Draadloos opladen en gelijkspanning naar wisselspanning

Nu laten de meeste mensen al de lader in de WCD zitten als er geen telefoon aan hangt (verbruik zal niet heel hoog zijn tegenwoordig denk ik), dat zal bij draadloos laden nog meer het geval zijn

Dit is een punt dat ik inderdaad heel jammer vind. Ik denk dat het al zou schelen als er geen stekkerladers/adapters meer zouden zijn maar dat het gewoon een los kastje zou worden met een gewoon netsnoer en een aan/uit knop. Die aan/uit knop zou dan wel dubbelpolig moeten zijn die de netspanning er echt afschakelt. Dan scheelt het ook nog een hoop binnenbrandjes en ander ongemak zoals storing. Een stekerlader kun je alleen maar uitzetten door hem uit het stopcontact te halen. En dan ligt hij weer ergens rond te slingeren.

Nokia had vroeger zo'n steun met veercontacten waar je je telefoon in kon zetten. Geen gedoe met kleine prutstekers die je in hele kleine prutsgaatjes moet stoppen enzo. Losse rondslingerende draden en adaptors. Bij mij gaan die usb ministekers ook niet stuk maar handig vind ik het niet.

Zo'n soort van nokia steun uitrusten met een voeding en een aan/uit schakelaar die schakelt als je je telefoon plaatst zal het wel nooit worden. Te duur waarschijnlijk. Er zijn wel steunen maar niet met een echte aan/uit schakelaar er in. Ik heb ze in elk geval nog nooit gezien.

vergeten

Golden Member

Op 5 juli 2019 12:33:52 schreef Ex-fietser:
Die aan/uit knop zou dan wel dubbelpolig moeten zijn die de netspanning er echt afschakelt.
Dan scheelt het ook nog een hoop binnenbrandjes en ander ongemak zoals storing.

Uitschakelen doet een enkelpolige ook, wat is het voordeel behalve ietsipietsi veiliger?

Een stekerlader kun je alleen maar uitzetten door hem uit het stopcontact te halen.
En dan ligt hij weer ergens rond te slingeren.

Neem dan een stekerschakelaar enkel of dubbelpolig, opgelost!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik heb mijn laders gewoon altijd in het stopcontact zitten. En weet je, ik doe dat bewust en met m'n volle verstand :-) Een lader van pakweg 10 jaar geleden had nog best wat sluipverbruik maar de moderne laders nauwelijks nog. Die tussenstekkers en handelingen leveren niets op met die halve Watt of minder. Je ziet het ook niet terug in je verbruik. Ik schat in dat het voor zo'n draadloze lader niet veel anders is. Die gaat echt niet vol staan blazen als er geen telefoon op ligt, maar gaat dan lekker staan chillen op een laag pitje.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
vergeten

Golden Member

Op 6 juli 2019 12:29:21 schreef flipflop:
Ik heb mijn laders gewoon altijd in het stopcontact zitten. En weet je, ik doe dat bewust en met m'n volle verstand :-) Een lader van pakweg 10 jaar geleden had nog best wat sluipverbruik maar de moderne laders nauwelijks nog. Die tussenstekkers en handelingen leveren niets op met die halve Watt of minder.

De levensduur van de "lader" verleng je er wel mee, hij staat namelijk veel langer standby dan dat hij nuttig energie levert :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 5 juli 2019 11:19:23 schreef Arco:
Er zijn testen geweest waar de laadspoel omhoog kwam uit de grond om direct tegen de ontvangende spoel te drukken.

Dat lijkt me een prima idee. Maar dan met mechanisch contact: neem vier of 8 sterke magneten dat de connector CLICK op de juiste plek vastprikt en je kan met bijna 100% rendement energie de auto inkrijgen. De paal in de grond moet dan tegen de magneten in z'n connector weer terug kunnen trekken of de auto moet hem de eerste cm weg duwen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/