Handleiding PRECICAL PJN 5208

Voor verschillende metingen heb ik een PRECICAL PJN 5208 staan (Sorry, typefout in topic titel...). Dit is een veelzijdig stukje ouderwetse, maar degelijke elektronica. Met dit apparaat kun je metingen uitvoeren (spanning, stroom, temperatuur en weerstand) maar ook signalen simuleren (wederom spanning, stroom, thermokoppel en weerstand). Deze ooit eens op de kop getikt en een fotootje zou niet misstaan in Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7.

Nu heb ik helaas alleen een korte handleiding aan de binnenzijde van de deksel zitten. Dit is voldoende om de basis functies van het apparaat te gebruiken (statisch meten of simuleren van eerder genoemde opties). Nu weet ik dat dit apparaat ook meer kan, bijvoorbeeld het wisselen tussen waardes op gezette momenten. Dit staat beschreven in de handleiding, zo meld de korte instructie. Helaas ben ik niet in het bezit hiervan.

Is er iemand die mij kan helpen met een handleiding van dit apparaat? Ik heb op internet gezocht maar kan deze nergens achterhalen. (Het nadeel van apparaten uit de begintijd van het internet...)

Look at me, I can't fly.....
Lambiek

Special Member

Ik zou het ook even bij vraag en aanbod zetten als ik jou was.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
flash2b

Special Member

Of een mooie foto van het apparaat posten in "je mooiste meetapparatuur" topic met een korte beschrijving en de vraag of iemand een manual heeft.

Op 28 juni 2018 15:44:34 schreef flash2b:
Of een mooie foto van het apparaat posten in "je mooiste meetapparatuur" topic met een korte beschrijving en de vraag of iemand een manual heeft.

Bedankt voor de tip, heb hem toegevoegd.

Op 28 juni 2018 15:38:11 schreef Lambiek:
Ik zou het ook even bij vraag en aanbod zetten als ik jou was.

En ook voor deze tip, heb hem ook daar als vraag uitgezet.

https://www.circuitsonline.net/files/imagecache/forum-post/ybvzcyFYJ7.png

Hier ook nog even een fototje voor het mooie :9

@Moderators: Zou de titel van dit topic gecorrigeerd kunnen worden?

Look at me, I can't fly.....

IK heb een handleiding in Engels, is 110 pagina's groot, 251*194 mm, net geen A4 opengeslagen. Heeft nummer NT 45933-100 - Ed 12 AVR 90. Bevat ook menu schema en schema's van borden. Als er nog belangstelling is laat het even weten, moeten we zien hoe we elkaar kunnen helpen.

fripster

Golden Member

Heb deze gevonden (wel in het frans) en even voor je neergezet hier: http://www.machma.nl/data/manuelaoip-pjn5208.pdf

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

IS inderdaad de juiste, maar Frans, nee, zeker niet mijn taal helaas.

Hallo Kollegen:innen

Ich habe zu dem benannten Gerät "PRECICAL PJN5208" ein Handbuch in deutscher Sprache. Bei Interesse bitte melden über meine e-Mail: rrellecke@gmail.com

Freundliche Gruesse

Relics

Sorry

Habe in meiner vorhergehenden mail meine e-Mail falsch geschrieben. Richtig ist: rrellecke4@gmail.com

Cheers, Relics