Omzetting stroomsignaal naar spanningssignaal

.

[Bericht gewijzigd door Koen1998 op woensdag 18 november 2020 14:25:04 (99%)

Er is vast wel iemand die je kan helpen, maar...

Heb je dit schema zelf getekend?
Wat zien we? Wat doet dat magische blokje in het midden, en ik zie er nog één links, ik ken dat symbool niet.

Is het een schoolopdracht?

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op dinsdag 17 november 2020 16:21:47 (40%)

Frederick E. Terman

Honourable Member

(dubbel)

[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op dinsdag 17 november 2020 16:23:58 (95%)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Frederick E. Terman

Honourable Member

e: oei, schoolvraag zou kunnen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

.

[Bericht gewijzigd door Koen1998 op woensdag 18 november 2020 14:25:18 (100%)

benleentje

Golden Member

de stroomsensor (1)

Er staat nergens een (1) in je schema maar als je "current sensor" onderin in het midden bedoelt dan klopt je uitleg wellicht enigszins.

Ik vraag mij af hoe dit intern wordt gestuurd om een spanningssignaal te bekomen.

Het schema wat je laat zien is echter enkel een blok schema. Dat is een schema die laat zien hoe de blokken elektronica aan elkaar hangen, maar zegt niets over de werking van elk blok. Om werkelijk te zien hoe het intern gestuurd word moet je het schema van "current sensor" hebben.

Maar ik denk dat het buiten de scope van deze opdracht valt en het hier enkel belangrijk is dat je weet wat elk blok doet maar nog niet hoe elk blok werkt. Dus "current sensor" >> meet de stroom is genoeg om het totale schema te begrijpen zonder te weten hoe het precies werkt.

Dit geeft energie om signalen te sturen, zo wordt volgens mij de stroom gemeten.

Je haalt hier 2 dingen door elkaar de feitelijk stroom meting en de eventuele versterking van dat gemeten signaal.

Als je de de groene draden van "Current sensor" dan begrijp je hopelijk wat ik bedoel. Waar word werkelijk de stroom gemeten?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.