12V accu lader i.p.v. 2x4 1,5 batterij

Ik heb mollen in mijn 10x10 mtr.tuin. Is vervelend maar voorruit.
Vorig jaar heb ik een deel kunstgras laten leggen 5x6 mtr.
Nu zitten de mollen ook onder mijn kunstgras te graven, daar kan ik dus niet bij maar je ziet gewoon de sporen van de gangen onder het gras.
Ik wil twee van die mollen verjaag dingen (pijpen) kopen op batterijen en die langs het grasveld zetten om te proberen of dat helpt tegen mollen.
Er moeten 4 x 1,5 V per pijp in. Die op zonnecellen vind ik wat te duur om te proberen of het werkt.
Ik heb een 12V acculader die regelbaar is tot 10Amp. laadvermogen.
Zou ik die kunnen gebruiken i.p.v. van de 2 x 4 batterijen. En dan de pijpen
hierop aansluiten zo dat ik 2x 6V heb.

Hoe dom is die accu lader? Een moderne doet weinig als er niet echt een accu aanhangt.

Een ouderwetse geeft pulsen en werkt waarschijnlijk wel, maar omdat de pulsen ver boven de 12V uitkomen, zou ik dit niet zo'n mooie oplossing vinden en gaat er misschien toch wat stuk.

Heb je geen 12V lader van een harde schijf of zo?

Aangezien de meeste dingen op AA batterijen ook wel op oplaadbare batterijen werken (4x1,2V), zou je ook een USB-lader kunnen nemen en de 5V daarvan per pijp aanbieden.
Gezien ze op batterijen werken, ga ik ervan uit dat ze maar een paar mA per buis aan stroom trekken, dus een 500mA USB lader zou dit vermoedelijk al aan moeten kunnen.

Op 15 april 2020 15:14:11 schreef keg:
Ik heb een 12V acculader die regelbaar is tot 10Amp. laadvermogen.
Zou ik die kunnen gebruiken i.p.v. van de 2 x 4 batterijen. En dan de pijpen.

Nee. Twee dingen in serie zetten en omdat het samen 12V is dat werkt zelden goed. Bij uitzondering kan het.

Maar als je twee dingen in serie zet, dan MOET de stroom door beide dingen precies hetzelfde zijn. Als nu 1 van je mollendingen 22mA nodig heeft en de andere maar 20mA dan gaat die 20mA wil hebben, de spanning laten oplopen. Sommige schakelingen gaan dan NOG Minder stroom trekken. En die andere die krijgt iets minder spanning Als die dan juist MEER stroom gaat trekken, dan krijgt die andere uiteindelijk zoveel meer dan 6V dat ie kapot kan gaan.

Je kan kijken of het op 5V van een telefoonlader werkt of een 6V adapter proberen te kopen. Of je kan het eerst effe testen met een paar kwartjes aan AA batterijen er in. Dat lijkt me eigenlijk de meest handige optie. En als die batterijen dan een jaar mee blijken te gaan dan kan je met een adapter of acculader niet op tegen de kosten van 1x per jaar een paar batterijtjes....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Goede opmerking. Volgens mij heb je nog grote kans dat er een soort puls wordt opgewekt en dit zal niet gesynchroniseerd gebeuren waardoor het al helemaal niet werkt...

RAAF12

Golden Member

Om de 15sec een 300Hz trilling. Gewoon de 4 batterijen erin. Geen gedoe met draden en laders. Of oplaadbare cellen nemen. Geschat moet er om de drie maanden verse batterijen in. Dit staat in schoolvragen zie ik nu, hmmm