Beste forumgenoten,

Als freelance radiomaker heb ik een eigen bescheiden studiootje waar ik opneem en regelmatig live programma maak. Dat signaal wordt dan via het internet naar FM radiostations gestuurd.
Ik zal kort zijn.

De installatie bestaat nu uit een D&R Airmate mengtafel.
Op de ingangen :
Een Shure microfoon, via een DBX pre amp/processor.
3 Denon DNF-300 muziekspelers

Op de uitgangen :
Signaal naar een Tascam SS R100 recorder. Daartussen zit nog een Behringer Composer. (Compressor/limiter)
Signaal naar een computer om live te streamen naar stations
Signaal naar een DAP dB LED vu meter

Het signaal dat ik nu gebruik, passeert nu niet de compressor/limiter.
Met als gevolg dat, wanneer ik een flinke piek heb, het geluid kortstondig overstuurd in de computer en/of de ingang van het radiostation.

Mijn vraag is :
Kan ik, zonder dat de toestellen elkaar beïnvloeden, Alle ingangen gewoon parallel achter de compressor aftakken ?
Of moet ik een tweede compressor aanschaffen voor de live uitzendingen ?

In de hoop hier hulp voor te krijgen,
Vriendelijke groeten

Men kan zonder problemen achter de composer passief splitten.

Let wel op dat alle ingangen symmetrisch zijn en een gelijk level accepteren. Als er één asymmetrische ingang bij zit wordt de gehele knoop asymmetrisch en krijg je waarschijnlijk last van interferentie / brom door lussen.

Op signaalniveau kun je straffeloos, maar niet eindeloos, ingangen parallel aansluiten op één uitgang.

(Op speakerniveau kan dat niet zomaar, en meestal helemaal niet)

Hier ben ik al wat mee.
Ik ga morgen een brugje maken om het signaal te verdelen over recorder, computer en LED vu meter.
Ik zal het resultaat hier uiteraard posten ;-)

Anders een DBA (distributieversterker) ertussen.

Eventueel kan je hier iets mee. Is natuurlijk overkill, je kan evengoed gewoon de RCA splitters gebruiken als het signaal ongeveer gelijk mag lopen. Anders, met deze: http://store.broadcastradio.com/product-p/ls-280-sw.htm
kan je elke uitgang apart bijsturen. Is een leuk ding maar ook een leuke prijs eraan in vergelijking met een simpele splitter.

Ik heb ondertussen de (Engelstalige) handleiding kunnen vinden.
http://onstagevisuals.com/rental/pdf/behringer-mdx2200.pdf

Naast de XLR's die het signaal nu naar de recorder voeren, (symmetrisch), staan er ook nog twee jacks female naast.
Die zouden ook symmetrisch zijn, volgens de handleiding.
Is het dan de bedoeling dat ik de afscherming NIET gebruik van deze uitgangen ? Dus enkel de tip en de ring gebruik ?
En de afscherming NIET mee aansluit ?

Als NIET alles symmetrisch is zou ik niet passief splitten. U vermeld niet wat er asy is, maar allicht is het bijvoorbeeld een goed moment eens te investeren in een semi-professionele geluidskaart. Dat lijkt me zinniger dan een distributieversterker te kopen om consumentenrommel te kunnen gebruiken..

Een setup als dit, in een rack met meerdere klasse-1 geïsoleerde apparaten, wordt met asy verbindingen onvoorspelbaar, ook als het "soms" "goed genoeg" werkt.

Bij sy verbindingen sluit men bij moderne apparatuur zonder constructiefouten alle pinnen (en de aarding .. ) op de normale manier aan.

Jack balanced aansluiten zoals pagina 27 van die handleiding. Een stereo jack gebruiken dus.
tip = hot, ring = cold, ground is sleeve.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op (19%)]

Ok Hugo, ik ga straks aan de slag.
Bedankt !

Ik kom nog even zeggen dat ik jullie raad opgevolgd heb en dat alles nu op rolletjes loopt. Geen verliezen, geen brom en ruis.
Bedankt iedereen voor de hulp !