Prijsvraag Circuits Online stand Rosmalen 2017

Jeroen

Moderator

Ook dit jaar kun je bij onze stand op de Landelijke Radio Vlooienmarkt (aanstaande zaterdag 11 maart in Rosmalen) weer kans maken op mooie prijzen. Deze keer pakken we het iets anders aan.

Het gaat er namelijk om wie de leukste foto van de radio vlooienmarkt kan maken. Post deze in het speciale topic en je maakt kans op een kit van de Circuits Online labvoeding 2016 of de Raspberry Pi Zero W. Kijk in het nieuwsbericht voor meer info over de prijzen.

Ik wil meedoen! Hoe doe ik dat?
Maak tijdens de Radio Vlooienmarkt in Rosmalen aanstaande zaterdag leuke en mooie foto's. Je beste foto's kun je het onderstaande topic plaatsen. Op de foto's hoeft onze stand niet te staan maar dat levert wel bonuspunten op ;).

Je mag maximaal 3 foto's inzenden. Je kunt ze met de uploadfunctie uploaden naar het forum.

Nog even wat regeltjes:

  • Inzenden kan vanaf 11 maart 9:00 uur, dan gaat dit topic open.
  • Inzenden kan tot 14 maart 20:00 uur.
  • Dit topic is alleen bedoelt voor inzendingen, niet voor discussie.
klein is fijn

Moderator

Nog even een kickje omhoog.

bprosman

Golden Member

Jammer dat hij van dit jaar moet zijn :+
Dit was in 2013

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Buiten mededinging..

Net voor opening, helemaal klaar

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Sine

Moderator

Niet meer? ik heb op de beurs al verschillende foto's gezien die hier niet zouden misstaan.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
bprosman

Golden Member

Ietsje later van de andere kant :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jeroen

Moderator

Wie heeft er nog foto's? Je kunt nog meedoen tot vanavond 20:00 uur!

bprosman

Golden Member

Niet van dit jaar, maar dit heb ik nog.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hewlett

Honourable Member

Ha, ik sta op de foto van flash2b, helemaal vooraan bij de rechter deur. Beige jas :-)

Onderstaande (vrij slechte) foto is vanaf die positie genomen vlak voordat de deuren werden geopend.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Van het team, dus buiten mededinging:

https://www.circuitsonline.net/forum/file/21829/forum-post

Bovendien valt de persoon links deels buiten het beeld (er kwam een indringer langs ;) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oei zo weinig foto's? Heeft iedereen al zo een voeding of een raspberry?

maartenbakker

Golden Member

Ik probeer juist spullen kwijt te raken, zelfs al heb ik nog niet zo'n prachtige voeding of pi (notabene net pi-day geweest).

Maargoed, tussen de typeplaatjes door nog wat andere pheauteaux gemaakt ook, dus komt ie dan:

Stilleven van spoeltjes (ex-Philips):

Amroh:

Zeldzame buizen-TV uit 1973:

Verder nog wat plaatjes geschoten voor Tidak Ada, die hij gerust mag plaatsen om voor hemzelf mee te dingen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Buiten mededinging, want Maarten maakte de foto's.
Ik heb alleen bij sommigen het perspectief gecorrigeerd:

Het is een voeding voor koude kathode röntgenbuizen (Coolidge) van de firma ENRAF (Eerste Nederlandse Röntgen Apparaten Fabriek).
Jammer, dat het front er niet in zijn geheel op staat.
Ik had helaas mijn camera op dat moment niet bij me.
Ook helaas: De prijs was te veel voor mij en bovendien heb ik er geen plaats voor, maar het is een zeer mooi stukje geschiedenis.

edit:
De waarden van de meterschaal begrijp ik niet. Die buis (c.a. 20 cm hoog) kan nooit en never 2A doorvoeren, tenzij het om de gloeistroom gaat. Naar zeggen van de verkoper zou er uiteindelijk c.a. 60kV het apparaat uitkomen.
/edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Op 14 maart 2017 16:48:24 schreef Jeroen:
Wie heeft er nog foto's? Je kunt nog meedoen tot vanavond 20:00 uur!

Is er al een winnaar bekend ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Eerlijk gezegd had ik wel wat speciale foto's verwacht, en een veel grotere deelname

Op 16 maart 2017 11:56:50 schreef Shiptronic:
[...]

Is er al een winnaar bekend ?

Volgende mensen hebben volgens de regels een foto gepost:

  • Progger (als allereerste!)
  • Elektroboy21
  • murphy
  • joram.agten
  • flash2b
  • bprosman
  • Hewlett

Na afloop van de vlooienmarkt gaat een delegatie van het Circuits Online beursteam de foto's beoordelen en worden de winnaars bekendgemaakt.

Dus nu is het wachten op die delegatie om de foto's te beoordelen.

edited: added Progger, sorry 8)7

evdweele

Overleden

Op 16 maart 2017 16:04:58 schreef joram.agten:
Eerlijk gezegd had ik wel wat speciale foto's verwacht, en een veel grotere deelname

Ik had me er ook meer van voorgesteld, temeer omdat ik zelf niet in staat ben om dat soort markten/beurzen te bezoeken.
De hoop op wat "spectaculaire" foto's van speciale apparaten met technisch vernuft of met een ironische knipoog is met het geringe aantal bijdragen wel flink getemperd.
Maar misschien zijn de bezoekers van Rosmalen veel beter in het hanteren van de soldeerbout dan van een camera :-) en komen de uit de beurs voortvloeiende projecten in andere topics.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
maartenbakker

Golden Member

Of we moeten Piet Blaas er eens op afsturen, als die wil.

Ik zie inderdaad dat ik al te laat was met de foto's, want de deadline was om 20:00 en niet om 27:31:51. Nouja, maar goed ook want zo hard zat ik niet op nog meer spullen te wachten (zelfs al heb ik wel overwogen om de CO-voeding te kopen; zo ruim zit ik niet in de voedingen maar ook niet in de tijd om hem te bouwen).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 16 maart 2017 22:29:29 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."