[Feature request] Callsign bij je profiel settings

Hallo,

Naar aanleiding van dit topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1933086#1933086 bedacht ik me dat het misschien een idee is om deze gegevens toe te voegen aan de profiel informatie. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen kiezen of je wel of geen zend amateur bent en als je voor "Wel" kiest dat je dan je callsign kan opgeven. (Met eventuele andere parameters :)) Ook is het dan mogelijk om een lijst met alle callsigns op te vragen. Misschien ook de mogelijkheid om dit al dan niet publiekelijk te maken net zoals je mail adres.

Effen, Zelf ben ik geen zend amateur, dus ik heb er niets aan :) maar het is misschien wel leuk voor de amateurs onder ons.

PE2BAS

Je hebt een signature, daar kan prima je callsign in als je dat wilt publiceren.
Verder denk ik dat voor dingen als QTH en apparatuur je prima een topic kan gebruiken, zoals dat nu ook gebeurd.
CO is veel breder dan alleen zendamateurs, dergelijke features inbouwen maakt het geheel erg ondoorzichtig naar mijn idee.

Meep! Meep!
maartenbakker

Golden Member

CO is ook breder dan ICQ en Live Messengergebruikers. Ik gebruik ze nog maar sporadisch dus ik geloof dat ze er bij mij niet meer instaan, maar het kan wel. Een callsign is net zoiets.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een callsign is in mijn ogen gewoon een adres als alle anderen.

Of er voor al adressen aparte velden moeten zijn, is natuurlijk weer wat
anders. Misschien vervangen door een veld 'Overige contactinfo'?

Ach, "vroeger" was er ook gewoon een invoerveld voor je ICQ-nummer. Dat vond men toen ook heel gewoon. ICQ is inmiddels (helaas!!) volledig uit het beeld verdwenen. Call-signs zullen dat (hopelijk voorlopig) nog niet doen. Kan me zo'n invoerveld in je profiel wel goed voorstellen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Een callsign is niet vergelijkbaar met een ICQ of email adres. Ik kan geen bericht naar iemand sturen ahv zijn/haar callsign.
Het lijkt mij niet nodig om extra info op te nemen in CO voor elke hobby die een gebruiker heeft.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Shiptronic

Overleden

Op 22 augustus 2017 14:51:40 schreef MNM(tm):
. ICQ is inmiddels (helaas!!) volledig uit het beeld verdwenen..

In gebruik wel, raar eigenlijk ze waren 1 van de eersten. Pas nog op de site gekeken en was wel verbaast hoeveel platformen ze ondersteunen, daar kunne de groten nog iets van leren :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Op 22 augustus 2017 16:36:17 schreef flipflop:
Een callsign is niet vergelijkbaar met een ICQ of email adres. Ik kan geen bericht naar iemand sturen ahv zijn/haar callsign.

Ja hoor..gewoon naar pe1hez@amsat.org..:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Inderdaad mel.
Ik heb al jaren een amsat.org adres die weer gelinkt is aan mijn gewone emailadres
Ook Veron leden kunnen een emailadres aanvragen met hun call erin.

Op 22 augustus 2017 20:48:22 schreef mel:
[...]Ja hoor..gewoon naar pe1hez@amsat.org..:)

Dan is het weer een gewoon email adres en geen call. En niet elke amateur heeft zo'n amsat adres.
Ja hoor, ik had de smile wel gezien :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Jinny

Golden Member

Ik ben om onduidelijke reden ooit uit Amsat gegooid na iets van 15 jaar dat adres gehad te hebben..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen