Goedenavond,
Laat ik even van tevoren aangeven dat ik mechanisch monteur ben met interesse in elektronica. Ik kan een simpele frequentieregelaar aan de gang maken en heb klein beetje ervaring met bijvoorbeeld de V20 serie van Siemens gekoppeld aan smartphone om deze te diagnosticeren of parameters in te stellen.
Nu wil ik een experimentele opstelling maken omdat ik iets in gedachten heb wat ik graag eerst zelf wat zou willen testen alvorens er een dure programmeur op te zetten.
Vol goede moed een startkit besteld van Siemens;
En nu druk doende de manual te lezen en in schriftje belangrijkste zaken op te schrijven.
Ik ben nog in afwachting van Siemens USB kabel en heb dus nog niets ingesteld, ook niet via basis operator paneeltje.
Mijn vraag is de volgende;
Wat heb ik nog meer nodig om de servo straks op variabele snelheden te laten lopen? Is een PLC s7-1200 met bijvoorbeeld KT300 echt noodzakelijk of is er nog een manier om via de digitale ingangen bijvoorbeeld 4 verschillende toerentallen in te stellen? (werkt met de V20 wel zo).
Reden dat ik het hier even vraag is de volgende; ben erg druk op zaak door ziekte collega's en wil indien noodzakelijk proberen voor de kerst dan nog snel iets te bestellen zodat ik tijdens de kerststop thuis al vast wat kan experimenteren "aan de keukentafel".
Ik zie door de bomen het bos niet meer, krijg de indruk dat voor programmeren S7 weer TIA licentie vereist is en dat kost ook weer de nodige centen naast PLC en HMI.
Wellicht wil een van jullie de minimum uitrusting aan hardware en software even aangeven dan weet ik waar ik op rekenen kan om de boel aan de gang te krijgen.
Ja, beter had ik dat tevoren uitgezocht maar iets te druk en iets te overmoedig