Led verlichting Novy D6830-16 dampkap valt direct uit na inschakelen

PIRON

Golden Member

Beste Techneuten, ik weet niet of jullie me nog eens kunnen helpen.

De ledverlichting van een Novy dampkap met valt direct uit na het inschakelen.

Iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt.

Wat is het typenummer van de dampkap ?

mijn eerste gedachte is een slecht contact, zodat de spanning wegvalt wanneer je de motor inschakeld...

[Bericht gewijzigd door kohen op vrijdag 24 januari 2020 18:12:12 (58%)

een novy? kan geen oude zijn, die naam is pas sinds de overstap van itho naar novy, paar jaar pas. ledverlichting die uitvalt, klinkt als driver zover. kwestie van meten, DC op de leds blijft? dan leds, spanning valt weg? dan driver of de voeding van de driver uit de stuurprint.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
PIRON

Golden Member

Op 24 januari 2020 18:08:39 schreef kohen:
Wat is het typenummer van de dampkap ?

mijn eerste gedachte is een slecht contact, zodat de spanning wegvalt wanneer je de motor inschakeld...

het is enkel als de verlichting wordt ingeschakeld, heeft niets met het inschakelen van de motor te maken, motor blijft gewoon draaien.
Het nummer staat bovenaan he

PIRON

Golden Member

Op 24 januari 2020 18:14:32 schreef testman:
een novy? kan geen oude zijn, die naam is pas sinds de overstap van itho naar novy, paar jaar pas. ledverlichting die uitvalt, klinkt als driver zover. kwestie van meten, DC op de leds blijft? dan leds, spanning valt weg? dan driver of de voeding van de driver uit de stuurprint.

Ik ga ze eerst eens uitbouwen zodat ik het fatsoenlijk kan nameten.
Thx

Turbokeu

Golden Member

Op 24 januari 2020 18:14:32 schreef testman:
een novy? kan geen oude zijn, die naam is pas sinds de overstap van itho naar novy, paar jaar pas.

In België bestaat Novy sinds tientallen jaren.
De dampkap in ons pas gekocht huis van 1992 heeft een (oude) ingebouwde inox Novy dampkap, en op de zolder van mijn actueel (gehuurd) huisje ligt nog een van een zus gerecupereerde Novy inox dampkap van zeker 30 jaar oud toen ze hun keuken verbouwd hebben, en die ik ga recupereren in het naast de keuken gelegen washok voor mijn pas 1 jaar oud actueel inox Bosch gemengd fornuis (gas/warme lucht oven).
In de keuken is er een nieuwe inbouw-inductiekookplaat maar ik verkies gas en verschillende van mijn kookpannen zijn trouwens niet eens geschikt voor inductie.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

ts heeft het over led, zolang zijn die afzuigkap fabrikanten nog niet over..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
PIRON

Golden Member

Bedankt.
We hebben gemakkelijkste gedaan en nieuwe print gemonteerd en alles was weer in orde.
Nogmaals bedankt

dat of standaard ledlampen inbouwen die direct op DC of 230V werken. als die ingebouwde meuk allemaal, als het kapot gaat, geeft de fabrikant er na een paar jaar geen support op en mag je het complete toestel vervangen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 27 januari 2020 22:45:57 schreef testman:
ts heeft het over led, zolang zijn die afzuigkap fabrikanten nog niet over..

nee das duidelijk, maar ter info, Novy bestaat al veel langer dan een paar jaar. Ik weet Novy dampkappen hangen die over de 45 jaar zijn :-)

Op 24 januari 2020 17:30:38 schreef PIRON:
Beste Techneuten, ik weet niet of jullie me nog eens kunnen helpen.

De ledverlichting van een Novy dampkap met valt direct uit na het inschakelen.

Iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt.

En heb je hier een oplossing voor gevonden? Wij hebben hetzelfde probleem.... Verlichting valt uit als ik ze aanzet, maar springt dan terug aan als ik de knop blijf indrukken, maar veel minder intens dan normaal.
Alvast bedankt

Op 11 maart 2020 10:55:51 schreef PIRON:
Bedankt.
We hebben gemakkelijkste gedaan en nieuwe print gemonteerd en alles was weer in orde.
Nogmaals bedankt

dit was de oplossing zo te lezen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer