Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Links
Of
Lechts

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar in 1986 had je de Teleac cursus Chinees : "Ni Hao".
Daar werd in de eerste les ontkracht dat Chinees (altijd) van rechts naar links was. Het was ook wel eens van links naar rechts, onder naar boven en zelfs de verschillende stijlen op een en de zelfde krantenpagina (beetje afhankelijk van leeftijd en opleiding van de redacteur).

Als "Tip" werd gegeven dat je gewoon moest beginnen te lezen en als het niet klopte andersom proberen :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Bij tante Pos blijf je jezelf toch ook verbazen.

Vandaag kwamen ze met een busje pakjes brengen bij ons aan de overkant. Busje stopte en een dik meisje stapte achterin om de pakjes te verzamelen.
Die gooide ze vervolgens (5 stuks) een voor een vanuit de bus op straat. Toen alles compleet was stapte ze uit en raapte alles bij elkaar om te bezorgen.

Hoe zou het toch komen dat er wel eens wat kapot is... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als je weet hoe het er werkelijk aan toe gaat!
Bij postsorteercentra wordt met ALLES gegooid. Bij een postsorteercentrum, zonder een plaatsnaam te noemen, worden kistjes en dozen met wijn verwerkt. De medewerkers zien dat het om flessen gaat. Soms loopt de wijn van de lopende band af want men houdt er gewoon geen rekening mee. Er is maar 1 ding dat telt, zo snel mogelijk verwerken. Als de doos helemaal is uitgelekt wordt die gewoon bezorgd. Taak volbracht.

reading can seriously damage your ignorance
Arco

Special Member

Ik vermoed dat 't gezien het postuur in dit geval eerder een aversie tegen teveel (of genoeg?) lichaamsbeweging was... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 8 januari 2021 21:37:06 schreef 2N3055:
[bijlage]
Zeg het maar wat deze chinees dacht toen hij de bovenkant van het doosje ontwierp, of een drukker die eigenlijk niet weet wat hij afdrukt.

Je snapt het niet, dat is met opzet gedaan.
Als je met je selfie cam een foto maakt van jou en je nieuwe aanwinst dan is het prima leesbaar ;)

Iemand anders ook problemen met Aliexpress?

(1)
Ik heb nu (afgelopen week op verschillende dagen) al 10 keer geprobbeerd een beoordeling met opbouwende kritiek te 'saven' maar hij klapt er steeds uit met een 'too busy' error of iets van die strekking. Alsof iets anders dan 5 sterren niet geaccepteerd wordt...

(2)
Net geprobeerd twee Disputes te openen. Pakket zou bij mij op de mat moeten liggen danwel de bezorgperiode was overschreden, hoe dan ook, de twee identieke orders waren "Finished" zonder dat ik dit zelf gedaan had of ook maar iets ontvangen had. (En op het postkantoor liggen ze ook niet).

Tijdens openen Dispute een keer of 5,6,7,8 moeten inloggen (uiteindelijk met een 'schuifverificatie die ook niet werkt en daarna een Captcha achtig ding wat je over moet typen). Ook tijdens het bevestigen van de Dispute kreeg ik een error waarna de bevestigknop grijs werd (dus niet meer gedrukt kan worden). Refresh de pagina en je moet weer inloggen.

Het is uiteindelijk wel gelukt.

(3)Tijdens bovenstaande (2) maar ook sowieso vaak, krijg ik een inlogscherm waar iets staat van 'log in met je Trade-Account'. Ziet er verder hetzelfde uit en ik kom gewoon bij mijn normale account, dus eigenlijk valt die opmerking me al bijna niet meer op. Maar is toch gek.

EDIT: de opbouwende kritiek ging over het aanpassen van een HDMI stekker (RX zijde) die nergens in past naar eentje die dat wel kan. De verkopende site heeft nu foto's van een veel slankere stekker, dus waarschijnlijk hadden ze inmiddels zelf ook door dat ze niet handig bezig waren.

Arco

Special Member

3) heb ik ook regelmatig, niet helemaal duidelijk waarom.

Bij beoordelingen heb ik regelmatig dat ik een beoordeling goed afsluit, en dan een paar dagen later weer een verzoek tot beoordeling krijg.
Dat doe ik dan, en een paar dagen later ... weer hetzelfde verzoek... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel

Golden Member

Ik krijg als eerste suggestie bij het openen van AliExpress een "death note"...

Toch een slechte review teveel geschreven? >:)

Arco

Special Member

:)

Soms krijg je ook vreemde vragen.
Kreeg een email van Banggood. Een pakje wat ze verstuurd hadden naar me was zonder opgaaf van redenen geweigerd door de Nederlandse douane en teruggestuurd.
Ze voegen aan mij waarom. (hoe moet ik dat weten? Het interesseert me ook weinig, ze zorgen maar dat het aankomt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 14 januari 2021 11:50:20 schreef Arco:
Vandaag kwamen ze met een busje pakjes brengen bij ons aan de overkant. Busje stopte en een dik meisje stapte achterin om de pakjes te verzamelen.
Die gooide ze vervolgens (5 stuks) een voor een vanuit de bus op straat. Toen alles compleet was stapte ze uit en raapte alles bij elkaar om te bezorgen.

Als het een slank meisje was geweest, had je dan meer begrip gehad voor haar manier van werken ?

High met Henk

Special Member

Dit had mijn pa bij de Lidl gekocht.

Vond hem erg creatief
(En nee heb het niet over de kleuren)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Kruimel

Golden Member

Ik kijk er overheen denk ik... :X

High met Henk

Special Member

2400 mAh.
7 uur laden op 480 mA...
You do the maths..

[Bericht gewijzigd door High met Henk op vrijdag 15 januari 2021 17:43:17 (22%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Ik zag ook niks vreemds moet ik toegeven... ;)
Als je met een lage stroom laadt is 1.4 x de nominale lading vrij normaal. (als je 16 uur laadt zit je zelfs op 1.6 x de nominale lading)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Iets doorladen voorbij "theoretisch vol" mag bij NIMH.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Op 15 januari 2021 17:42:22 schreef High met Henk:
2400 mAh.
7 uur laden op 480 mA...
You do the maths..

Done, 3360 mAh.

[edit] maar de laatste uurtjes gaat er waarschijnlijk geen 480mA meer in

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Die van Aldi geven ook 7uur@460mA= 3220mAh (voor een 2300mAh cel, is ook factor 1.4)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel

Golden Member

Het is inderdaad vrij normaal om dit te hebben, met de Ikea Ladda is het een factor 1,6:

Op 15 januari 2021 18:44:56 schreef Shiptronic:
maar de laatste uurtjes gaat er waarschijnlijk geen 480mA meer in

Het schijnt dat er een katalysator in zit die de waterstof en zuurstof die vrijkomt weer naar water omzet tijdens het (over)laden. Daardoor worden ze warm zodra ze vol zijn, maar de stroom blijft er wel in gaan. De laadcurve (<- spanningscurve dus) vlakt ook af en daalt zelfs licht aan het einde van het proces.

Dit wist ik vroeger trouwens ook niet, ondanks het feit dat de Ni-Cd chemie wat dat betreft hetzelfde werkte.

High met Henk

Special Member

Idd laatste uurtjes geen 480 mA, maar staat nergens dat dat zo is..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Kruimel

Golden Member

De laatste uurtjes zijn nog steeds 480mA, de stroom van de lader neemt gewoonlijk niet af (tot hij afslaat in elk geval). Je kunt een Ni-MH/Ni-Cd als een cel met een impliciete zenerdiode (met een negatieve temperatuurscoëfficiënt) zien. De stroom gaat er in, maar de energie wordt na het opgeladen zijn verder gedissipeerd. Dit is overigens met VRLA cellen ook zo, maar in alle gevallen is de maximale stroom waarop dit gebeurt beperkt. Snelladen moet je wel op tijd stoppen.

miedema

Golden Member

Op 7 november via e-bay in Engeland een laptop moederbord gekocht.
Laten opsturen via Royal Mail International Standard. (was de default keuze..)

Pakketje kwam maar niet (uit Engeland is niet zo ver....) Op 14 december aan de bel getrokken. (De e-bay termijn waarbinnen het pakketje zou moeten arriveren was tot 7 december). Omdat er geen track & trace was, geen idee waar dat pakket gebleven is....

De verkoper reageerde coulant en stuurde een 2e moederbord. Nu via Royal Mail International Tracked. Dat 2e pakket was 4 dagen later binnen! En dat was notabene vlak voor kerst!

Gister, na 2,5 maand kwam onverwacht het eerste pakket alsnog binnen :o

Moraal: laat vanuit Engeland niets opsturen via Royal Mail standaard....
Eigenlijk wist ik ook wel dat het een slechte reputatie heeft, Leo Bodnar en Ian Jonston hadden daar ook al voor gewaarschuwd.....

groet, Gertjan.

Op 15 januari 2021 19:31:45 schreef Kruimel:
Het schijnt dat er een katalysator in zit die de waterstof en zuurstof die vrijkomt weer naar water omzet tijdens het (over)laden.

Dat is een "Sealed" lead-acid batterij.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Bezorgtijden van PostNL zijn de laatste tijd (zelfs rond kerst) prima. (de behandeling van de pakjes soms wat minder...)

Ik had iets gekocht op MP. Werd zondagmiddag 27 dec. laat op de post gedaan, en was maandagmorgen vroeg (28 dec) al hier.
Een pakje van DHL daarentegen wat op 24 dec was gepost (ook in Nederland) kwam pas 30 dec aan... :(

Ook UPS heeft schijnbaar een wat mindere periode:
Pakje van Farnell is 13 jan verstuurd, 14 jan 'in transit' voor bezorging die dag en nu is dat veranderd in 'afleverdatum onbekend'...

Gister, na 2,5 maand kwam onverwacht het eerste pakket alsnog binnen

Moederbord was waarschijnlijk niet het juiste model en paste niet in de laptop van de postbode... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 16 januari 2021 11:04:51 (15%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zooo, het pakket dat ik rond 6 december heb verstuurd naar de UK is nu toch eindelijk aangekomen!
Vorige week kon ik bij dhl een claim indienen, net een paar dagen later ging de status van '16 december: klaar voor export in Dorsten, Duitsland' naar '13 januari: ingeladen door lokale bezorger'.

Bijna een maand is het pakket spoorloos geweest of heeft het stilgelegen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 16 januari 2021 11:01:47 schreef Arco:
Een pakje van DHL daarentegen wat op 24 dec was gepost (ook in Nederland) kwam pas 30 dec aan... :(

Dat valt nog behoorlijk mee.....

Mijn vriendin schrijft op 13 januari:

De projectmanager van 1 van mijn projecten wilde ons allemaal een kerststol
geven. Ik woonde toevallig bij hem in de buurt, daarom heeft hij die van mij
hoogst persoonlijk bij mij thuisbezorgd. Dat was op 19 december (ik was op dat
moment niet thuis, maar vond 'm later die dag op de brievenbuskast). Voor de
andere projectmedewerkers heeft hij 'm per DHL verstuurd. Die zijn vandaag
afgeleverd...

Pakje van Farnell is 13 jan verstuurd, 14 jan 'in transit' voor bezorging die dag en nu is dat veranderd in 'afleverdatum onbekend'...

Je bent het van hun niet gewend, maar een heel enkele keer gaat er wat fout. Volgens mij is er niet echt structuur in dat het nu slecht is, maar heb jij gewoon de loterij te pakken dat jou pakketje fout is gegaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten