Sorry... je "hint" er naar dat ik het in een verkeerd topic gepost zou hebben. zo goed?

Feit blijft dus dat er 13 posts doorgezeurd is over "je zal wel een fake component uit china hebben gekocht", terwijl ik gelijk had "je zal wel iets (achteraf) stoms verkeerd gedaan hebben".

Dit soort foutjes zijn heel makkelijk te maken. Het zijn er zo ontzettend veel. In dit geval heeft dus het chipje een verbruik van 20 µA. Doordat ze dit verbruik tussen IN en OUT hebben kunnen plaatsen zorgt dit voor geen echt verlies van de hele chip en kan je die stroom nog een keer gebruiken in je schakeling! Het enig is dus dat dit de beperking oplegt dat je niet zonder belasting de uitgangsspanning kan meten/verifieren. Achteraf stom, staat gewoon duidelijk in het datasheet, maar o zo makkelijk om overheen te lezen. Wie gaat nu alle cijfertjes in het datasheet nalopen om te zien of dat ene cijfertje voor hem van belang is?

He rew, dat is een duidelijke uitleg, ik ga als ik tijd heb het eens goed nakijken in de datasheet.
Ik had je vorige bericht beter moeten lezen voor ik reageerde,
bedankt voor je antwoord...
Ik leer graag van deskundige mensen ,
ik ben programmeur met maar basis kennis van electronica,
vandaar vaak mijn vragen.

Ha ireric,

Geen probleem met het lezen van de data eigenlijk altijd een kleine stroom laten lopen voor de stabiliteit van de regellus dit geldt voor elke industriële spanning/stroom regelaar maar ook voor elke voeding.
Die grote condensator aan de uitgang niet daar maar bij de verbruiker plaatsen dus niet direct bij het IC wel de kleine waarde al die regelaars zijn inductief.

Groet,
Henk.