Ha Blackfin,
Volgens mij bedoelde @FET dat ook dubbele data snelheid is dubbele bandbreedte.
Op 50MHz centralefrequentie is 25MHz bandbreedte voor de overdracht van je informatie knap veel en waarschijnlijk niet haalbaar denk hierbij aan de groepenlooptijd (het fase verschil tussen de centralefrequentie en de band grens).
Daarentegen is 25MHz bandbreedte op een centralefrequentie van 2000MHz totaal geen probleem.
Het is technische heel goed te doen sterker er zijn modulatie vormen die juist op hogere frequenties beter werken.
Dit is een van de voordelen van een laser moduleren de centralefrequentie is dusdanig hoog dat zoals in mijn modulator hier 12GHz bandbreedte geen probleem is
Met het verhogen van de frequentie passen er veel meer golf pakketjes in een body en hier zou mijn inziens de focus moeten liggen.
Juist dit is het punt van onwetendheid lage vermogens maar overal om je heen met een golflengte die 2 tot wel 4 keer in een lichaam past.
Dag in dag uit aan een lage dosis straling op zo'n hoge frequentie dat hebben we nu nog niet in gebruik dus ook geen ervaring mee ik kan dit ook niet simuleren want ik weet de reactie van een lichaam niet.
Elk rapport hierover is gebaseerd op maximale stralings-eisen van korte tot zeer korte duur denk aan de medische wetenschap.
Wat op de lagerentermijn de invloed is ? ik denk dat ook hier de stand der techniek en wetenschappelijk inzicht gerespecteerd wordt maar de rest is koffiedik kijken.
Groet Henk.