Bauknecht WA care 814 centrifugeert niet

Omschrijving van een kennis (ik ga zondag even kijken):

Wasmachine draait gewoon z'n programma af, maar als hij moet gaan centrifugeren komt hij niet verder dan een paar keer zachtjes ronddraaien.

Het is een Duitse machine en hij is net iets meer dan 2 jaar oud. Koolborstels lijkt me sterk gezien de leeftijd. Pressostaat?

aanvulling:
Als er eerst handmatig wordt afgepompt en daarna de keuzeknop op centrifugeren dan wil hij sporadisch wel centrifugeren (het kan ook zijn dat het sporadisch ook lukt bij een geheel wasprogramma, dat is echter minder vaak getest).
Nu de laatste poging lukte het echter ook op de stand centrifugeren weer niet.

[Bericht gewijzigd door Jochem op vrijdag 9 februari 2018 12:04:57 (33%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Even omdat dat Duitse er zo nadrukkelijk bij vermeld wordt, dat zou bijzonder zijn want volgens mij heeft Whirlpool daar inmiddels alles of bijna alles gesloten. Ik ben hoe dan ook wel ge"interesseerd in de combinatie servicenummer + serienummer + land, zie het topic over Philips-productiecentra juist om de productie een beetje in kaart te brengen.

Wat het mankement betreft, klinkt het voor mij alsof hij onbalans detecteert maar dat is van horen zeggen, zelf geen ervaring met moderne wasmachines. Andere mogelijkheid zou misschien iets met de tacho zijn, ook weer van horen zeggen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

"Duitse" sloeg in dit geval op gekocht in Duitsland en Duitse opschriften op de voorkant.

Onbalans zou kunnen, er zat niet veel in de machine werd me gemeld. In dat geval betreft het dus geen defect.

edit: volstaat de service-sticker voor je nieuwsgierigheid?

[Bericht gewijzigd door Jochem op vrijdag 9 februari 2018 16:03:41 (13%)

If you want to succeed, double your failure rate.