Echo Voor Zang

Hee Jongens............

Hebben Jullie Toevallig Schema Van Een ''Echo'' Voor Zang?
Of Help Me Te Zoeken Met Een Schema ''ECHO'' (voor zang)

Alvast Bedankt.:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

Echo of Delay.
kan met een veer, emmertjesgeheugen (ooit in Elektuur gepubliceerd) of DSP

bedoelde echt nen reverb (kerkachtige of grote ruimte echo)
of bedoelde nen eco delay (in de ebergen bv.)

nen echo da ga nogal maar voor nen reverb zal da ni echt een simpel schema zijn
kheb hier een echokamer staan van dynacord echo + reverb en das ni zo klein ze
is al wel oud genoeg maar toch

My Tube is bigger then yours

nen echo da ga nogal maar voor nen reverb zal da ni echt een simpel schema zijn

Geeft die Wel ECHO? :P:P:P

Omhoogkicken na een paar minuten word niet op prijs gestelt, edit gewoon je bericht als je nog meer belangrijks te melden hebt.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 7 november 2002 23:39:25

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 7 november 2002 21:37:58 schreef Jayant:
Heeft iemand een schema van ECHO?

Ik kom geloof ik niet helemaal goed over.
Zie jij wat er onder mijn nick staat?

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 7 november 2002 21:44:12

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 7 november 2002 21:57:42 schreef Jayant:
Moderator????

Klopt, oftewel, probeer mijn aanwijzingen op te volgen zodat het forum leuk blijft.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 7 november 2002 23:37:36

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Laten we niet te streng zijn voor Jayant, hij is namelijk net 12 jaar oud. Bovendien heeft hij bij zijn voorlaatste post laten zien dat hij wel kan luisteren, want hij liet niet elk woord meer met een hoofdletter beginnen.

ook al ben je 12 jaar lezen kan je dan wel...

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op 7 november 2002 23:35:39 schreef CornelisJ:
Laten we niet te streng zijn voor Jayant, hij is namelijk net 12 jaar oud. Bovendien heeft hij bij zijn voorlaatste post laten zien dat hij wel kan luisteren, want hij liet niet elk woord meer met een hoofdletter beginnen.

Je hebt helemaal gelijk :), daar zijn we blij mee :)
Nu hopen dat we hem allemaal kunnen helpen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ok ik luister naar jullie.
Maar.....
kunnen julie me helpen met een Schema van een ECHO ?

Op 8 november 2002 08:14:25 schreef Jayant:
Ok ik luister naar jullie.
Maar.....
kunnen julie me helpen met een Schema van een ECHO ?

wat ik zal zeggen is niet echo mar zal je een stapje in de juiste directie helpen, neem een op-amp of een klein versterkend middel, pak ook een fase verschuiver. Plak die aan elkaar, gebruik de fase draaier zo dat hij de feed back regelt van de op-amp.
Zo zal je de feed-back hebben als een soort echo'tje, dit is niet een echte echo maar zal wel een beetje helpen.

Kleinere vrouwen en snelle wagens hebben een ding overeen. Ze scheuren zo lekker.

Dat is dan wel echo met een heel kleine delay. Het wordt dan bijna resonantie ipv van echo.

Ik denk dat je weinig kans heb op het vinden van een (simpel) echo schema. Waarom? omdat je voor echo een signaal compleet voor een bepaalde tijd moet opslaan. Met het zogenaamde emmertjesgeheugen kom je er niet. Er zijn maar 2 manieren om (electronisch) echo te maken:

- Analoog dmv een band. Een endless bandlus draaid rond, een opneemkop neemt het signaal op. En daarna zit een verstelbare afspeelkop waarmee je de echo delay insteld. Helemaal aan het einde zit een wiskop die de band weer leeg maakt voor de volgende opname.

Deze bandecho's kun je alleen nog maar vinden op 2e handsmarkten. Zelf maken is veel werk, dus kun je het beter kopen.

- Digitaal. Hier wordt het signaal gesampled in een geheugen. Om zelf zoiets te ontwerpen is toch tamelijk ingewikkeld. Je gaat dan richting de microprocessorkant met A/D en D/A converters. Er bestaan wel complete chips met alles in een. Bijvoorbeeld degene die Roland gebruikt in z'n BOSS pendaaltjes. In de klassieke MT-32 zit een reverbchip met alles ingebakken. (reverb is niet hetzelfde als echo trouwens). En ik dacht dat Alesis ook (SMD) IC's verkocht met complete effecten ingebakken. Maar dat is alleen per 1000 stuks afneembaar....

Conclusie: Je kan beter een effectapparaat kopen, 2e hands zijn deze dingen echt niet zo duur. En ze klinken veel beter dan wat je zelf in elkaar gaat zitten prutten.

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

Kan WEL met emmertjesgeheugen, maar is reeds oud ontwerp uit Elektuur en ik vrees dat de componenten niet meer te vinden zijn.
Het is inderdaad een complex geheel om zelf te maken, is
inderdaad beter te kopen (misschien 2de hands). Boss e.a.
fabrikanten hebben deze spullen. Ze hebben ook nog verschillende instellingen. Ikzelf heb hier een Virtualizer Pro van Behringer, die voor relatief weinig geld heel veel kan.

Ok Maar a.u.b kan iemand me helpen?

Op 8 november 2002 14:18:04 schreef Jayant:
Ok Maar a.u.b kan iemand me helpen?

Je hebt liever een kant en klaar schema.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Van waar kan ik die kant en klaar SCHEMA vinden?

Ik wil het NAMELIJK voor een MIXER gebruiken (die ik zelf heb gemaakt).

kun je me schema van die mixer opsturen

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Ik heb je Toegevoegd aan MSN kom op MSN dan?