Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Die prijs is niet bijzonder laag toch? Je krijgt maar 5 meter..

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

Stockclear adverteert ook veel op MP, maar echt goedkoop vind ik hem niet...

Thevel

Golden Member

echt goedkoop vind ik hem niet...

idd, 1 euro voor een BC557 is erg aan de prijs...

flash2b

Special Member

Momenteel, 4 dagen lang, in de aanbieding voor €10 incl snelle verzending, de TASI TA801C. Ik ontving de mijne laatst in 9 dagen !!

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/ta801c-small.jpg

Het is een mooie vervanging van mijn brakke en kapotte Aneng/Rich Meters 8001/101. Er zit ook NCV en een zaklampje in.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002115848334.html

De TA801C heeft de beste specs en de meeste counts van de 4, dus die zou ik adviseren.

PS.
Gelieve geen botte opmerkingen, nl. is er beter spul maar niet voor €10.

Dankjewel. Gewoon besteld. Kijken wat het is.

Ook besteld. Ben benieuwd. Vorige keer dat ik een Aneng bestelde, kreeg ik een mini voltmetertje... (Bijgaand klachtenform zodat ze uiteindelijk, na klagen, gratis waren).

Edit: ja de C besteld (2x). Van de Aneng had ik er toen 4 of 5 besteld.

[Bericht gewijzigd door r-p op maandag 29 maart 2021 15:28:14 (17%)

flash2b

Special Member

Ik kreeg de juiste meter (zie mijn eigen foto), en de link is van de officiële winkel van TASI op AliExpress.

Ik heb iets van €3 meer als de aanbieding betaald, en ik neem aan dat jullie ook voor de TA801C zijn gegaan.

bprosman

Golden Member

Op 29 maart 2021 14:42:58 schreef flash2b:
Ik kreeg de juiste meter (zie mijn eigen foto), en de link is van de officiële winkel van TASI op AliExpress.

Ik heb iets van €3 meer als de aanbieding betaald, en ik neem aan dat jullie ook voor de TA801C zijn gegaan.

Bedankt voor je link, ik heb de "C" versie besteld.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De "A" heeft een digit te weinig. De B heeft geen Autorange (soms vind ik dat een voordeel) (Hmm. bij de features staat voor de B wel autorange, maar de afgebeelde dial heeft typisch veel standen zoals hoort bij niet-autorange). B heeft maar 6000 counts. De D heeft "auto recognition": Dat vind ik een HEEL vervelend feature. Dat nooit meer.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
flash2b

Special Member

De "B" versie heeft autorange én manual range via de draai schakelaar, een soort Hybride en heb ik nog nooit eerder gezien.

Ik heb iets van €3 meer als de aanbieding betaald, en ik neem aan dat jullie ook voor de TA801C zijn gegaan.

Jep. Ook de C besteld.

Op 29 maart 2021 16:00:36 schreef rewDe D heeft "auto recognition": Dat vind ik een HEEL vervelend feature. Dat nooit meer.

Auto-het-verkeerde-laten-zien.

Mijn Philips LRC meter kan dat ook heel goed. Voor de automaat is er wel een goede stand: uit.

Oeh dat minimetertje wat r-p laat zien was mijn eerste multimetertje haha. Misschien wel handig een extra meter, ik kom er vaak een te kort. Ik zal er ook eens eentje bestellen, bedankt voor de tip.

PE2BAS

Op 23 maart 2021 20:00:34 schreef kombucha:
https://nl.aliexpress.com/item/1005002196941071.html

Led strips 5050 tot 5 meter gratis verzenden

Heb je die zelf besteld? Hoeveel LEDs zitten er op een meter? Dat kan ik in de beschrijving niet vinden..

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-handg…

Voor een meter oid of een experimenteerschakeling (ik neem zo iets wel eens mee gevuld met een Arduino of zo op vakantie). Zijn nieuw.
Op de foto ziet het doosje er wat vuil uit maar de mijne zaten nieuw in de doos.

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 30 maart 2021 09:15:08 (14%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 29 maart 2021 14:31:36 schreef r-p:
Ook besteld. Ben benieuwd.

Zijn nu al binnen (multimeters type "C")... Ware het niet voor 2e paasdag, zou het precies één week zijn geweest! _/-\o_

Ze doen het alleen niet... Was te goedkoop om ook nog batterijen te verwachten ;) (Na plaatsen batterijen komen ze tot leven. Verder nog niets mee gemeten).

[Bericht gewijzigd door r-p op dinsdag 6 april 2021 18:27:52 (10%)

Ik heb hem al bedrijfsmatig ingezet. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Volgens de PostNL app zou ik de meters vandaag binnen moeten krijgen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
PE9SMS

Special Member

Op 6 april 2021 21:20:40 schreef rew:
Ik heb hem al bedrijfsmatig ingezet. :-)

Om een gevallen 0603'tje terug te vinden? ;)

This signature is intentionally left blank.

Ik heb een print laten assembleren in china. In het verleden was er "gezeik" met de leds.

Ik had RGB leds gekocht op ebay en de RGB volgorde en A/K uitgemeten met een multimeter. Daarna een print gemaakt, prototypes geassembleerd, goed gekeurd, en dan de erste grotere serie. Blijkt dat er allemaal verschillende leds zijn, maar degene die IK had bleken ze niet te kunnen vinden. Daarnaast blijken er fabrikanten te zijn de de "pin-1-afschuining" gebruiken om "pin 4" te markeren. Dit om dan te kunnen zeggen dat "1-3 de anode pins zijn, daar vroeg je toch om?". Dus d'r is ook batch gemaakt waar de pin 4 markering van de led bij de pin-1-markering op de PCB is geplaatst.

Ik heb anode-kathode gecontroleerd en rood-groen-blauw volgorde met de meter op diode-stand. Rood deed het niet, maar ik heb er vertrouwen in dat het gaat werken. Volgens mij moet m'n multimeter een 100mA chip gaan lopen voeden die onder spanning gezet wordt via een diode als ik de rode led probeer te testen.

(Eis van klant: HARDWARE zet de rode led aan ("we zijn aan het booten") en dan kan de software de led vervolgens alle kleuren van de regenboog selecteren als die geboot is en dat wil.... Vandaar een klein circuitje om de rode led bestuurbaar vanuit software, maar hardwarematig default aan....)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Als ik lees 'multimeter met ingebouwde zaklantaarn' weet ik al genoeg... (ik zoek dan nog wel even verder... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb mijn TASI TA801C binnen, voldoet op de referenties die ik gemeten heb, nl 5.000 en 10.0002 REF, 997 Hz = 997.6 Hz, weerstanden 1k00, 10k00, 100k00.
Als ik het aanzet dan komt er een piep, ook bij NFV, maar bij 0 Ohm geen piep Zie ik wat over het hoofd

Guus@Sint-Michielsgestel

Als de draaiknop op weerstandsmeting staat wissel je met de "Sel" knop tussen weerstands-, diode-, en 'doorpiep'-meting.
Gevalletje RTFM?

Bij de mijne was de 10A connector dood; na opening bleek de zekering goed, maar een van de klemmen waar deze zekering in zit maakte geen contact. Even iets dicht buigen en ook hier kwam hij door de 'quality control' ;)

Van iets dat stuk is leer je het meest.

Dit topic is gesloten