning op de "bel" staat.
[*]Moet de schakeling er voor zorgen dat de oude beldrukker gebruikt kan worden als input dat er iemand aan de deur staat?
[*]Moet de oude bel gebruikt worden als output om aan te geven dat er iemand aan de deur staat ?
[/list]
Als ik het goed begrijp overbrug je dus de bel (met de draad zekering) zodat er buiten op de drukknop 8V~ komt te staan.
Volgens de handleiding heeft dat ding 8~24V ac nodig, maar daar staat ook weer wat vaags bij.
The wiring must be connected to a transformer with a voltage of 8VAC – 24VAC and an internal doorbell or resistor.
DC transformers and (therefore)most intercoms are not supported
Dus misschien bevat de draad zekering wel helemaal geen zekering maar een weerstand of zo...
[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (64%)]
Op 2 juni 2016 10:08:51 schreef Shiptronic:
Het zijn ook erg vage instrukties.mij is ook niet duidelijk wat de bedoeling word.
[list=3]
[*] Moet de beltrafo als voeding gaan dienen? dan moet de bel afgekoppeld worden en de schakelaar doorverbinden worden zo dat er continu spanning op de "bel" staat.[*]Moet de schakeling er voor zorgen dat de oude beldrukker gebruikt kan worden als input dat er iemand aan de deur staat?
[*]Moet de oude bel gebruikt worden als output om aan te geven dat er iemand aan de deur staat ?
[/list]
Het is inderdaad een onduidelijke instructie. Maar het idee erachter is, wat ik begrijp, is dat er op de belknop (met camera en wifi module etc) continu spanning staat.
Op 2 juni 2016 10:32:15 schreef 2N3055:
Als ik het goed begrijp overbrug je dus de bel (met de draad zekering) zodat er buiten op de drukknop 8V~ komt te staan.[bijlage]
Volgens de handleiding heeft dat ding 8~24V ac nodig, maar daar staat ook weer wat vaags bij.
[...]Dus misschien bevat de draad zekering wel helemaal geen zekering maar een weerstand of zo...
Dit zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn.
Ik weet ook niet precies wat er in die rode draad zit. Maar als ik de deurbel binnen heb ga ik jouw oplossing proberen.
[Bericht gewijzigd door SKortekaas op (17%)]
Na verder te hebben gezocht kom ik volgens mij tot de conclusie dat de bel er helemaal tussenuit moet en dat het rode draadje de spanning omhoog brengt van 8V naar 16V? Kan dat trouwens?
This setup is designed to bypass the chime kit completely which means that the chime kit will not ring when the Pro is triggered.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb een tijdje terug ook zo'n nest bel in testopstelling gezet omdat de eigenaar er niet uitkwam met aansluiten.
het ging daar voornamelijk om de soort bel die ertussen zat. bedoeld was een amerikaans type bel, en hun hadden dat belontwerp specifiek gebruikt om de nest bel te triggeren middels de spanningsval over die spoel. een gewone nederlandse tringbel of dingdong werkte er niet mee.
ik heb het toen gemaakt met een 10ohm weerstand ipv de bel, want anders werkte het ding niet. die bel moest overigens wel even aan de spanning hangen, want er zat een accu in die eerst geladen moest worden.
de standaard 8VAC trafo was idd ook een punt waarom het niet werkte, meen dat ik het met een 12VAC of 15VAC trafo aan de gang heb gekregen toen..
Kwartje is gevallen denk ik; Als het de bedoeling is om contant voeding op de nieuwe drukknop te krijgen vanaf je beltrafo is het voor jouw nog simpeler:
verwijder de draden naar de Bel die heb je niet meer nodig.
de draden ringer worden de voeding, haal de draad uit de blauwe aansluiting en plaats die in de bovenste grijze aansluiting.
als het werkt ben ik vooral benieuwd naar jouw ervaring met het geluid.
ik vraag me oprecht af of zo'n kleine deurbel intercom nog wel genoeg verstaanbaar geluid kan produceren buiten.
Beetje wind kan zomaar voor veel problemen zorgen.
@SKortekaas
Ik heb zojuist ook de Ring doorbell Pro binnen en zit met dezelfde vraag.
Is het gelukt op Doorbell aan te sluiten op je bestaande beltrafo?
Heren hoe is dit afgelopen?
Ik heb nu ook Ring Pro en gebeld met mijn leverancier Wifimedia.
Mijn meterkast trafo is 12v/0,5A.
Het schijnt zo te zijn, dat 12VAC wel oke is, maar met 1 Ampere.
Maar achter op de oranje sticker van de bel staat: Minimaal 16VAC-24VAC nodig!?
Die is niet bij Gamma of Praxis of andere webwinkels te krijgen?
Iemand tips. Bij mij doet ie het nog niet.
De Ring Doorbel werkt of op eigen interne oplaadbare accu (max 6-8 weken) of op 8-24 volt wisselspanning. Nooit DC!
De truuks met draden en Wago snoerklemmen is om het ook voor leken mogelijk te maken dat er continue spanning op de beldraden van de beldrukker komt te staan. Daar waar de Ring komt te hangen en waar deze draden dus direct op de Ring worden aangesloten.
In de rode draad welke bij de Pro geleverd wordt zit waarschijnlijk wel een zekering, ter beveiliging bij kortsluiting. Beetje overdreven met een gewikkelde transformator van hooguit 1 A, maar goed, in de V.S. is het waarschijnlijk zekerheid voor alles want je hebt zo een claim aan je broek.
Met andere woorden: sluit de twee draden uit de beltransformstor direct aan op de Ring en het komt allemaal goed. Maar, nogmaals, geen DC/gelijkspanning aanbieden.
Het is een veel verkochte IP buitenpost met goede recenties, alleen mis ik de mogelijkhied om een elektrische deuropener te schakelen. Al zou er maar een simpel relais in zitten...
Hier vind je het aansluitschema van de Ring waar je ook niet veel wijzer van wordt, erg karig allemaal. Ring doet alles via eveneens karige Youtube tutorials for dummies.
T-sec. Ik heb de Ring pro.
Ik kwam er inmiddels achter dat de zekering was geklapt in die 'speciale' EU power ding - kabel. Zit alleen een zekering in. Verder niks.
Ik draai nu ZONDER zekering dat ding rechtstreeks op de trafo.
Prima oplossing en eigenlijk de enig goede. Maar goed, niet iedereen is zo slim en handig. Ome Cor met 3 jaar lagere school en 4 jaar peren plukken moet het ook kunnen.
Op 25 augustus 2016 23:25:44 schreef maffe:
T-sec. Ik heb de Ring pro.
Ik kwam er inmiddels achter dat de zekering was geklapt in die 'speciale' EU power ding - kabel. Zit alleen een zekering in. Verder niks.
Ik draai nu ZONDER zekering dat ding rechtstreeks op de trafo.
Late reactie, maar ik heb hem ook gekocht. Heb ook een 8V beltrafo in m'n meterkast. Ik ben een leek, maar ik begrijp dus dat je min 16V trafo nodig hebt... Werkt die van jou wel gewoon op je 8V?
Het systeem moet als eerder gezegd op 8-24 VAC werken, dus jouw 8 volt beltrafo zou ook geschikt moeten zijn.
Op 2 februari 2017 08:27:34 schreef T-sec:
Het systeem moet als eerder gezegd op 8-24 VAC werken, dus jouw 8 volt beltrafo zou ook geschikt moeten zijn.
Niet dus. De Ring video Pro moet een 16-24 VAC beltrafo hebben LINK
Ik heb op conrad een aantal 24VAC trafo's gevonden, maar hoeveel Ampere moet ik dan hebben: LINK
In dit document verwijzen ze naar trafo.Neem dus aan dat 430mA voldoende moet zijn.
Inderdaad zoef, Fout gelezen, trafo is primare 120V/430mA.
Specs zijn 40VA/24V = 1.6A
Lijkt me sterk dat die wifi video bel bijna 40W nodig heeft, of kan de postbode gelijk zijn handen warmen? 
[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (35%)]
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Dat lijkt mij niet, een beetje beltrafo geeft al snel 1.5 A. Volgens de installatie instructie komt die rode draad tussen de trafo en de bestaande bel, geen idee hoe je daarmee een video monitor kan aansturen.
Groetjes Hans.
Op 6 februari 2017 11:11:19 schreef mucknorris:
[...]
Niet dus. De Ring video Pro moet een 16-24 VAC beltrafo hebben LINKIk heb op conrad een aantal 24VAC trafo's gevonden, maar hoeveel Ampere moet ik dan hebben: LINK
Excuus, verkeerd gelezen. De Pro werkt vanaf 16 volt, de normale versie werkt tussen 8-24 volt.
Goedemiddag,
Als het goed is ga ik op korte termijn ook een Ring Pro ontvangen. Deze zou inclusief de trafo en wireless chime geleverd moeten worden.
Nu ben ik zelf niet zo technisch dat ik heel goed kan overzien wat er in mijn meterkast moet gebeuren. De huidige beltrafo heb ik wel gevonden en ik weet waar de draden eruit naartoe lopen. Ik heb een foto toegevoegd met pijlen naar de draad die naar de knop buiten gaat en de draad die in de meterkast naar de fysieke bel gaat.
Kunnen jullie mij op het juiste spoor zetten?
Grtz,
Mark
Ik heb vorige week mijn Ring Pro geïnstalleerd. Ik ben zeker geen expert op dit gebied, maar het is goed te doen. Mijn bevindingen:
- De deurbel wordt geleverd inclusief trafo, bypass en chime voor de bestaande interne bel. Dit dus omdat binnen de EU een andere voltage wordt gebruikt dan in de US.
- De trafo was in de meterkast eenvoudig te vervangen.
- De Bypass is nodig omdat de interne deurbel (waarschijnlijk) niet werkt vanwege het andere voltage. Met deze Bypass wordt de interne deurbel uitgeschakeld. Daarom zit in het EU pakket ook een Chime, als vervanger van de bel.
- Ik wilde wel graag de interne deurbel blijven gebruiken en heb die bypass er weer vanaf gehaald en de bel weer gewoon aangesloten. Hij doet het wel 'gewoon', maar geeft een continue brom.
Waarschijnlijk door verkeerde voltage?
Succes met het aansluiten. Het is een mooi product waar ik blij mee ben.
Beste sparowk, het lukt mij niet mijn bel aan de praat te krijgen. Ik was gisteren half dag bezig met installeren van beltransformator omdat ik een hele oude in mijn meterkast had, rode draad aangesloten op mijn interne bel (gong) en ring bel buiten op mijn kozijn aangesloten. Maar hij werkt niet. Net alsof er geen stroom op zit. Wat doe ik verkeerd weet ik echt niet. Kan je mij verder helpen aub? Alvast bedankt en groet, Sandra
Hey SanLar.
Kan je beschrijven hoe je de ring hebt aangesloten en welke spanning je gebruikt voor de ring ?
Misschien kan je dit draadje eens doornemen https://www.circuitsonline.net/forum/view/134383
Daarin staat vermeld dat je een weerstand moet plaatsen, anders kan je glaszekering springen, indien er lang op de drukknop van je ring wordt geduwt.
Edit: volgens mij is de serieweerstand niet nodig indien je een echte bel in serie aansluit. Jou interne bel (gong) dus 
[Bericht gewijzigd door kohen op (15%)]
Hallo Allemaal,
Wij hebben onlangs ook een Video Doorbel Pro aangeschaft met het idee om het apparaat ook een signaal te geven aan mijn z-wave netwerk(Fibaro) door middel van het onderstaande schema.
Wat schetst mijn verbazing is dat de bestaande deurbel MOET worden gepasseerd met de bij geleverde zekering(F1AL250VP) omdat alle eu bellen niet op 24VAC werken(zal wel warm worden ofzo).
Zodat er continue een spanning staat op de draden bij de deurbel-drukschakelaar bij de deur waar de Video Doorbell Pro wordt gemonteerd, met als gevolg dat het het niet mogelijk meer is om de relaisAC in te laten vallen.....(er is geen maak contact meer in het cricuit).
Heeft iemand een idee om dit werkend te krijgen, en is er een mogelijkheid om de bestaande bel op te nemen door middel van het plaatsen van een weerstand(misschien parallel??)
Ik heb de ACrelais ook al serie geschakeld met de Video Doorbell Pro maar zoals verwacht blijft deze dan ingeschakeld omdat deze dan permanent gevoed wordt....
Na wat opzoekingwerk, kom ik tot het volgende besluit.
Bij de gewone ring deurbel spreken ze van een weerstand te plaatsen in serie. https://support.ring.com/hc/en-us/articles/205180710-How-to-Connect-Yo…
Dat is ook aan bod gekomen hier in vorige posts.
In de manual van de pro versie spreken ze niet meer over een serieweerstand, meer nog: je moet je bestaande bel overbruggen en een 24v transfo plaatsen.
De pro versie werkt tussen 16 en 24V AC en is naar mijn mening geen beldrukker. Je kan er dus geen andere bel mee aansturen.
Daarom leveren ze die chime bij, die dienst doet als 'echte' bel.
Ik zie dus geen mogelijkheid om een signaal te geven naar andere toepassingen, zoals je z wave netwerk. Tenzij je een gewone ring koopt ipv de pro.