Ik krijg nu opeens flashbacks naar Back to the Future... 1.21 Jigowatt !
Dit topic is gesloten
Wet je nu wat ik echt mis: Al dit soort apparatuur voor de bron van de muziek.
Akoestische muziek even buiten beschouwing gelaten (daarover later meer) zie ik nooit netvervuiling eliminerende snoeren, zekeringen a]n al at dies meer zij voor bands. Die moeten toch ook last hebben van al die netrommel! Nog erger, ze wordenvaak gevoed door een vervuilend diesel aggregaat.
Los slingerende kabels, eventueel gewone VMVK en daardoorheen "geweven" lopen alle signaal kabels.
Volgens mij is er een gat in de markt....!
Als we nu nog terugkomrn op de akoestische muziek, denken we ook nog aan de studioapparatuur, die ook zomaar aan het lichtnet is aangesloten.
Tot zover geldt het voor alle opgenomen muziek. Akoestische muziek kan echter ook nog last hebben van inductie in metalen snaren of zelfs het hele instrument. Ik denk hierbij aan een fluit, koperblazers, triangel, bekkens, celesta en al wat dies meer zij!
Kortom muziek is niet om aan te horen.
Wat zou het uitmaken, het wordt toch kapot gecompressed.
Serieuze netfilters tref je wel degelijk aan in opnamestudio's. Het mag niet voorkomen dat een slecht ontstoord telefoonladertje een fluitje in de opname genereert, of dat de schakeltikken van een koelkast doorspetteren.
De professionals pakken dat heel serieus aan.
Maar het gaat dan wel echt over storing, niet over speciale klankeigenschappen.
Op 3 december 2019 20:41:02 schreef Ledlover:
[....]...., niet over speciale klankeigenschappen.
Daar hadden we het toch ook over
Golden Member
https://ohm-audio.nl/shop/Power-Conditioners/2347022/Gigawatt-PC-3-SE-…
De Gigawatt PC-3 SE Evo+ heeft een bijzonder beschermingssysteem, uitgevoerd zonder draden of zekeringen. Zekeringen tasten de snelheid van het signaal aan, en worden daarom niet toegepast. Het overvoltage bescherming circuit wordt gestuurd door een sensor aan de ingang, en is voorzien van een Plasma relais.
Tast de snelheid van het signaal aan???
Wat is een plasma relais?
Op 3 december 2019 16:43:09 schreef Tidak Ada:
Wet je nu wat ik echt mis: Al dit soort apparatuur voor de bron van de muziek.
Akoestische muziek even buiten beschouwing gelaten (daarover later meer) zie ik nooit netvervuiling eliminerende snoeren, zekeringen a]n al at dies meer zij voor bands. Die moeten toch ook last hebben van al die netrommel! Nog erger, ze wordenvaak gevoed door een vervuilend diesel aggregaat.
Los slingerende kabels, eventueel gewone VMVK en daardoorheen "geweven" lopen alle signaal kabels.
Volgens mij is er een gat in de markt....!Als we nu nog terugkomrn op de akoestische muziek, denken we ook nog aan de studioapparatuur, die ook zomaar aan het lichtnet is aangesloten.
Tot zover geldt het voor alle opgenomen muziek. Akoestische muziek kan echter ook nog last hebben van inductie in metalen snaren of zelfs het hele instrument. Ik denk hierbij aan een fluit, koperblazers, triangel, bekkens, celesta en al wat dies meer zij!Kortom muziek is niet om aan te horen.
Wie zegt dat ze geen brom of storing hebben? En sinds wanneer is een diesel generator vervuild?
Op 3 december 2019 21:49:22 schreef Thevel:
Tast de snelheid van het signaal aan???
Dat zijn kreten die de toehoorder moeten laten denken dat hij dom is.
https://www.youtube.com/watch?v=GMbN9nb3qyk
Dit dempt echt alle storing veroorzaakt door vonkjes, sparky's en ander ongewenst geknetter.
@maus10611:
Steek je neus maar eens in je uitlaat; kan je beter met de auto naar je werk
Bovendien haalt zo'n generator het een niet bij eentje uit een centrale qua sinusvorm.
Op 3 december 2019 21:49:22 schreef Thevel:
https://ohm-audio.nl/shop/Power-Conditioners/2347022/Gigawatt-PC-3-SE-…[...]
Het moet Plasma relais zijn. Het merk is dus Plasma.
Op 3 december 2019 23:24:31 schreef Tidak Ada:
@maus10611:
Steek je neus maar eens in je uitlaat; ...
Zou maus zo lenig zijn?
[Bericht gewijzigd door ohm pi op dinsdag 3 december 2019 23:45:25 (22%)
Moderator
Op 3 december 2019 14:07:07 schreef joopv:
Ik krijg nu opeens flashbacks naar Back to the Future... 1.21 Jigowatt !
En waar gaat dit topic nog over? We dreigen in ieder geval over de 30 pagina's te gaan.
Eenieder die over een bak nieuwe onzin2 struikelt staat het vrij een nieuwe te openen.
Dit topic is gesloten