pa versterker

ik heb hier een tytech pa versterker type megapower 650.
meer staat er niet op,heb hier nog nooit van gehoord.
heeft iemand of weet iemand hoe ik aan een schema kom
van zoiets?de reguliere schemasites kennen het apparaat niet.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Gezien de fantastische benaming is dit waarschijnlijk junk en komt er als hij het doet 100Watt effectief uit.

valt wel mee,de naam doet anders vermoeden maar het apparaat ziet er binnen wel degelijk uit.
switch voeding van circa +/-100 volt(niet gemeten)dit deel is stuk.
eindtorren 2*2sc3263/2sa1294,geziende specs van deze torren denk ik aan ca 250wat per kanaal.eindtorren zijn alle goed.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Waarschijnlijk is het gewoon een rebranded klasse D versterker. Kijk eens of er type nummers op de printen staan en google daar eens op.

This is the world we know best, the world of madness

het is geen klasse d versterker.
wel zijn deze torren wat vreemd geschakeld,lijkt dat twee gelijke torren in serie staan en deze serieschakeling met die andere een normale klasse ab vormen.
de switch loopt wel,weinig spanning op uitgang,eerst maar eens loskoppelen en dan met lamp op uitgang testen.
hiebij zou het schema wel prettig zijn.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Klinkt als een Klasse G of H versterker, zou je moeten zien aan het beschikbaar zijn van meerdere voedingsspanningen aan de versterkerschakeling.

This is the world we know best, the world of madness

kom er nog even op terug,torren staan in serie met op het punt waar collector en emitter samen komen zit een diode naar de lage spanning,dus ja bij laag vermogen de lage spanning en bij hoog vermogen de hogere spanning.
deze schakeling is goed.de voeding doet het niet,dus ja zoals gezegd het schema zou welkom zijn,temeer omdat de type nummers van ic"s in de voeding niet/of niet meer leesbaar zijn.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!