Please Help me!! het is voor mijn school project

Dit topic is gesloten

Het sondesignaal van het apparaat wordt opgevangen door een zelfopgewonden 125 kHz-lusantenne, vervolgens versterkt en ingevoerd in een goedkope 5,8 GHz FPV-zender voor modelbouw

hoe vertstrek je en voer je het in 5.8 GHZ

Hoeben

Golden Member

Zeer wazig. Leg het duidelijker uit.

Je hebt een signaal van 125 kHz dat je aanbiedt aan een standaard module? Dan interesseert die 5.8 GHz je toch niet?

Ik denk dat je bedoelt dat je signaal geen video is en dat de 5.8 GHz module hem niet herkent of kan verzenden? Je zoekt een manier om je signaal over een video-verbinding te tunnelen?

ik zal je even kort uitleggen, alvast erg bedankt dat u reageert,

Het sondesignaal van het voertuig wordt opgevangen door een zelfopgewonden 125 kHz-lusantenne, vervolgens versterkt en ingevoerd in een goedkope 5,8 GHz FPV-zender voor modelbouw. We hebben ontdekt dat deze ideaal zijn voor het verzenden van signalen met een lage bandbreedte,

korte uitled het voertuig zend 125 KHZ uit en ik wil het 125 KHZ verlengen naar 10 meter afstand, op het document staat dat de fpv zender het beste is alleen hoe moet ik hem nu gaan versterken en invoeren tot een 5,8 ghz

10 meter?, hoeveel is de afstand nu?

Anoniem

125 KHz op 50 cm afstand capteren en via 5.8 GHz doorsturen naar een auto in de omtrek?? Waar zou dat nuttig voor kunnen zijn?

Schoolprojectje me hoela. Der is geen school.

Het lijkt eerder of je een beginnende autodief bent die het transpondersignaal van een auto wil opvangen en doorsturen naar een laptop in een wagen in de omtrek om te proberen deze te kraken.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 12 mei 2020 18:50:46 (17%)

ik heb nu een 5.8 GHZ zender en ontvanger gekocht alleen weet niet exact hoe ik hget daar in ga voeren

wij zijn bezig met een project op het universiteit van twente,
onze doel is nu een apparaat te ontwikkelen daarna af te wikkelen om daar tegen te gaan

Anoniem

Universiteit?
Je taalgebruik haalt het niveau van de lagere school niet eens.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 12 mei 2020 18:58:53 (42%)

Ik kan je nu al vertellen hoe dit topic gaat eindigen. (Als je me niet gelooft, kijk maar eens naar een aantal van mijn eerste posts op dit forum.) Vertel nu eens goed wat je wilt doen, van het begin tot het einde. Lees daarna je verhaal nog eens door en verbeter waar nodig.

Ik vrees dat je anders niet gaat vinden wat je zoekt.

Laat bijvoorbeeld eens een paar foto's zien waar je mee bezig bent.

PE2BAS

Op 12 mei 2020 18:52:36 schreef grotedikken:
Universiteit?
Je taalgebruik lijkt meer op dat van een 15 jarig straatboefje.

Wat slaat dat nou weer op, ik ben op dit forum gekomen om mijn probleem op te lossen dat u het zo ziet wel erg jammer

Op 12 mei 2020 18:53:14 schreef hardbass:
Ik kan je nu al vertellen hoe dit topic gaat eindigen. (Als je me niet gelooft, kijk maar eens naar een aantal van mijn eerste posts op dit forum.) Vertel nu eens goed wat je wilt doen, van het begin tot het einde. Lees daarna je verhaal nog eens door en verbeter waar nodig.

Ik vrees dat je anders niet gaat vinden wat je zoekt.

Laat bijvoorbeeld eens een paar foto's zien waar je mee bezig bent.

Vooropgesteld dat het daadwerkelijk een richtingsverkeer is (dus geen proximity card), dat FPV video zendertjes willekeurige signalen kunnen versturen etc. etc. .. etc.

... Heeft men een buffer nodig om het signaal uit de (afgestemde ? ) antenne voldoende sterk in de 75 Ohm ingang van de zender te krijgen, afhankelijk van de signaalniveau's met wat (of wat meer) gain.
Dat is ook met moderne componenten echter geen project dat realistisch via een forum aan te reiken is.

In die 125 Khz kan nooit veel data zitten, een uitweg zou kunnen zijn het signaal direct achter de antenne te ontvangen en decoderen en met standaard hobby middelen (Arduino + 433 MHz, ESP met Wifi, Bluetooth modules of wat ook) verder te verzenden.

Op 12 mei 2020 18:58:14 schreef Aart:
Vooropgesteld dat het daadwerkelijk een richtingsverkeer is (dus geen proximity card), dat FPV video zendertjes willekeurige signalen kunnen versturen etc. etc. .. etc.

... Heeft men een buffer nodig om het signaal uit de (afgestemde ? ) antenne voldoende sterk in de 75 Ohm ingang van de zender te krijgen, afhankelijk van de signaalniveau's met wat (of wat meer) gain.
Dat is ook met moderne componenten echter geen project dat realistisch via een forum aan te reiken is.

In die 125 Khz kan nooit veel data zitten, een uitweg zou kunnen zijn het signaal direct achter de antenne te ontvangen en decoderen en met standaard hobby middelen (Arduino + 433 MHz, ESP met Wifi, Bluetooth modules of wat ook) verder te verzenden.

klopt inderdaad, het zend frequentie is 125 KHZ die gaat naar de transponder dan keert die terug met de 433 mhz ik moet alleen het 125 khz signaal verlengen naar de transponder het 433 mhz hebben wij al geprogrammeerd om het 433 mhz te verkrijgen moet 125khz botsen tegen het transponder en dan pas zend die 433 mhz uit

Anoniem

Op 12 mei 2020 18:53:14 schreef hardbass:
Ik kan je nu al vertellen hoe dit topic gaat eindigen. (Als je me niet gelooft, kijk maar eens naar een aantal van mijn eerste posts op dit forum.) Vertel nu eens goed wat je wilt doen, van het begin tot het einde. Lees daarna je verhaal nog eens door en verbeter waar nodig.

Ik vrees dat je anders niet gaat vinden wat je zoekt.

Laat bijvoorbeeld eens een paar foto's zien waar je mee bezig bent.

Sorry hardbass, maar er is maar 1 signaal dat op 125kHz door een wagen van bepaalde merken uitgezonden wordt en dat is de transpondercommunicatie tussen de sleutel en het contactslot.
Het is de bedoeling dat het bereik slechts een tiental centimeters bedraagt.
Al hou je radiogolven natuurlijk niet zomaar tegen.
Wie het buiten de auto met een lusantenne wil capteren en doorsturen via een SHF link kan geen goede bedoelingen hebben.
Tenzij Thomas even uitlegt wat de bedoeling dan wél is.

Zie ik daar nou een potje S39 op de achtergrond??
Niet te hopen dat jullie dat gebruiken om electronica mee te solderen.

Verder verduidelijkt de foto niet echt wat je aan het doen bent.

-doel?
-opzet/ontwerp?
-uitvoering tot nu toe?

[Bericht gewijzigd door williewortel op dinsdag 12 mei 2020 19:20:13 (33%)

GJ_

Moderator

Je kunt zonder bewijs niet zomaar mensen beschuldigen. Ik ga straks de bezem er door halen.

Op 12 mei 2020 19:13:11 schreef grotedikken:
[...]
Sorry hardbass, maar er is maar 1 signaal dat op 125kHz door een wagen van bepaalde merken uitgezonden wordt en dat is de transpondercommunicatie tussen de sleutel en het contactslot.
Het is de bedoeling dat het bereik slechts een tiental centimeters bedraagt.
Al hou je radiogolven natuurlijk niet zomaar tegen.
Wie het buiten de auto met een lusantenne wil capteren en doorsturen via een SHF link kan geen goede bedoelingen hebben.
Tenzij Thomas even uitlegt wat de bedoeling dan wél is.

ik zal je even uitleggen waarom wij dit moeten maken
wij als 4e jaars studenten moeten voor ons eind project een apparaat ontwikkelen, ons groep bestaat uit 3 jongens wij hebben een document waar het op staat maar het was niet voldoende,
ik wil je mijn leraar email versturen als het genoot zakelijk is?

Op 12 mei 2020 19:18:47 schreef williewortel:
Zie ik daar nou een potje S39 op de achtergrond??
Niet te hopen dat jullie dat gebruiken om electronica mee te solderen.

Verder verduidelijkt de foto niet echt wat je aan het doen bent.

-doel?
-opzet/ontwerp?
-uitvoering tot nu toe?

jaa dat klopt, wij gebruiken S-39 om te solderen anders plakt het tin niet ik zal u zo even het doel opzet en onderwerp versturen

GJ_

Moderator

Dan zou ik eerst leren solderen, dit word niks. Met S39 rot het in no time weg. Absoluut ongeschikt.

We zijn een forum. We helpen graag, want dat vinden we leuk. We krijgen er inspiratie voor terug.
Maar een en ander verloopt wel op onze voorwaarden. Zorg dus voor zo volledig mogelijke informatie hier. probeer vragen te beantwoorden.
Houd mogelijk in het achterhoofd dat een en ander voor altijd terug te vinden is.

En doe voorzichtig.
Een opmerking als die over S39 is anno 2020 dusdanig -hoe zeg je dat netjes- idioot dat het als een harde troll kan worden ervaren. De beste omgang met trollen is er niet op te reageren, dat helpt niet als jullie daadwerkelijk hulp wensen.

[Bericht gewijzigd door Aart op dinsdag 12 mei 2020 19:30:32 (11%)

Op 12 mei 2020 19:28:31 schreef GJ_:
Dan zou ik eerst leren solderen, dit word niks. Met S39 rot het in no time weg. Absoluut ongeschikt.

meent u niet dat is niet de bedoeling, moet ik dan gewoon zonder vloeistof doen

Op 12 mei 2020 19:29:16 schreef Aart:
We zijn een forum. We helpen graag, want dat vinden we leuk. We krijgen er inspiratie voor terug.
Maar een en ander verloopt wel op onze voorwaarden. Zorg dus voor zo volledig mogelijke informatie hier.

En doe voorzichtig.
Een opmerking als die over S39 is anno 2020 dusdanig -hoe zeg je dat netjes- idioot dat het als een harde troll kan worden ervaren. De beste omgang met trollen is er niet op te reageren, dat helpt niet als jullie daadwerkelijk hulp wensen.

ik heb hem al aan de kant gezet zal hem niet meer gebruiken,
erg bedankt het niet natuurlijk niet de bedoeling dat het weg gaat rotten

Arco

Special Member

S39 is voor loodgieters en dakdekkers, niet voor electronica... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Op 12 mei 2020 19:21:45 schreef Thomas van meer:
[...]
wij als 4e jaars studenten moeten voor ons eind project een apparaat ontwikkelen

Vertel dan ook eens wat het apparaat moet gaan doen en wat het doel ervan is.
Dan pas heb je kans dat er nuttige tips gaan komen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten