isolatietester

toen ik vandaag de batterijen wou vervangen van mijn isolatietester kyoritsu model 3301 kwam de - draad los en ik kan nergens vinden waar deze was aangesloten is er iemand die dezelde tester heeft en eens kan kijken of weet iemand waar ik svchema kan vinden ik vindt het een beetje te gevaarlijk om te gokken welke plaats ik moet aansluiten dank bij voorbaat LUC

De zon is de mooiste krachtbron die er is lb
fred101

Golden Member

Wat je zou kunnen proberen is de datasheets van wat IC's opzoeken en dan kijken wat de gnd poot is.
En/of met een microscoop/sterke loep, kijken of je het restant/breukvlak van de draad ?kunt vinden. Dat zou moeten lukken bij een draadbreuk. Daarnaast weet je in welke hoek het moet zitten (meestal in de buurt van de plus)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Is er dan niemand die deze isolatietester heeft en bv een foto kan maken van achterzijde waar de zwarte draad van batterij is aangesloten

De zon is de mooiste krachtbron die er is lb

ik ben nog steeds afwachtend op zoek naar een oplossing voor mijn isolatietester

De zon is de mooiste krachtbron die er is lb

als je eens een scherpe foto van de print maakt waar die losse draad ergens moet zitten?

waar rook was, werkt nu iets niet meer