BC264A

Ben me al enkele uren aan het zoeken naar deze FET.
Ik dacht dat dit een vrij standaard FET was, maar blijkbaar ondertussen een exoot.
Bij Conrad heb ik deze gevonden met bijna dezelfde specs, wel 350mw ipv van 300mw max dissipatie
https://www.conrad.be/p/mosfet-on-semiconductor-bf256b-1-n-kanaal-350-…

De origenele zijn doorgebrand door een kortsluiting, in de verdeelstage (busbar) van het mengpaneel.
Of als er een beter alternatief is, dan is dat heel erg vriendelijk.

Dit is het schema

Arco

Special Member

Ik zie in dat schema een BC264B, geen -A...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 april 2018 19:27:17 schreef Arco:
Ik zie in dat schema een BC264B, geen -A...

Ik vrees dat de partslist dan verkeerd is, ook het schema klopt niet volledig, er zouden spoelen moeten zijn aan de input kanalen van de mixer van 120mh maar ontbreken op de print.
Nochtans het originele service manual van de fabrikant.

maartenbakker

Golden Member

Bij twijfel moet je monteren wat er origineel in zat en gewerkt heeft. Schema's kunnen altijd afwijken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 april 2018 20:11:12 schreef maartenbakker:
Bij twijfel moet je monteren wat er origineel in zat en gewerkt heeft. Schema's kunnen altijd afwijken.

Inderdaad, op de print is het 264B, ik vermoed dat deze printen al van MX180mkII zijn, die hadden inderdaad wat modificaties. Dus het schema is juist, bedankt om me er op attent te maken :)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 april 2018 20:19:36 schreef Arco:
De NTE312 is eventueel een vervanger voor de BC264B: https://www.distrelec.nl/en/junction-fet-to-92-nte-nte312/p/17123144

(edit)
Die had ik al in mijn verlanglijstje staan bij Conrad
Top, allemaal bedankt :)

[Bericht gewijzigd door GM Tech op donderdag 26 april 2018 20:27:46 (11%)