Jaga DBE programeren

schijnbaar is het mogelijk om een Jaga DBE (Dynamic boost effect) zo te programeren dat dat ie op Boost stand start, en niet op de standaard (lage toerental) stand.

De DBE is een combinatie van een voeding en een aanatl ventilatoren die de convectorkachel meer vermogen laat afgeven, wat vooral bij lage temperatuur verwarming gunstig is voor het rendement van de keten.

Nu weet ik reeds dat er een kabel met bijbehorende software is:
http://www.jagapro.nl/software

en nog wat extra info hier over:
http://www.jaga-canada.com/sites/default/files/pdf-upload/DBE_PRO_user…

Heb zelf net de software gedownload, maar denk dat alles voor windows is, en dat hebben we hier niet mee in huis, en ik denk ook dat mijn kennis niet toereikend is om dat te doen.

Weet iemand wie / waar dat gedaan kan worden? Ik zit in N-H

zit sinds 2009 in de PV.

Oud topic maar ik heb dezelfde vraag - en er was nooit een antwoord gegeven. Idealiter wil je dat na een nachtverlaging in de vroege ochtend het maximale uit de Jaga wordt gehaald, zeker als het meeste wordt gevraagd en er een paar graden bijverwarmd moet worden. Heeft iemand de software al in gebruik en kan je hier een reguliere USB naar RJ45 kabel voor gebruiken?

Als je de drivers download, kom je langs een map FTDI.
Lijkt dus op een reguliere USB-FTDI-RS232/RJ45 kabel.

Pinout moet je zelf opzoeken.
Waarschijnlijk standaard en dan kan je dus in google zoeken op:

ftdi usb to rj45

Hiermee velerlei keus aan kant en klare kabel.
Op de print lijkt volgens google een socket te zitten, dus erin software starten en gaan.

Volgens Jaga betreft het een speciale kabel en geen standaard USB-FTDI-RS232/RJ45, kosten 95 Euro...

Is er iemand die de kant en klare kabel heeft getest? Of iemand die de pinout van de specifieke jaga kabel heeft?

Ik heb de kabel gekocht, heb overal in huis JAGA's hangen. Het is wel grappig, alleen ik kan de fans nog niet echt traploos laten moduleren afhankelijk van vraag (kamer) en aanbod (temperatuur warm water) in temperatuur. Of ik doe het niet goed :-)

ik ben zelf ff een tijdje bezig geweest met RJ45 naar een RS232 serial kabel.
pinout op de JAGA print als je van boven kijkt of in het RJ45 gaatje kijkt (klemmetje aan de onderkant) :

RJ45:----------(RS232 standaard pinout)

(links)
1
2 TXD----------(3 midden boven TXD)
3 GND----------(5 rechts boven GND)
4
5
6 RXD----------(2 2de van links boven (naast 3 midden) RXD )
7
8
(rechts)