Radiomarkt Oisterwijk (ex-Jutberg) 2019

Toch leuk dat meerdere mensen op zo'n markt een scoop kopen, terwijl ze er al minimaal 1 thuis hebben die beter is >:)

miedema

Golden Member

Ha Hewlett,

Die leuke GE variacjes had ik ook gezien. Ze zijn voor 127V primair. Heb je daar een toepassing voor, of ga je het wagen op de 230V?

@ Titatommeke: Klopt.... Maar voor een tientje kan ik het niet laten :-)

groet, Gertjan.

Op 30 mei 2019 15:43:43 schreef miedema:
Positief was dat er veel particuliere en lokale verkopers waren

Ik vond nu juist dat aspect een beetje tegenvallen tov De Jutberg.

.. dus veel ging weg voor een appel en een ei :-)

Nou heb ik nog wel een Commodore 1084s en een Philips CM8833 gescoord, omdat ze zo goedkoop waren. Dus een beetje gelijk heb je wel ;)
Overigens was dat naast die Duitser met z'n twee klapstoeltjes als koopwaar.

Is ook een idee om makkelijk & lekker dichtbij te parkeren :-)

Het parkeren was prima geregeld, ik stond zo ongeveer naast de eerste kofferbakverkoper.

Verder verschillende CO'ers gesproken, en gezellig mee over de markt gelopen. Daarna nog uitgebreid koffie en bijgepraat met flash2b.

Misschien ben ik wat te snel weggegaan, heb een klein rondje met Sine en Tidak gedaan maar we hadden het allemaal snel gezien. Gertjan ergens achter een kraam zien staan, en volgens mij Aart nog gespot.

Het aardige bij de jutberg was natuurlijk ook dat de horeca/terras precies in het midden stond. Dan blijf je misschien automatisch wat makkelijker plakken.

If you want to succeed, double your failure rate.
miedema

Golden Member

Het aardige bij de jutberg was natuurlijk ook dat de horeca/terras precies in het midden stond. Dan blijf je misschien automatisch wat makkelijker plakken.

Dat terras is inderdaad een gemis bij de "nieuwe" Jutberg. Dat was een mooi centraal ontmoetingspunt. Makkelijk om elkaar te vinden, en altijd erg gezellig bijpraten en napraten na de markt.

Inderdaad heb ik nog even achter een kraam gestaan :-)
De man moest zo nodig naar de WC...... Was ook een hele aardige vent (met zeer reële prijzen). Aan het begin van de dag mocht ik zijn kofferbak als opslag gebruiken, zodat ik niet heen en weer naar de auto hoefde te lopen :-)

groet, Gertjan.

Yup, ik was er.
Het was niet zo groot maar wel leuk :) wat modern spul mee genomen, diverse Phoenix terminals en wat Arduino spul dat ik toevallig nodig had.
Getwijfelt over een Philips voeding, het zijn erg fijne voedingen maar ik heb er al één en geen ruimte voor nog een.

Ben ook nog even geweest (vroeg). Het was beter dan vorig jaar, maar zeker nog geen Jutberg. Ik heb heel weinig gekocht, enkel twee kasten: 19inch 2HE, type dat vroeger DIL verkocht, en nog een andere (nieuw van staal, RS-components).
Na 1 1/2 uur had ik vrijwel alles 2x gezien.
De horica was dramatisch slecht, dus laat op de ochtend was ik al weer thuis.

Tidak Ada

Golden Member

Zo, even gegeten in het restaurant van Klein Oisterwijk, was niet slecht.
Daarna ‘even’ op de hoogte gebracht m.b.t. de wederwaardigheden van de Jutberg en het voortvloeisel daaruit, door een praatgrage Hagenaar in duidelijk ‘Transvaals’ accent (á la Jacobse en van Es) ;)
Lijkt voorlopig een aflopende zaak te worden.....

Vanmiddag kwam de zon toch nog door :):)

@markce:
Heb je niet gezien. Ik heb ook zo’n RS kast gekocht. Mooi ding op wat lakbeschadigingen na.
Heb zo’n 4 keer de markt afgelopen en eigenlijk alleen maar dingen gekocht waar ik eigenlijk niet naar op zoek was. Wel wat mede CO-ers ontmoet, behalve jou dus.
De rest heb je hierboven kunnen lezen....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 30 mei 2019 21:43:01 (29%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 30 mei 2019 21:34:26 schreef Tidak Ada:
Zo, even gegeten in het restaurant van Klein Oisterwijk, was niet slecht.
Daarna ‘even’ op de hoogte gebracht m.b.t. de wederwaardigheden van de Jutberg en het voortvloeisel daaruit, door een praatgrage Hagenaar in duidelijk ‘Transvaals’ accent (á la Jacobse en van Es) ;)
Lijkt voorlopig een aflopende zaak te worden.....

Vanmiddag kwam de zon toch nog door :):)

@markce:
Heb je niet gezien. Ik heb ook zo’n RS kast gekocht. Mooi ding op wat lakbeschadigingen na.
Heb zo’n 4 keer de markt afgelopen en eigenlijk alleen maar dingen gekocht waar ik eigenlijk niet naar op zoek was. Wel wat mede CO-ers ontmoet, behalve jou dus.
De rest heb je hierboven kunnen lezen....

edit:
O ja, de slechte horeca was waarschijnlijk in die grote tent naast het terrein. In het restaurant en op het terras was het vergelijkbaar met de ‘echte’ Jutberg.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ja, ik bedoelde de horeca in die tent. Koffie was op toen ik kwam en alleen slappe broodjes.

[Bericht gewijzigd door markce op vrijdag 31 mei 2019 11:39:15 (35%)

bprosman

Golden Member

@Flash2B , die bordjes heb ik in mijn handen gehad, die meter ook trouwens. Maar begon er maar niet aan :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

De 4 analoge printjes, uit de telecom, zijn door Siemens gemaakt. 1 van de digitale is door Furuno (Japan) gemaakt is volgens mij een besturing van een MF/HF DSC/Watch Receiver (zit een 512KB eprom op). De print met de displays, lijkt Philips maar de nummers zijn dat niet.

Gelukkig dat je niet had gekocht, want nu heb ik ze.

Welke meter was dat, de Hansen of die Russische ?

bprosman

Golden Member

Welke meter was dat, de Hansen of die Russische ?

De hansen maar realiseer(de) me dat ik zelden meer een analoge meter gebruik en heb nog een paar mooie Pantec's

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 30 mei 2019 17:12:28 schreef Hewlett:
[*]Doosje DD 3.5"floppies. Laatst dozen vol van weggegooid, maar HD floppies werken niet in DD drives heb ik gemerkt.

Jawel hoor, maar je moet ze dan eerst opnieuw formatteren (naar 720kB). (En dan zijn ze veel betrouwbaarder dan originele DD floppies!)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
bprosman

Golden Member

Jawel hoor, maar je moet ze dan eerst opnieuw formatteren (naar 720kB). (En dan zijn ze veel betrouwbaarder dan originele DD floppies!)

En de HD - DD sensor (gat) afplakken

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 31 mei 2019 13:27:10 schreef bprosman:
En de HD - DD sensor (gat) afplakken

Ik moest even heel goed kijken maar dit is toch echt in 2019 gepost.

Heb jij ook nog gaten geknipt in de slappe floppies om ze dubbelzijdig te maken?

:-)

reading can seriously damage your ignorance
Tidak Ada

Golden Member

Op 31 mei 2019 13:27:10 schreef bprosman:
[...]

En de HD - DD sensor (gat) afplakken

[bijlage]

ik denk niet dat een DD-drive op dat gat zal reageren. De sensor switch zit er niet in ;) Andersom wel, een DD floppy in een HD-drive ziet geen gat en zal dan als DD reageren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 31 mei 2019 13:09:09 schreef MNM(tm):
[...]
Jawel hoor, maar je moet ze dan eerst opnieuw formatteren (naar 720kB). (En dan zijn ze veel betrouwbaarder dan originele DD floppies!)

Doe wel een full (low level) format.

bprosman

Golden Member

ik denk niet dat een DD-drive op dat gat zal reageren. De sensor switch zit er niet in ;) Andersom wel, een DD floppy in een HD-drive ziet geen gat en zal dan als DD reageren.

Is ook meer als je een HD floppy in een DD drive wilt formatteren.
Met de /U optie (unconditional).

Heb jij ook nog gaten geknipt in de slappe floppies om ze dubbelzijdig te maken?

Yep, had daar zelfs zo een speciaal "perforatortje" voor.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

En gaten geboord in DD floppen om er HD van te maken :)

Hewlett

Honourable Member

Op 31 mei 2019 13:09:09 schreef MNM(tm):
[...]
Jawel hoor, maar je moet ze dan eerst opnieuw formatteren (naar 720kB). (En dan zijn ze veel betrouwbaarder dan originele DD floppies!)

Nee hoor, HD floppies werken niet in DD drives, magnetische materiaal is anders waar een DD drive niks mee kan. Er waren ooit dual density drives waar het uiteraard wel werkt. Andersom werkt soms wel, maar niet betrouwbaar. Opnieuw formatteren is nogal logisch want het gaat hier niet over een MSknots doosje.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
haasje93

Golden Member

Heren en Dames,

Ik bedacht mij dat ik mijn buit nog helemaal niet had getoond. Dus bij deze:)
Ik heb een HP8112A 50MHz pulse generator gescoord en nog 5 blauwe Helmond doosjes.
Na de markt ben ik doorgegaan, naar familie en Den Bosch. Was niet heel groot maar heb wat leuks kunnen scoren. Ik ben ook een aantal CO'ers tegengekomen en praatjes mee gemaakt. De generator heb ik aan gehad, er zit een foutcode in. Maar daarover in een ander topic later meer;)

Groet,
Christiaan

Edit. 5 nieuwe blauwe Hammond doosjes 1591BTBU 1 euro per stuk:)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Thevel

Golden Member

Geen idee wat blauwe Helmond doosjes zijn...

flash2b

Special Member

Dat zullen wel Hammond (type 1591) zijn.