BUCK aan te sluiten op 12V TDA chip

Weet iemand of dit gaat werken? Ik wil mijn 50VDC ringkern voeding aansluiten op een TDA chip. Gaat dit werken qua 'geen schone stroom' uit de buck?

Groet, Wouter van Wegen

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
benleentje

Golden Member

Het Zal best wel werken maar schoon is het zeker niet. waarom geen andere geschikte transformator.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Een 50v ringkern gaat sowieso niet werken; de spanning is dan veel te hoog.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik bedoel eigenlijk een ringkern van 35VAC dus +_50VDC

Met een beetje uitloop zal dit wel gaan toch?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

PS:

praktijk vraagje

Als ik een grote elco plat op de print wil leggen met 2 tyerapjes

Kan je dan ipv ook een klodder lijm uit mijn lijm pistool pakken?

of kan een elco hier niet tegen?

Groet, Wouter

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
benleentje

Golden Member

De elco kan daar wel tegen maar de lijm uit je lijm pistool is nu niet echt goede lijm het is eigenlijk meer opvulling. Ik gebru8ik dat spul niet meer het heeft bij mij nog nooit tot tevreden resultaten geleid. Neem dus gewoon een ty-rap of geschikte lijm wat niet losscheurt bij trillingen.

JE hebt uiteindelijk iets van ca 18V nodig en je hebt daarvoor ook de helft van de spanning nodig die je 25V transformator levert. Dus zoek gewoon naar een geschikte transformator van ca 17V. Een blok transformator is dan zelfs beter dan een ringkern waar je een DCDC regelaar achter zit het doet alle goede eigenschappen van je ringkern volledig weggooien waardoor je zelfs slechter bent dan een bloktransformator. Want behalve het strooiveld zijn die zo slecht nog niet.

Ja er zijn wel goede DCDC regelaars maar daar zit veel extra filtering achter.

En waarom 3 topics voor hetzelfde onderwerp?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ik bedoel eigenlijk een ringkern van 35VAC dus +_50VDC
Met een beetje uitloop zal dit wel gaan toch?

Nee dus. Waarom negeer je de opmerking van Arco?

Jouw DC/DC converter wil maximaal 35 volt zien. Jouw trafo levert 50VDC zeg je. 35 volt is bepaald niet hetzelfde als 50 volt. En wat is dat beetje uitloop.

rob040

Golden Member

Als je 35VAC gelijkricht met een brugcel en afvlakt met een elco zit je ongeveer op die 50VDC.
Tis alleen teveel voor het chippie erachter.

Gaat werken, mits je zeker weet dat je een HV versie LM toepast. (LM2576HV) max. 57V, 63V absoluut max.)

RES