Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten


@ High met Henk
Bedankt voor het linkje. Het linkje waaruit mijn quote komt is:
https://www.aluminiumcentrum.nl/wp-content/uploads/2018/08/a...rrosie.pdf
Wie zou er nou gelijk hebben? Of hebben ze alletwee gelijk, maar zijn de randvoorwaarden (omstandigheden zoals met of zonder elektroliet in de verbinding, pH) verschillend.
In de apparatenbouw werkten we vaak met Al en RVS bevestigingsmateriaal, een combi die eigenlijk nooit problemen gaf (i.i.g. geen corrosie). Dat vind ik ook terug in het tabelletje in mijn bron. Maar ja, die apparaten stonden dan oook in mooie schone fabrieken en niet in zee, waar het volgens hetzelfde tabelletje wel fout moet gaan.
Aluminium bevestigingsmateriaal is wel wat lastiger te vinden en minder sterk dan dat van RVS. Of je moet fan zijn van popnagels :-).
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, ik zal nog eens verder googelen.

Niet alles wat op internet staat is waar... Dat geldt ook voor CO.

Op 2 december 2019 14:42:57 schreef maartenbakker:
De trein is duidelijk te duur, dat komt enerzijds door de bedrijfsvoering en anderzijds doordat er soms te weinig passagiers zijn voor een optimale exploitatie. De auto is niet persé te goedkoop, maar speelt wel een rol in dat plaatje.

Dat zou op te lossen zijn door kleine 'containerwagons' op de trein te plaatsen, al naar gelang het passagiersaanbod....

[....]Remgolven komen door mensen die veel langzamer of veel harder rijden op plaatsen waar het daar net iets te vol voor is op de weg (dus waar een te hard rijder vastloopt met inhalen op een voorganger die zich redelijk aan de snelheid houdt of een te zacht rijder niet vlot inhaalt en daardoor mensen laat vastlopen die zich redelijk aan de snelheid houden).

De grootste oorzaak van remgolven is het fenomeen dat de meeste automobilisten vóór een andere weggebruiker willen invoegen, in plaats van erachter en daarbij hun richtingaanwijzer ook nog eens pas inschakelen als ze al een zijdelingse beweging maken. Iets wat veel truckers vaar ook gewoon zijn.

@joopv:
De trein is te duur vanwege de gecompliceerde en zware infrastructuur, o.a. vanwege de veiligheid en verder zijn er aanzienlijk minder passagiers op het spoor dan op de weg, voornamelijk doordat er om infrastructuur- en veiligheids-technische reden te weinig treinen per tijdseenheid op het spoor passen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
High met Henk

Special Member

@soldeersmurf: in een schone droge omgeving gaat het opvallend goed... Maar regen of zee water blijkt een serieuze katalysator, maar waarom??
Geen idee.

Ik weet wel dat land en range rovers hierdoor heel hard roesten (range rover classic) of bloemkolen (de series en defender, met name op deuren)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Special Member

@TA: er is iets misgegaan in je quotes denk ik, maar ik ben het met je eens dat vóór iemand invoegen een van de problemen is. Soms doordat degene vóór wie wordt ingevoegd of van strook gewisseld, tergend traag inhaalt. Andere keren omdat de invoeger een haastige hork is (die bijvoorbeeld ook twee banen tegelijk oversteekt en/of geen richting aangeeft). Sluit ook aan bij wat ik in mijn vorige bericht (en dan houd ik erover op): het zijn de uitbijters (alle onaangepaste snelheden) die voor opstropen zorgen; niet alleen de haastige hardrijders.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 2 december 2019 22:32:49 (22%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

4,5€ voor een stel boutjes vind ik nog zo erg niet.

ik heb al 'speciale' bouten gekocht die meer kosten. bv van die snelspandingen die op motokuipen zit.
of alu bouten + moeren voor mijn ligfiets. dat is verdomd moeilijk te vinden. de bouten vind je in allerlei maten voor moto's, maar de moeren zijn onvindbaar.
en alu bouten in RVS moeren is vragen voor problemen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 2 december 2019 19:30:06 schreef High met Henk:
@soldeersmurf: in een schone droge omgeving gaat het opvallend goed... Maar regen of zee water blijkt een serieuze katalysator, maar waarom??
Geen idee.

Ik weet wel dat land en range rovers hierdoor heel hard roesten (range rover classic) of bloemkolen (de series en defender, met name op deuren)

droog = geen electroliet -> geen corrosie

natte omgeving = wel electroliet -> wel corrosie

Op 2 december 2019 20:49:51 schreef maartenbakker
@TA: er is iets misgegaan in je quotes denk ik, ........

Gecorrigeerd. Er was een 'end kwote' *) weggevallen.

@maartenbakker:
Bedankt :)

Blijkt dat wat ik eerst schreef verkeerd door de software werd geïnterpreteed :?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
maartenbakker

Special Member

Op 2 december 2019 21:41:23 schreef anne2:
[...]

droog = geen electroliet -> geen corrosie

natte omgeving = wel electroliet -> wel corrosie

Waarbij zeewater vanwege de ruime hoeveelheid opgeloste ionen waarschijnlijk nog een stuk "beter" werkt.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Keerzijde is dat zout water geleidt en dus een tussenmedium zou vormen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 25 maart 2017 09:31:42 schreef Roland van Leusden:
http://ohm-audio.nl/pages/sub/3/25/Gigawatt_G_C20A.html

[...]

Zelf onzin uitkramen en de onzin van anderen onderuit halen, topper !

Ik vind het wel een geloofwaardig verhaal, geloven is immers iets aannemen zonder te weten of het klopt.

Thevel

Golden Member

Op de bovenstaande website lees ik dit:

Uw meterkast dient bij voorkeur te worden uitgerust met de Gigawatt G-C20A Schakelaar. Deze kunt u gewoon naast de bestaande gewone schakelaars bevestigen. De Fasedraad gaat door de Gigawatt G-C20A switch heen, en de Nuldraad loopt rechtstreeks naar uw installatie.

De groep kan dus niet dubbelpolig afgeschakeld worden.
Mag dat in NL?

Lijkt me van niet, daarnaast zorgt het ook voor onbalans als de fase wel door een schakelaar loopt en de nul niet. Maar gelukkig hebben ze daar ook een oplossing voor, de Gigawatt G-C20A Dual.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Thevel

Golden Member

Ik had nog niet ver genoeg gelezen, verderop staat op de site dat het idd in NL en B niet is toegestaan.
Ook weer opgelost... ;)

joopv

Golden Member

Ik krijg nu opeens flashbacks naar Back to the Future... 1.21 Jigowatt !

https://pbs.twimg.com/profile_images/822326206133481472/fXzk3fiD.jpg

Wet je nu wat ik echt mis: Al dit soort apparatuur voor de bron van de muziek.
Akoestische muziek even buiten beschouwing gelaten (daarover later meer) zie ik nooit netvervuiling eliminerende snoeren, zekeringen a]n al at dies meer zij voor bands. Die moeten toch ook last hebben van al die netrommel! Nog erger, ze wordenvaak gevoed door een vervuilend diesel aggregaat.
Los slingerende kabels, eventueel gewone VMVK en daardoorheen "geweven" lopen alle signaal kabels.
Volgens mij is er een gat in de markt....!

Als we nu nog terugkomrn op de akoestische muziek, denken we ook nog aan de studioapparatuur, die ook zomaar aan het lichtnet is aangesloten.
Tot zover geldt het voor alle opgenomen muziek. Akoestische muziek kan echter ook nog last hebben van inductie in metalen snaren of zelfs het hele instrument. Ik denk hierbij aan een fluit, koperblazers, triangel, bekkens, celesta en al wat dies meer zij!

Kortom muziek is niet om aan te horen. :( :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Wat zou het uitmaken, het wordt toch kapot gecompressed.

Serieuze netfilters tref je wel degelijk aan in opnamestudio's. Het mag niet voorkomen dat een slecht ontstoord telefoonladertje een fluitje in de opname genereert, of dat de schakeltikken van een koelkast doorspetteren.
De professionals pakken dat heel serieus aan.

Maar het gaat dan wel echt over storing, niet over speciale klankeigenschappen.

Op 3 december 2019 20:41:02 schreef Ledlover:
[....]

...., niet over speciale klankeigenschappen.

Daar hadden we het toch ook over ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
Thevel

Golden Member

https://ohm-audio.nl/shop/Power-Conditioners/2347022/Gigawat...ercord.php

De Gigawatt PC-3 SE Evo+ heeft een bijzonder beschermingssysteem, uitgevoerd zonder draden of zekeringen. Zekeringen tasten de snelheid van het signaal aan, en worden daarom niet toegepast. Het overvoltage bescherming circuit wordt gestuurd door een sensor aan de ingang, en is voorzien van een Plasma relais.

Tast de snelheid van het signaal aan???
Wat is een plasma relais?

Op 3 december 2019 16:43:09 schreef Tidak Ada:
Wet je nu wat ik echt mis: Al dit soort apparatuur voor de bron van de muziek.
Akoestische muziek even buiten beschouwing gelaten (daarover later meer) zie ik nooit netvervuiling eliminerende snoeren, zekeringen a]n al at dies meer zij voor bands. Die moeten toch ook last hebben van al die netrommel! Nog erger, ze wordenvaak gevoed door een vervuilend diesel aggregaat.
Los slingerende kabels, eventueel gewone VMVK en daardoorheen "geweven" lopen alle signaal kabels.
Volgens mij is er een gat in de markt....!

Als we nu nog terugkomrn op de akoestische muziek, denken we ook nog aan de studioapparatuur, die ook zomaar aan het lichtnet is aangesloten.
Tot zover geldt het voor alle opgenomen muziek. Akoestische muziek kan echter ook nog last hebben van inductie in metalen snaren of zelfs het hele instrument. Ik denk hierbij aan een fluit, koperblazers, triangel, bekkens, celesta en al wat dies meer zij!

Kortom muziek is niet om aan te horen. :( :P

Wie zegt dat ze geen brom of storing hebben? En sinds wanneer is een diesel generator vervuild?

Op 3 december 2019 21:49:22 schreef Thevel:
Tast de snelheid van het signaal aan???
Wat is een plasma relais?

Dat zijn kreten die de toehoorder moeten laten denken dat hij dom is.

Wat is een plasma relais?

https://www.youtube.com/watch?v=GMbN9nb3qyk

Dit dempt echt alle storing veroorzaakt door vonkjes, sparky's en ander ongewenst geknetter.

@maus10611:
Steek je neus maar eens in je uitlaat; kan je beter met de auto naar je werk :P

Bovendien haalt zo'n generator het een niet bij eentje uit een centrale qua sinusvorm.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Op 3 december 2019 21:49:22 schreef Thevel:
https://ohm-audio.nl/shop/Power-Conditioners/2347022/Gigawat...ercord.php

[...]
Wat is een plasma relais?

Het moet Plasma relais zijn. Het merk is dus Plasma.

Op 3 december 2019 23:24:31 schreef Tidak Ada:
@maus10611:
Steek je neus maar eens in je uitlaat; ...

Zou maus zo lenig zijn?

[Bericht gewijzigd door ohm pi op 3 december 2019 23:45:25 (22%)]

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl
Sine

Moderator

Op 3 december 2019 14:07:07 schreef joopv:
Ik krijg nu opeens flashbacks naar Back to the Future... 1.21 Jigowatt !

[afbeelding]

En waar gaat dit topic nog over? We dreigen in ieder geval over de 30 pagina's te gaan.

Eenieder die over een bak nieuwe onzin2 struikelt staat het vrij een nieuwe te openen.

Dit topic is gesloten