LG soundbar in protectie

Hallo allemaal,

Ik heb hier een LG LA350B soundbar. Deze geeft de melding S-Protec. De soundbar zou een te hoge voltage hebben gekregen en condensatoren zijn vervangen maar dit mocht niet helpen. Ik wil proberen om het probleem om te lossen,zodat ik er gebruik van kan maken.

Ik zie op de printen geen defecten. Iemand een idee hoe ik de protectie kan omzeilen?

het kan ook gewoon protect zijn omdat er DC op 1 uitgang staat door een gare eindtrap. protect kan veel zijn in een moderne versterker, inclusief missende voedingslijnen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

testman kan ik niet een draad door verbinden, zodat die s- protec overbrugt?

Ik heb denk ik de fout gevonden. Het lijkt of een smd transistor(?) stuk is. Zie de foto's
https://www.dropbox.com/sh/vzx15hyko8vk2tp/AABL7zsvIcAYtIq74E2ti4JDa?d…

Sorry voor de slechte kwaliteit. Ik heb de foto's met een telefoon en een kapotte verrekijker gemaakt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kan iemand mij vertellen wat het component is en het type? en waar ik eventueel een nieuwe kan halen?

Niemand die mij kan vertellen wat het component en type het is?

is er nog te lezen wat erop staat? anders word het erg moeilijk zonder schema . en staat er een letter op de print. Een Q is een transtistor. Een D een diode enz

en ik vrees dat er waarschijnlijk ook andere componenten rondom het defecte onderdeel , defect zijn

[Bericht gewijzigd door siebo op woensdag 14 maart 2018 16:53:28 (24%)

En die dikke tindruppel heeft niets te maken met het overbruggen ? :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 11 maart 2018 19:39:35 schreef #jeffrey#:
testman kan ik niet een draad door verbinden, zodat die s- protec overbrugt?

Ik vraag me af of jij een defecte zekering in de meterkast ook overbrugt met een stuk draad. Waar zou zo'n protectie er voor inzitten?

Ik heb gekeken of ik een aanduiding ervan zag maar helaas.

Die tin druppel is van een groter gesoldeert smd compenent.

Omdat er waarschijnlijk veel meer stuk is en dat de soundbar in 2015 iets van €100 koste ga ik het niet repareren.

Misschien dat ik zelf een versterker er ga in bouwen