SR6001, in protectie

Mijn surround receiver hield er gister plotseling mee op. Type is een Marantz SR6001.

Bij aanzetten knippert alleen de standby led snel. Met de toetscombinatie "pure direct + 7.1 input + clear" kan ik de protectie kortstondig uitschakelen. Het voedingsrelais gaat dan in en alle spanningen komen op, behalve de +15V.

Na onderzoek blijkt de regulator goed. Ik heb de regulator apart gevoed (want als de 15V los ligt, ligt ook de protectie los en dus zal deze nooit opkomen), alle printen welke op 15V werken afgekoppeld en gekeken vanaf wanneer de +15V terug opkomt. tot de conclusie gekomen dat de fout op het input board zit.

Ik heb echter geen idee hoe te beginnen, het is totaal geen discreet board en vol SMD. Heeft iemand al eens eerder een dergelijke fout gehad? Een harde sluiting tussen +15V en gnd meet ik in elk geval niet. Ook loskoppelen van connector CN11 naar de aux (hier loopt ook een +15V lijn) helpt niet, ik vermoed dus een defect op het board zelf.

kijken waar de dunne draden vanuit de trafo heen gaan, daar zit een brugcel die er een symetrische voeding van maakt, ik had bij een sr5001 dacht ik eenzelfde probleem met de voedingslijn die wegviel. daar was het een veiligheidsweerstand net achter de brugcel die gammel was.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Super danku!

Dat was hem inderdaad. Helemaal over het hoofd gezien

edit:
Echter was er bij jouw niet meer aan de hand? Gezien de weerstanden als zekering dienen . . .

[Bericht gewijzigd door elektro-manneke op dinsdag 18 juli 2017 01:56:50 (43%)

nee, er was niet meer aan de hand, die versterker ging in protect 10x achtereen, dan weer uren niet. tot ik uitkwam bij de speakerrelais die inkwamen en dat de stuurspanning dan 10V inzakte. bleek dat de veiligheids weerstand in zijn kapjes een rot contact had, er was niks aan te zien.

waar rook was, werkt nu iets niet meer