Voorkom Widlarizing mijn STM32F103C8T6 controlers!!!

Op 3 juni 2020 21:44:01 schreef blackdog:
Ik kan nog een keer proberen of een van de editor zoals notepad++ die ik ook gebruik voor ondermeer batch files nu beter werkt

Ken je Ultraedit? Je moet er wel voor betalen. Op ons werk gebruikten we die.
Ultraedit kent syntax-highlighting voor een aantal programmeertalen en uiteraard zit C ertussen.
Je kan er je eigen programmeertaal aan toevoegen. Maakt niet uit hoe exotisch die is.

ik vind zelf Visual Micro plugin voor Visual studio wel goed werken.
100x beter dan de arduino IDE iig.

@Stijnos dat lijkt me wel wat. Bij het volgende projectje ga ik dat eens proberen. Weet je toevallig of het ook meer ondersteund naast de arduino? Op hun site zie ik een aantal merken staan maar of dat ook betekend dat ze die ondersteunen weet ik niet.

https://visualgdb.com/?features=embedded
Dat ziet er ook wel interessant uit.

[Bericht gewijzigd door hardbass op donderdag 4 juni 2020 15:38:01 (14%)

PE2BAS

wat de andere merken daar doen weet ik niet zo goed.
Misschien omdat ze ook arduino achtige boards hebben? Hoewel vrijwel alle arduino's toch gewoon AVR's hebben (nu is dat tegenwoordig allemaal van microchip, sinds die Atmel hebben opgeslokt)

Maar goed.
Ik gebruik het enkel op een eigen board met een mega2560.
Het debuggen heb ik nooit echt aan de praat gekregen, maar puur als IDE is het al een hele vooruitgang.

Die Visual GDB is wat anders en heeft ook een heel ander prijskaartje.
Ik heb er wel is naar gekeken en wil dat nog steeds een keer gaan proberen, want dat ziet er wel belovend uit en ik ben een fan van Visual Studio en een stuk minder van Eclipse.

Zelfs voor jouw bluepill een heel artikel https://visualgdb.com/tutorials/arduino/stm32/bluepill/

De embedded versie is toch ook gewoon $99. Vervolgens betaal je voor updates en support maar dat is voor zo snel ik het kan zien niet nodig. Visual micro is ook 100 euro, voor de eindeloze versie.

Ik moet er nog eens over peinzen, het is zomaar een beetje hobby, aan de andere kant als het goed werkt scheelt het wel veel hoofdpijn. Daarnaast kost fysiek gereedschap ook geld dus waarom zou je software gratis moeten zijn. Laat ik eens met de trial beginnen :)

PE2BAS