En wat is het apparaat dat het 'sondesignaal' verstuurt?
Merk, type, gebruiksaanwijzing, foto's...
Ondertussen pagina 2, en niemand heeft nog enig benul waar het over gaat, en wat de vraag is.
Best knap.
Dit topic is gesloten
En wat is het apparaat dat het 'sondesignaal' verstuurt?
Merk, type, gebruiksaanwijzing, foto's...
Ondertussen pagina 2, en niemand heeft nog enig benul waar het over gaat, en wat de vraag is.
Best knap.
Op 12 mei 2020 19:21:45 schreef Thomas van meer:
ik zal je even uitleggen waarom wij dit moeten maken
wij als 4e jaars studenten moeten voor ons eind project een apparaat ontwikkelen, ons groep bestaat uit 3 jongens wij hebben een document waar het op staat maar het was niet voldoende,
ik wil je mijn leraar email versturen als het genoot zakelijk is?
Mag ik vragen welke universitaire opleiding je volgt?
Op 12 mei 2020 19:19:40 schreef GJ_:
Je kunt zonder bewijs niet zomaar mensen beschuldigen. Ik ga straks de bezem er door halen.
Sorry hoor, ik was weer wat te recht voor de raap, daar houden Nederlanders niet van.
Anderzijds ben je toch ook niet Zooo naief?
De vraag wat hij met dat gecapteerde transponder signaal wil doen wordt netjes ontweken.
Ik wil niet verder shockeren, maar 125 kHz is toevallig de transponderfrequentie van een merk wagens die erg gegeerd zijn, zowel tweedehands als in onderdelen.
Op 12 mei 2020 20:06:22 schreef Jochem:
[...]Mag ik vragen welke universitaire opleiding je volgt?
In elk geval niet iets met taal.
En ook niet met elektronica. In een universiteitslabo elektronica ga je geen zo'n rommeltje en potten S39 vinden. Dit is een duister werkplaatsje in een garage of zo.
Moderator
Op 12 mei 2020 20:06:26 schreef grotedikken: Sorry hoor, ik was weer wat te recht voor de raap,...
Dat heeft niets met recht voor z'n raap te maken maar met beschuldigingen die op niets gebaseerd zijn.
Opmerkingen over taal mag je ook achterwege laten van mij. Je weet niks van de achtergrond van TS maar dat Nederlands niet zijn sterkste punt is hoef je er niet extra in te wrijven, dat zal ie zelf ook al lang weten.
Die laatste opmerking slaat nergens op. TS zal op dit moment gedwongen thuis werken, en om dat "duister" te noemen is beneden pijl.
Golden Member
Dat S39 niet geschikt is voor elektronica is gezegd. Maar wat dan wel om te zorgen dat de tin wil vloeien?
Gebruik tin met harskern, daar zit een vloeimiddel in. Bijvoorbeeld: https://www.velleman.eu/products/view/?id=15921
Als je een "no-clean" tin kan krijgen is dat nog handiger. Je hoeft dan de harsresten niet te verwijderen om te voorkomen dat de soldeerverbindingen en/of printplaat weggevreten worden door achtergebleven vloeimiddel.
Op 12 mei 2020 18:50:16 schreef Thomas van meer:
wij zijn bezig met een project op het universiteit van twente,
onze doel is nu een apparaat te ontwikkelen daarna af te wikkelen om daar tegen te gaan
Sorry, maar mij bekruipt dezelfde achterdocht als GD al eerder uitte.
Golden Member
Ik zou zeggen, laat aan de CircuitsOnline (niet in het forum maar https://www.circuitsonline.net/contact) even weten wie je bent, legitimatie. Zodat ze weten dat/of het klopt.
En CO leden, graag even controle?
Ik stel voor dat we daarna gewoon verder kunnen gaan.
125 KHz wordt inderdaad veel voor transponders gebruikt in de automotive hoek.
Heb ook mijn bedenkingen misschien niet terecht maar toch.
Golden Member
https://www.utwente.nl/nl/tnw/fr/verkiezingen_template/verkiezingen_el…
Maar die schrijft wel normaal Nederlands en zat in het 4e jaar meer dan een jaar geleden...
[Bericht gewijzigd door fred101 op dinsdag 12 mei 2020 22:34:38 (29%)
Op 12 mei 2020 18:50:16 schreef Thomas van meer:
wij zijn bezig met een project op het universiteit van twente
Op 12 mei 2020 19:21:45 schreef Thomas van meer:
wij als 4e jaars studenten moeten voor ons eind project een apparaat ontwikkelen, ons groep bestaat uit 3 jongens wij hebben een document waar het op staat maar het was niet voldoende,
ik wil je mijn leraar email versturen als het genoot zakelijk is?
De laatste keer dat ik me liet inlichten over de universitaire opleiding Elektrotechniek was het een opleiding met een 3-jarige Bachelor en een 2-jarige Master, er is geen eindproject in het 4e jaar.
Op 12 mei 2020 21:57:33 schreef Hoeben:
Ik zou zeggen, laat aan de CircuitsOnline (niet in het forum maar https://www.circuitsonline.net/contact) even weten wie je bent, legitimatie. Zodat ze weten dat/of het klopt.En CO leden, graag even controle?
Ik stel voor dat we daarna gewoon verder kunnen gaan.
Gewoon verder gaan? waarmee?
Ik hoop dat het niet de bedoeling is dat hier in een topic uitgepluisd wordt hoe je de transpondercodes van autos kan versturen naar een pc op afstand. Enfin, daar is vast wel een publiek voor nu de drughandel een beetje op zn gat zit.
Maar we wachten nog steeds op het antwoord van de TS die ondertussen heeft toegegeven dat het om autotransponders gaat.
Je kiunt net zo goed een schakeling ontwerpen om de elektronische code van een kluis te sniffen.
Of een unief zich daartoe laat lenen?
Maar goed, ik wil me diep en grondig verontschuldigen voor de onterechte beschuldigingen als ik een goede uitleg krijg van de TS..
Dat zou een mooi project kunnen zijn voor de schoolservice.
Miepje uit de verpleegsterafdeling meldt het verlies van haar autosleutel op het secretariaat.
Niet huilen Miep,, ga even naar de leraar elektronica, die programmeert je zo een nieuwe. Alle transpondercodes van wie de parking gebruikt zijn immers in de schoolcomputer opgslagen....
.
Golden Member
Ik hoop dus dat TS wel zijn gegevens laat zien...
In het onwaarschijnlijke geval dat het echt een opdracht zou zijn, begeeft de leraar zich op wel heel dun ijs.
Dus je hoopt dat het topic stug doorgaat en men aan jouw neus hangt hoe je een auto gestart krijgt die niet de jouwe is.
Het probleem is dat de goei actiefilms waar de held een bundel draad uit de stuurkolom rukt en met twee draadjes de auto start hopeloos achterhaald is. Tegenwoordig moet je een goeie sniffer hebben en een krachtige PC op afstand..
[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 12 mei 2020 23:17:00 (62%)
Lijkt mij zeer sterk dat een universiteit het toestaat dat hun studenten een apparaat ontwikkelen waarmee een relay signal attack kan worden gerealiseerd. En dat spul dan inbouwen in een bakje van de Chinees?
[Bericht gewijzigd door Dominic op dinsdag 12 mei 2020 23:20:07 (15%)
Moderator
Op 12 mei 2020 22:30:05 schreef fred101:
https://www.utwente.nl/nl/tnw/fr/verkiezingen_template/verkiezingen_el…Maar die schrijft wel normaal Nederlands en zat in het 4e jaar meer dan een jaar geleden...
da's wel speciaal. Ik wist dat TS een alias gebruikte maar dat is niks speciaals. En op zich niet schrikbarend omdat ik weet wie het is en zelfs waar ie woont, de volledige NAW gegevens zijn bekend. Allemaal niet zo spannend.
Dit is echter wel iets waar ik even over ga nadenken. Je voordoen als een bestaand iemand anders is zeker niet zo'n fijn plan.
Tot zover voorlopig dit topic.
Ik verander gelijk de alias want dit is niet tof.
En voor in het vervolg: we hebben geen stroom van onbewezen beschuldigingen op grond van vage aanwijzingen nodig, de mod's zijn niet helemaal naïef. We zitten er in dit soort gevallen bovenop. Op de achtergrond, zonder het risico dat we totaal onschuldige mensen publiekelijk aan de schandpaal nagelen.
En als iemand serieuze bedenkingen heeft graag per mail en dus niet in het topic.
Dit topic is gesloten