verbinding van CO weggevallen

mel

Golden Member

Ik was zaterdag aan het reageren op een bericht. Toen duurde het een tijdje, en toen kwam het bericht : site tijdelijk onbereikbaar.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Enkele keer. Even browser verversen lost 't meestal wel weer op...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Wat ik de laatste tijd wel heb is:
Je hebt een heel verhaal zitten typen dat wil je dan plaatsen, krijg je iets van site niet bereikbaar. En dan ben je dus alles kwijt.

Ik kopieer het tegenwoordig maar voor het geval..... :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Deze add-on? (Of een betere, gebruik het zelf nog niet)

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/form-history-control/

Een uitbreiding om tekstformuliergegevens te bewaren, te bekijken en te beheren.

Deze plug-in slaat tekst op uit tekstvelden en editor velden terwijl u typt, zodat u nooit uw werk hoeft te verliezen wanneer het noodlot toeslaat. Herstel uw verloren werk na sessie time-outs, netwerkfouten, browser-crashes, stroomstoringen en andere zaken waar zojuist veel werk in hebt gestoken.

K7Jz

Arco

Special Member

Of even Ctrl-A + Ctrl-C voor het posten... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Evarist

Golden Member

Daar is al een uitgebreid topic over geweest.

Als ik een grote bijdrage schrijf, doe ik dat in Word en sla het op.

Dat is allemaal het resultaat van 30 jaar computerellende. (Ik begon met Commodore in 1980)

Ooit schreef ik een reuzenprogramma in Basic. Ik was een hele avond en een stuk nacht zo begeesterd bezig geweest, dat ik niet tijdelijk had opgeslagen. Om 2u viel de stroom uit. Ik wist wat ik de volgende avond ging doen....

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ik heb dat niet.
Ik vermoed dat jullie een internet provider hebben die wat capaciteitsproblemen heeft.

De moderne filosofie is dat gebruikers de foutmeldingen toch niet snappen, dus alle: het lukte niet om de web pagina te tonen foutmeldingen worden tot "site niet bereikbaar" omgetoverd. Vroeger had je allerlei verschillende foutmeldingen waarbij je dan met meer zekerheid kon zeggen of het aan de site ligt of aan wat anders.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Op 4 januari 2020 19:56:12 schreef K7Jz:
... na sessie time-outs, netwerkfouten, browser-crashes, stroomstoringen en andere zaken waar zojuist veel werk in hebt gestoken.

Waarom steken mensen zoveel tijd in netwerkfouten, browser-crashes en dergelijke? Kunnen ze niet beter wat leukers gaan doen? Volgens mij zit niemand daar op te wachten, dan kunnen ze het toch net zo goed niet doen?

:+ ;)

Er ontbreekt nog ergens een "u" of "je" in die zin ook, trouwens. maar goede porga programue programeu progarmmeu mensen die code schrijven zijn wel vaker dysleksies deelsecties dyslexi wat minder goed in taal. Gek genoeg, want code is ook taal. Niet dat ik daar mee zit.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Het is een quote van de plugin schrijver en waarschijnlijk zelfs van een onbaatzuchtig persoon die het vertaalde.

Op 5 januari 2020 12:11:49 schreef Lucky Luke[/message]:
[...]
Waarom steken mensen zoveel tijd in netwerkfouten, browser-crashes en dergelijke? Kunnen ze niet beter wat leukers gaan doen? Volgens mij zit niemand daar op te wachten, dan kunnen ze het toch net zo goed niet doen?
;)

:-)
Ja, die is leuk...

Vervangen DOOR.

Op 5 januari 2020 10:24:26 schreef rew:
Ik heb dat niet.
Ik vermoed dat jullie een internet provider hebben die wat capaciteitsproblemen heeft.

Ik sluit me aan bij rew, ik heb ook al heel lang geen problemen meer ondervonden op co.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 5 januari 2020 12:11:49 schreef Lucky Luke:
[...]
Kunnen ze niet beter wat leukers gaan doen?

"Neem nou zo iets alledaags als de file. Wat men er nou aan vindt?
Maar ze staan er voor in de rij!"
Herman Finkers

Op 5 januari 2020 00:03:23 schreef Evarist:
Ik wist wat ik de volgende avond ging doen....

De vuistslagschade aan je Commodore herstellen? >:)

Overigens kan ik me wel goed voorstellen dat regelmatig opslaan van je werk toen niet zo vanzelfsprekend was als dat tegenwoordig is kan en hoort te zijn. Zeker als je geen cartridge met laad en opslaan accelleratie had. (Power Cartridge, Final Cartridge III, ...)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Shiptronic

Overleden

Zo juist CO ook even onbereikbaar?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
bprosman

Golden Member

Voor mij ook even inderdaad.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jeroen

Moderator

Ik weet niet precies wat er aan de hand was, we zijn wel bezig met de voorbereidingen om te migreren naar een nieuwe server, wellicht dat het daar iets mee te maken had.

En daaraan gerelateerd, morgenochtend om 10:00 uur wordt de site gemigreerd naar een nieuwe server. De site zal dan een tijdje niet bereikbaar zijn.

Ik heb dit ook op de homepage gezet, maar aangezien ik altijd commentaar krijg dat niemand daar kijkt, ook maar even hier ;).

Shiptronic

Overleden

Op de homepage zie ik niets staan?

[edit] Laat maar, al gevonden.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 1 april 2020 11:22:45 (33%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
blackdog

Golden Member

Hi Jeroen,

TIP!
Ik zou belangrijke meldingen doen in de balk die boven de forumpagina zit, dat is tussen het Circuits Online Logo en ShockMedia.
Maak daar een net kader aan en verwijs in dit kader naar de wat meer uitgebreide mededelingen als nodig.
Maak van dit kader geen vergaarbak, net zoals tien postit papiertjes aan je monitor niet echt werkt, het notifikatie kader mag van mij leeg blijven als er geen info is die belangrijk voor de forum gebruiker.

Net als vele anderen kijk ook ik weinig naar de home pagina en al helemaal niet als een melding tussen andere regels staat...
Mijn 2 cent.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ben het wel met Bram eens. Het hoeft niet precies in die vorm, een overlay o.i.d. mag ook.

Ik kan het bericht overigens zelfs niet vinden nu ik weet dat het op de homepage zou moeten staan. Ik ga naar https://www.circuitsonline.net en dan...? Ook niks te vinden op de nieuws-pagina.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 1 april 2020 12:50:18 schreef Jochem:
Ben het wel met Bram eens. Het hoeft niet precies in die vorm, een overlay o.i.d. mag ook.

Ik kan het bericht overigens zelfs niet vinden nu ik weet dat het op de homepage zou moeten staan. Ik ga naar https://www.circuitsonline.net en dan...? Ook niks te vinden op de nieuws-pagina.

Onder Updates

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Ah, helemaal overheen gekeken. Ik wist ook eigenlijk niet dat er nog updates los van het nieuws waren.

Afijn, de migratie lijkt voorspoedig te zijn verlopen, hooguit 10 minuutjes(?) uit de lucht geweest. (edit: okee, nog een hickup er achteraan.. mag geen naam hebben ;))

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 2 april 2020 10:39:06 (14%)

If you want to succeed, double your failure rate.
Jeroen

Moderator

De zoekmachine werkt nog niet, daar wordt aan gewerkt.

Thevel

Golden Member

De zoekmachine werkt nog niet

Nu wel.

Op 21 januari 2020 12:19:27 schreef MNM(tm):
Overigens kan ik me wel goed voorstellen dat regelmatig opslaan van je werk toen niet zo vanzelfsprekend was als dat tegenwoordig is kan en hoort te zijn.

(oud, ik weet het)... Paaarrrrrdon?

Tuurlijk, als ik een belangrijke wijziging in mijn ontwerp heb gedaan dan wil ik wel eens op "save" drukken. Of als ik een ge-automatiseerde grote wijziging ga doen waarvan ik niet zeker weet of "undo" wel gaat werken, ook dan wil ik wel eens op "save" drukken.

Maar ik vertrou er op dat als ik een week weg moet, het werk wat ik ingetypt heb voordat ik wegging gewoon nog aanwezig is als ik terug kom.

Ben ik een "rare Linux gebruiker" en moet het onder "Microsoft windows" anders?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/