Beste,
Graag had ik bij ons thuis een programmatje ontwikkeld voor op de LOGO! 24RCE voor oprij-alarm.
Ik zit met 1 sensor aan de kant van de straat (I1) en 1 sensor aan de kant van de koer (I2). Als iemand oprijdt vanaf de straat mag de bel (Q1) 2 seconden werken.
Als iemand vertrekt van op de koer mag de bel niet gaan, eenmaal de sensor van de straat terug gepasseerd moet deze terug kunnen werken als iemand van de straat wil oprijden.
Graag enige hulp bij het programma, ik geraak er niet echt aan uit hoe ik dit moet aanpakken. Gewone schakelingen lukken maar zoiets nog niet.
Dank bij voorbaat!
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Ik heb iets andere namen voor de sensoren.
Maar zoiets als dit zou moeten werken.
Kan in een LOGO vanaf versie 0BA4.
Wat schuift het....
Op 14 juli 2019 14:48:33 schreef Toeternietoe:
Ik heb iets andere namen voor de sensoren.
Maar zoiets als dit zou moeten werken.
Kan in een LOGO vanaf versie 0BA4.[bijlage]Wat schuift het....
Dit in bijlage had ik al gevonden maar doet geloof ik precies hetzelfde als dat van jou? Wat zie ik over het hoofd?
Bij mij als er iemand door de inrit gaat, gaat de bel uit als hij sensor 2 ziet. Bij jou niet wat beter is.
Bij mij blijft de bel uit bij het uitrijden als er iemand voor sensor 1 blijft staan wat beter is. Bij jou werkt de bel terug direct zodra de tijd verstreken is van B004.
Ik stuit nog altijd op hetzelfde probleem, ik wil bij het inrijden niet dat de timer van de bel gereset wordt door sensor uitrit.
Volgende probleem is dat als je bij het uitrijden voor de 2 sensoren blijft staan dat de bel om de 4 seconden in werking gaat.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Jouw laatste programma is gelijk aan mijn programma, met de uitzondering dat jij iets handiger omgaat met de blokkering van B001.
De werking van beide is gelijk.