Hallo,
Na het omvallen van mijn sparta electrische fiets krijg ik de foutmelding E0003.
Nu was de hele onderkant kapot van de accu dus dacht haal de accu er even uit.
Nu was het hele pakket (banaan type) op verschillende stukken gescheurd of kapot geknapt.
Nou had ik nog een ander accu er liggen die ik ooit had gekregen maar die deed nog minder en het display wil vrijwel niet aan.
Zijn er wel meer mensen die hebben mee gemaakt dat na een val van de fiets deze melding krijgen? of puur toeval.
Is het achterwiel ook aan te sturen met een after market controler met bijbehorende display? of moet het wiel worden aangepast?
E003 foutmelding is einde accu, in ieder geval de print in het accupack.
Een oude accu kun je misschien opgang krijgen door een tiental meters te gaan fietsen met aangesloten accu. Als het display aangaat dan eerst de accu een nacht aan de lader hangen. Met een beetje geluk kun je daarna weer fietsen met ondersteuning.
ja de accu is nog wel goed en wordt ook nog goed geladen.
Had al gelezen dat het de print is want die ligt ook helemaal bloot door de val (het hele pakket moest ik met ducktape weer fatsoeneren).
Zit al een ander pakket in(gekregen dus waarschijnlijk ook kapot)
na een stukje fietsen ging het display aan met meerdere tekens er op maar later was het display weer uit en ging ook niet meer aan.
Tja, dan pech.
Ik weet niet wat je skills zijn, maar een oude accu scoren die de print wel goed heeft en daar de accu cellen van het gevallen pakket in plaatsen. Heb ik meerdere keren bij zo'n banaan accu gedaan.
Nou de skills heb ik wel maar een goede accupakket vinden waar de print van goed is lijkt mij de verhalen hier te lezen nog de grootste uitdaging hahahaha
Heb nog een banaan pakket liggen alleen zijn daar wat stekkers af van oa de display en zit op het pakket een uitsteeksel die op de andere pakketten niet zit dus weet niet als hij uit een sparta komt of uit een ander merk fiets met een vergelijkbare accu.
heb die andere accu met uitsteeksel ook aangesloten gehad (paste gewoon)maar ook daar krijg ik geen leven meer in het display.
de verlichting gaat wel gewoon aan bij het trappen.
Alle 2 de accus die ik hier nog liggen had doen verder helemaal niks behalve de verlichting
Nu de oude orginele accu er weer in maar helaas werkt het display daar ook niet meer bij, wat hij wel deed.
Vernam ook dat het display rammelde als ik hem schud dus miss zit daar ook iets los in
Welk type nummer bedoel je? van de accus?
de orginele accu was zo gebarsten en stukken er af dat ik die helemaal heb ingetaped met ducktape om de accu weer wat stevigheid te geven.
Dat nummer kan ik je niet geven.
Zal eens proberen fotos te posten
na wat schudden en goed aandrukken van het display werkt hij weer.
Slecht contact is de oorzaak.
Nu weer de andere accus proberen en kijken wat die doen nu
bij 1 accu blijft het display niks doen.
Bij de 2e accu die ik nog had werkt het display nu wel maar krijg ik de code E0001.
Er zit wat schot in hahaha
het 2e pakket was dus weer leeg, daarom die E0001 melding.
de lader er op en geeft nu geen foutmelding meer aan.
Alleen geeft hij geen ondersteuning nog nu hij bijna vol is.
Heb de fiets wel op de kop staan dus weet niet als dat nog invloed heeft op de ondersteuning.
Ik laat hem maar even aan de lader staan tot hij helemaal vol is.
De fiets werkt weer met ondersteuning dus dat probleem is weg.
Nu nog even de vraag hoe goed de accu's zijn van dit pakket