Ik heb onlangs een opentherm gateway gebouwd , deze werkt samen met Domoticz.
Nu is er ook een monitor programma voor die je kunt benaderen via ethernet.
Dit programma zou er zo uit moeten zien: http://otgw.tclcode.com/otmonitor.html#graph
Bij mij is bij de bovenste foto geen grafiek te zien
2de foto is staan bij mij ook geen gegevens .
3de foto staat bovenin niets ingevuld van waardes en onder alleen maar lange rijen met gegevens.
In domoticz staat wel alles goed , hoe kan ik zorgen dat ot-monitor ook goed gaat werken?
Anoniem
De foto waar je naar linkt is een programma wat je van de site kunt downloaden en kopieeren naar een pc. Wil je de gateway benaderen via ethernet dan moet je de gateway koppelen aan een RS232 naar ethernet adapter. Ik gebruik hier zelf een omgebouwde Linksys WRT54G router voor. Als je dan bij instellingen het goede IP adres en poort nummer invoert moet hij werken.
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Als je heb 1x aanspreekt met Domoticz dan krijgt de otmonitor geen gegevens meer binnen. Dat klopt. Heeft met het print status commando te maken wat Domoticz gebruikt.
PS=state
Print Summary - The opentherm gateway normally prints every opentherm message it receives, as well as the modified messages it transmits. In some applications it may be more useful to only get a report of the latest values received for the most interesting parameters on demand. Issuing a "PS=1" command will stop the reports for each message and print one line with the following values:
Ik heb er een USR-TCP2323 module aan hangen en de max232 eruit. Dan kan je die een vast IP adres geven.
Standaard wordt de otgw geleverd met een diagnose programma. Je moet de PIC wel opnieuw programmeren. Maar dat heb je waarschijnlijk al wel gedaan.
Ik heb dit ook met een TTL to ethernet module gedaan en idd als ik in de ot-monitor het commando PS=0 geef dan zie ik wel netjes alle data en grafieken.
Jammer dat Domoticz elke 30 sec een PS=1 geeft