Op 11 februari 2005 15:15:47 schreef Bertrix:
[...]

in mijne was de +12V kabel vastgesoldeert aan zo'n koelichaam, en er zat een transistor op zonder mica plaatje, dat heet dus kostenbesparend :)

En deed je PC toch niet toevallig *pats* ???

Nee bij het inschakelen heb ik niks gemerkt of geroken.

Roy

Ik heb goed naar de voeding gekeken.Maar ik zie niks raars zijn er nog dingen waar ik verder naar moet kijken?

Roy

ik heb hier net een pc voeding die niet meer aan gaat!

snetverkreffie 2 pc's naar de galereprieze hiero!

iemand anig idee waar t aan ligt?

t is n compac model zou ik zo gauw niet weten

(ja ik vond t zonde om n nieuw topic te openen als er al een goede is)

Op 11 februari 2005 15:18:18 schreef High-Voltage:
[...]

En deed je PC toch niet toevallig *pats* ???

nee dat koellichaam was verder volledig geisoleerd van al de rest

Op 11 februari 2005 17:41:14 schreef Bertrix:
[...]

nee dat koellichaam was verder volledig geisoleerd van al de rest

dus t koelde ook nix?

dat bespaart kosten zeg! :D

Op 11 februari 2005 17:46:25 schreef Lucky luke:
[...]

dus t koelde ook nix?

dat bespaart kosten zeg! :D

op dat koellichaam zaten 4 torren, 3 met mica plaatje, en 1 zonder, zodat wat op de achterkant van die transistor zonder plaatje op het koellichaam komt, waar dan ineens de 12V afgetapt werd(er hing een zwevend snubber netwerkje in trouwens :).)

Made in China, jaja

ow china!

ja zelfs ik soldeerde nog netter toen ik net begon!

heb wel eens een trust draadloze muis gehad, ook chinees, ook zelf nog ff solderen als je wil dat t werkt

maar ik kreeg m werkend -hyperdepiephoera

Zoals highvoltage zegt, niet in-circuit testen. Geeft alleen maar foute resultaten.

Misschien beetje offtopic, maar kan handige info zijn voor dit geval :

Allicht zou je ook kunnen kijken naar de printplaat op scheurtjes en barsten als gevolge van eventuele oververhitting. Heb ooit zelf een versterker gehad die als gevolg van oververhitting er de brui aan gegeven had. Blijkbaar is er een dusdanige warmte ontwikkeling geweest dat de printbanen los waren gekomen van de printplaat.

BTW, sorry voor mn dubbele post. Ik keek een uurtje ofzo na de post of er reeds antwoorden waren, toen zag ik mn eigen post geeneens meer... :s

Op 11 februari 2005 18:26:23 schreef JopieBoontje:
Zoals highvoltage zegt, niet in-circuit testen. Geeft alleen maar foute resultaten.

Misschien beetje offtopic, maar kan handige info zijn voor dit geval :

Allicht zou je ook kunnen kijken naar de printplaat op scheurtjes en barsten als gevolge van eventuele oververhitting. Heb ooit zelf een versterker gehad die als gevolg van oververhitting er de brui aan gegeven had. Blijkbaar is er een dusdanige warmte ontwikkeling geweest dat de printbanen los waren gekomen van de printplaat.

BTW, sorry voor mn dubbele post. Ik keek een uurtje ofzo na de post of er reeds antwoorden waren, toen zag ik mn eigen post geeneens meer... :s

Zoveel hitte hoef je niet te ontwikkelen om je printbanen los te krijgen. Van die zeer dunne printbanen onder de koellichamen van een goede eindtrap liggen graag los hoor :p

Hallo,

Hij doet het weer !!!
Ik heb hem al vaker town hij het nog niet deed op de computer aangesloten maar hij ging niet aan ( de pc )
Toen kwam ik er achter dat er wat pinetjes niet goed zaten op de moederbord steker. Ik heb deze goed gedaan en toen startten mijn computter weer op :) , Maar toen ik hem weer met 2 fans aansloot ging hij weer uit. waarschijnlijk kan dat dus niet.

Roy

Het kan toch zijn dat hij bij een bepaalde belasting pas in elkaar zakt....

Ik vin dhet toch wel raar dat hij mijn hele pc wel trekt maar 2 fans niet.

roy

Op 12 februari 2005 20:45:20 schreef royvuurwerk.tk:
Ik vin dhet toch wel raar dat hij mijn hele pc wel trekt maar 2 fans niet.

roy

Nu zie ik het ineens door een andere bril...
Dus met je PC werkt hij wel. Maar als je er alleen maar 2 fan's ophangt werkt hij niet.
Ik was de hele tijd van mening dat je die twee fan's bij je PC hangt |:(

Nu weet ik ook wat jij aan de hand hebt :)
Dat "probleem" had ik ook. Je 5V wordt nie belast, dus je 12V wordt nie stabiel gehouden. Je 12V ligt ver onder 12V. Eerder iets van 9V. Dus als jij gaat belasten gaat je 9V in elkaar zakken en gaat je voeding in beveilliging. Ik had het hier ook, dacht ik dat die voeding gaar was... Terwijl je simpel de 5V moest belasten.
Dat zijn nu geschakelde voedingen hé....
Wat doe je eraan: je 5V lijn belasten met 0.5A - 1A. Dat doe je simpel met een weerstandje van 5 - 10ohm bij 5W. Natuurlijk als je je PC erop hangt hoeft dat niet... Maar als je hem als voeding wilt gebruiken voor 12V toepassingen moet je gewoon even je 5V belasten.

Meet eens eerst je 12V zonder dat je 5V belast wordt. Die moe je hier eens posten... En dan moet je je 5V belasten en dan je 12V weer meten. Hoogstwaarschijnlijk zal je 12V nu ver onder de 12V liggen.

Grtz

hmm ik heb hier drnet 2 pc die ermee kapten, waarvan een door de voeding...

t was n compac deskpro 2000

(zo'n oud 200 mhz ding!)

wat begeeft t vaak in zo'n voeding (behalve de zekering want die is nog goed)?

Op 13 februari 2005 13:42:12 schreef Lucky luke:
hmm ik heb hier drnet 2 pc die ermee kapten, waarvan een door de voeding...

t was n compac deskpro 2000

(zo'n oud 200 mhz ding!)

wat begeeft t vaak in zo'n voeding (behalve de zekering want die is nog goed)?

De zekering nog goed? Dat is ook uitzonderlijk...
Hoe weet je zo zeker dat het de voeding is?

Op 13 februari 2005 09:32:02 schreef High-Voltage:
[...]
Nu zie ik het ineens door een andere bril...
Dus met je PC werkt hij wel. Maar als je er alleen maar 2 fan's ophangt werkt hij niet.
Ik was de hele tijd van mening dat je die twee fan's bij je PC hangt |:(

Nu weet ik ook wat jij aan de hand hebt :)
Dat "probleem" had ik ook. Je 5V wordt nie belast, dus je 12V wordt nie stabiel gehouden. Je 12V ligt ver onder 12V. Eerder iets van 9V. Dus als jij gaat belasten gaat je 9V in elkaar zakken en gaat je voeding in beveilliging. Ik had het hier ook, dacht ik dat die voeding gaar was... Terwijl je simpel de 5V moest belasten.
Dat zijn nu geschakelde voedingen hé....
Wat doe je eraan: je 5V lijn belasten met 0.5A - 1A. Dat doe je simpel met een weerstandje van 5 - 10ohm bij 5W. Natuurlijk als je je PC erop hangt hoeft dat niet... Maar als je hem als voeding wilt gebruiken voor 12V toepassingen moet je gewoon even je 5V belasten.

Meet eens eerst je 12V zonder dat je 5V belast wordt. Die moe je hier eens posten... En dan moet je je 5V belasten en dan je 12V weer meten. Hoogstwaarschijnlijk zal je 12V nu ver onder de 12V liggen.

Grtz

Oke ik snap het nu.
Bedankt voor alle hulp.

Roy

PS: hij zijn nog wat foto's van de voeding.dit heb ik er mee gedaan.

http://img180.exs.cx/img180/4458/pict00206lx.jpg

http://onfinite.com/libraries/330026/765.jpg

http://onfinite.com/libraries/330027/c5a.jpg

Op 13 februari 2005 13:44:54 schreef High-Voltage:
[...]

De zekering nog goed? Dat is ook uitzonderlijk...
Hoe weet je zo zeker dat het de voeding is?

omdat ik nog een compac deskpro 2000 heb en de voedingen geswapt heb.

dat ding geeft heel even zn fan (die normaal opstart en weer afremt met een leuk wooooooshs sssssssssssss geluid) dit keer gaf t een woosh s s tik tik tik. daarna nix meer.

later nog eens geprobeert: woosh s s tik tik tik.

what's wrong?

Op 13 februari 2005 13:55:09 schreef Lucky luke:
[...]

omdat ik nog een compac deskpro 2000 heb en de voedingen geswapt heb.

dat ding geeft heel even zn fan (die normaal opstart en weer afremt met een leuk wooooooshs sssssssssssss geluid) dit keer gaf t een woosh s s tik tik tik. daarna nix meer.

later nog eens geprobeert: woosh s s tik tik tik.

what's wrong?

Hij valt gewoon uit bij het starten...
Geen id wat daar aan kan zijn... Kijk eens of je geen gesneuvelde componenten ziet.

nix opgezwollen en nix zwart heb ik al gezien...

ik vrees dat dat ook een nieuwe gaat worden (rotweekend: opsomming wat stukging: soldeerbout, mobo, voeding (wel elk van een andere pc) (soldeerbout niet uit een pc) een ledje, en mn zelfvertrouwen :P

Op 13 februari 2005 14:01:39 schreef Lucky luke:
nix opgezwollen en nix zwart heb ik al gezien...

ik vrees dat dat ook een nieuwe gaat worden (rotweekend: opsomming wat stukging: soldeerbout, mobo, voeding (wel elk van een andere pc) (soldeerbout niet uit een pc) een ledje, en mn zelfvertrouwen :P

Maak dan van 2PC's ene ;)
Tis vandaag ook de 13de, mss troost dat je wat...

t was op vrijdag dat mn mobo ermee kapte, op vrijdag dat de voeding van een andere pc ermee kapte, op vrijdag/zaterdag (snachts) dat mijn soldeerbout t ermee uitscheide en op zaterdga dat ik me zelfvertrouwen kwijtraakte en een ledje molde.

edit: en het zijn 2 zeer verschillende pc's...

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Ik heb nog zo'n oude Dell voeding volgens de "Dell ATX" standard, weet iemand of de huidige dell voedingen(bv uit een Dimension 2400) alweer een gewone ATX plug hebben...

google is je vriend, ik heb daar ooit al eens iest over gevonden met google maar hoe weet ik niet meer...