Verlichting voor lopen

mel

Golden Member

Staartverlichting? Het is geen vliegtuig :P ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Die rendieren van Sata Claus gaan toch ook door de lucht? :P

Maar laat 'Henk' zijn lampjes... Hij zal er wel een reden voor hebben.

Overigens ben ik ook wel hitjes met een olielampje tegen gekomen, vaak ook nog met een 'dokar' erachter

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Achter mag ik nog iets meer zichtbaarheid, maar voor is het perfect.

https://youtu.be/rN2sUK540NI

Mevrouw vindt het super om een eigen lichtje te hebben..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Nu al enkele malen (lees ca 10 x) op stap geweest.

Sietske vindt het helemaal geweldig en is blij als alle spulletjes om te gaan wandelen klaar liggen.

Achter heb ik nu een hi-vis hesje om haar staart en een Siets-lampje erop (begon zijn leven gedacht als fiets-lampje)

De lampjes van de Lidl heb ik 2 nadelen in ontdekt:
.1 de lens is erg kwetsbaar voor scheuren (de ene had er al 1 toen ik hem uitpakte, de andere toen ik hem van de week uit mijn jaszak haalde). Ze geven er niet minder licht om.

.2 als je ze laat vallen, valt het batterij klepje eraf en liggen de batterijen eruit. Da's best lastig zoeken in donker.

Verder werkt het perfect en na > 10 brand uren nog geen batterijen hoeven vervangen, wat mij heel erg verbaasd heeft.
Ook het licht wordt zowel door mij als stalgenoten die ik soms tegenkom langs de weg als goed ervaren. Niet verblindend en in het bos is 1 lampje genoeg om veilig te lopen!

We lopen ca 2 uur per wandeling, maar zijn niet altijd bij donker vertrokken.

Voor wie weleens op de Bergse Heide komt of in de buurt rijd.. het dwaallicht in het bos ben ik dus. Of die malloot die je in het donker met zijn paard tegenkomt...

BTW is er iemand die toevallig een reflecterende gaasdeken voor een paard heeft of weet? Ik vindt ze wel, maar tot maat 165. Ik heb ca 185 nodig.
https://www.horze.nl/reflectie-paard/horze-reflecterende-gaasdeken/249…

* High met Henk wordt helemaal happy van het wandelen. Sietske geeft mij rust na het werken door lekker mee te wandelen en er zichtbaar van te genieten. Waardeer door haar hele andere dingen in het leven ben gaan waarderen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Kleine update

Led floodlight voor is prima

En achter een Sietslampje :)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 26 november 2020 07:05:11 schreef High met Henk:
[....]Voor wie weleens op de Bergse Heide komt of in de buurt rijd.. het dwaallicht in het bos ben ik dus. Of die malloot die je in het donker met zijn paard tegenkomt...

[....}

Ah, de Heide waar helemaal geen heide groeit :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 18 september 2020 20:41:09 schreef High met Henk:
[...]

En hoe fel zijn die hoofdlampje?? En hoe goed?
De meeste die ik ken zijn geschikt voor 1 tot 3 meter. Heb je weinig aan in een bos...

Ook fijn als ze anderhalf uur meegaan (wandeltijd)

ik gebruik al jaren een PEREL EHL21 hoofdlichtje. gaat véél verder dan enkele meters, houdt in de stand volle kracht 2 uur uit (gaat tot 8 uur in de zachtste stand) en is herlaadbaar (USB) is zeer compact en waterbestendig.

High met Henk

Special Member

2 uur is wel erg weinig.

Bij de Sietslampjes heb ik hooguit 2 x moeten wisselen (heb er 2, de ene heb ik vast voor op de weg)

De floodlights heb ik er ook 2 in zelfde setup en nu 3 of 4x moeten wisselen.

Maar ik loop zeker 2x per week en zeker meer dan 1 uur.
Al met al is de 8 uur wel een minimum.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Wat is de maximale afstand die je met Sietske loopt? Loop jij zelf ook of 'laat je je dragen'?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

meestal loop ik zelf ook.

ben er nu 2x met verlichting aan op gekropen.
en dan wandel ik ca 5 tot 6 km per keer.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Ah, dan ga je niet ver.
Ik had je een paar leuke stukjes bij Hildernise willen 'verraden'

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

wandelend niet heel ver meestal: moet allemala in de avond uurtjes.

1x zoomland gedaan wandelend. Das best een eindje
Melanen en dorp halsteren wel 2x gedaan wandelend

maar onder zadel kun je stuk verder. Dus dan kom ik vaak wel op zoomland of verder. Maar meestal overdag dan.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

OT
Voor een dagje uit is trouwens het pad langs de Zoom ook een leuk uitje. Eindigt net na de grens in BE in een soort moeras. Helaas is tegenwoordig een heel stuk verhard :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
pa3gws

Golden Member

Laatst op 112 vandaag een paard genaamd sietske in een moddersloot was dat jou paard?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
High met Henk

Special Member

Nee, die van ons staat in de wei...

Edit: Nee nu in de stal/paddock/rijbak (is allemaal open nu nog)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op dinsdag 31 oktober 2023 19:28:33 (49%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Verlichting voor lopen.... dat is toch een looplamp ? O-)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
KGE

Golden Member

Op 31 oktober 2023 23:26:10 schreef Tidak Ada:
Verlichting voor lopen.... dat is toch een looplamp ? O-)

Ik dacht aan `sneller dan het licht` lopen :+