EOO again

Dit topic is gesloten

Naar aanleiding van een vraag over de nog steeds bestaande website kreeg ik dit mailtje:

Beste,

Ja, bestellen op onze website staat nog uit, maar we gaan weer online, alleen hebben we nog geen idee wanneer dat zal zijn.
Via email of telefoon kunnen we U nu wel helpen (020-8115019)

Met vriendelijke groet,

ElectronicaOnderdelenOnline

EOO-bv.nl

Jeej, hopelijk met de vertrouwde zware shag lucht O-)

Dick Best is al een tijdje overleden, dus de sjeklucht gaat hem helaas niet meer worden. Ik hoop in elk geval van harte dat de onderdelenvoorraad zijn weg weer naar de klanten gaat vinden. Er zaten nog wel wat leuke germaniumtorretjes en andere wat lastiger onderdelen bij.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 13 november 2019 18:01:44 schreef maartenbakker:
... Ik hoop in elk geval van harte dat de onderdelenvoorraad zijn weg weer naar de klanten gaat vinden. ...

Dan moet het een soort van afspraak worden dat we eerst kijken bij EOO en als zij het niet hebben dan kunnen we verder kijken. Als niemand dit doet krijgen we hetzelfde verhaaltje over een jaar weer te horen.

I love it when a plan comes together !
rudig76

Golden Member

Oh dat zou wel gaaf zijn als ze weer terug komen. Maar idd dan is het wel handig dat iedereen er flink gaat bestellen.

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl
rob040

Golden Member

Ik had al een hele lijst klaar staan toen ze failliet gingen. Meeste daarvan kan zo weer in order.
Zou heel mooi zijn als ze weer gaan leveren.

Dick Best was toch al jaaaren weg? Ik wist alleen niet dat hij inmiddels overleden was. Hij was nog wel af en toe actief via marktplaats.

Ik had ook nog een bestellijst van lastige transistoren klaar liggen voordat de gordijnen naar beneden gingen.
Te lang gewacht omdat er telkens weer wat bij kwam ;(
Ga binnenkort weer een nieuwe lijst maken.

Op 13 november 2019 18:48:40 schreef ritmeester:
Dan moet het een soort van afspraak worden dat we eerst kijken bij EOO en als zij het niet hebben dan kunnen we verder kijken. Als niemand dit doet krijgen we hetzelfde verhaaltje over een jaar weer te horen.

De laatste keer dat ik dat deed, waren ze met zo'n beetje de helft van de onderdelen duurder of nagenoeg gelijk aan de enkelstuksprijs van Farnell, en daar kwamen de verzendkosten nog bij. Daarvoor ga ik niet bij zo'n winkel kopen, met een dergelijke beperkt en veelal sterk verouderd assortiment, langere levertijd, en onherleidbare herkomst van onderdelen.

Als ze weer schappelijke prijzen gaan hanteren, zoals in de tijd van Dick Best, ben ik echt wel van de partij, maar zoals het was toen EOO onder ging hoeven ze van mij niets te verwachten.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Zoals ik gisteren al in een ander topic hier schreef :

Op 12 november 2019 19:21:16 schreef Knustelsmurf:
[...]

Klopt, gewoon een lijstje via de site mailen met de aantallen en bestelcode's.
Vervolgens komt een mailtje retour met het totaalbedrag en bankgegevens.
Na ontvangst van de betaling word het op de vertrouwde manier verzonden.
Heb ik zo al meerdere keren gedaan.

Hoeben

Golden Member

EOO was al heel lang niet meer van Dick Best. Hij heeft de zaak verkocht ergens rond 2010, 2013 of zo. Dat ging ook niet helemaal goed. Daar hou ik het maar bij.

Ik heb dat destijds van Dick zelf gehoord. Ik had hem hier op de koffie. Heb nog aardig wat aan hem verkocht.

Jammer dat hij overleden is, ik wist dat niet. Ik kon goed met hem opschieten.

Ik hoop ook dat EOO weer een nieuw leven krijgt. Dit was de primaire winkel waar ik m'n onderdelen inkocht. Pas als ze het hier niet hadden ging ik ergens anders kijken.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Thevel

Golden Member

Ik hoop ook dat EOO weer een nieuw leven krijgt

Dat hoop ik ook, in de loop de jaren toch best wel wat besteld bij EOO.
Vooral de overzichtelijke website vind ik een voordeel, een onderdeel had je snel gevonden.
Ook de bestellingen gingen (althans bij mij) altijd supersnel, 1 a 2 dagen en het was binnen..

EOO. Ik heb van de week iets besteld bij EOO en kreeg dit netjes geleverd. Beheerder, Hr. N.R.A. Stok, werkt voorl. voor eigen persoon. Je kan mailen naar EOO wat je nodig heb met artikelnummer, betalen na opgaaf van kosten en het komt per GLS.
Alleen moet je bellen met GLS en tracknr.opgeven als je denkt waar blijft het. GLS noteert niet altijd je postcode, en hun website meldt dan -geen pakje-. Met vr.gr. Herman PA3EHZ

Op donderdag09-07-2020 e.e.a. besteld bij EOO bv via een mail. Onderdelen zijn op maandag 13-07-2020 netjes afgeleverd door DPD.

Ik hoop dat we gauw weer online kunnen bestellen. EOO heeft veel onderelen tegen leuke prijzen.

Zojuist een bestelling gedaan en wordt netjes geleverd.
Met eigenaar (Norbert) gesproken en geeft aan dat er via email gewoon besteld kan worden en de intentie is om vanaf januari ook via de webshop weer bestellingen kunnen worden gedaan.

Thevel

Golden Member

intentie is om vanaf januari ook via de webshop weer bestellingen kunnen worden gedaan.

Fijn!!!

EricP

mét CE

Enig idee of er buiten Norbert nog iemand over is? Aardige vent...

Ik geloof dat Dick Best het misschien niet helemaal met je eens zou zijn geweest. Hoe dan ook hoop ik dat het opengaan van de zaak een goed teken is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 2 december 2020 14:18:19 (49%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Probeer maar eens een BC264A te bemachtigen voor een reeele prijs.

@thevel .oeps foutje

[Bericht gewijzigd door BenI2C op woensdag 2 december 2020 15:51:52 (17%)

rob040

Golden Member

Met eigenaar (Norbert) gesproken en geeft aan dat er via email gewoon besteld kan worden en de intentie is om vanaf januari ook via de webshop weer bestellingen kunnen worden gedaan.

Benieuwd of dat met de bekende website gebeurd (lijkt mij het slimste), of met de nieuwe oeo-bv (online elektronica onderdelen).

EricP

mét CE

@maarten: geen idee. Ik weet niet wat daar voorgevallen is. Maar in de tijd dat ik daar spulletjes kocht en ze ook geregeld af kwam halen, was er prima zaken mee te doen.

Ja ik weet dat het niet altijd duidelijk wat je precies krijgt - zij kopen tenslotte ook vaak niet bij de fabrikant. Maar voor veel dingetjes die niet zo 'namaak gevoelig' zijn, is dat helemaal geen probleem...

blackdog

Golden Member

Hi Maarten,

Norbert was het ook niet zo eens met wat Dick best gedaan had. :-)
Ik was altijd content met EOO en Norbert heeft grote kennis op electronica gebied en meetinstrumenten.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Thevel

Golden Member

Op 2 december 2020 14:38:46 schreef BenI2C:
Probeer maar eens een BC265A te bemachtigen voor een reeele prijs.

Denk dat je die nergens gaat vinden... :)

Misschien een BC264 dan? ;)

Op 2 december 2020 15:30:11 schreef blackdog:
Hi Maarten,

Norbert was het ook niet zo eens met wat Dick best gedaan had. :-)
Ik was altijd content met EOO en Norbert heeft grote kennis op electronica gebied en meetinstrumenten.

Aan dat laatste twijfel ik geen moment! Ik heb reden om aan te nemen dat er financiële problemen geweest zijn. Als hij daar inmiddels bovenop gekomen is, des te beter want hij heeft leuk spul. Ik ben wel benieuwd wat Dick Best dan heeft gedaan, hij had ook een zekere (bij)naam, maar dat soort details horen niet op een openbaar forum.

blackdog

Golden Member

Hi Maarten,

Dat vind ik ook, daarom gaf ik alleen een algemene opmerking en ga er verder ook niet op in, is aan oude koe, zo laten :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Dit topic is gesloten