Editen posts 'stroperig'?

Arco

Special Member

Ik heb er de laatste tijd last van dat editen (firefox) 'stroperig' lijkt te gaan.
Als je bijvoorbeeld een lijn wilt trekken door de '-' toets ikgedrukt te houden dan stopt 'ie soms voor 1...2 sec om daarna ineens door te schieten.
Hebben meer daar last van? (is erg storend vooral bij deleten: je haalt vaak meer weg als de bedoeling was)

Het is niet continu, maar om de 20-30 seconden of zoiets. (lijkt het)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jeroen

Moderator

Ik weet niet of dat iets is dat door de site veroorzaakt wordt, in principe doen we weinig met het post veld behalve dat er wat Javascript op zit om tekst in te voeren (zodat de knoppenbalk werkt).

Ik heb er zelf ook geen last van (ook Firefox). Zou het niet bij jou een browser extensie kunnen zijn? Je kunt eens kijken in de developer console (F12 en dan de Console tab) of er foutmeldingen in komen.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op maandag 3 mei 2021 13:04:22 (14%)

Arco

Special Member

Ik zal eens wat gaan uitproberen. Vreemd is wel dat andere sites er geen last van hebben zo te zien...
Het is vooral storend aanwezig als je de 'DEL' key ingedrukt houdt om te deleten. Deleten stopt dan even, en daarna wordt het restant ineens gedelete.
(meestal te veel, omdat je de toets te lang ingedrukt hebt gehouden... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Hier ook met Firefox geen last.

----------------------------------

Arco

Special Member

Ik heb alleen de Google search link fix add-on, daar zijn nooit problemen mee.
Als ik bijv. 'datasheet' intoets, krijg ik soms op het scherm alleen 'datash' en meer als een seconde later plopt daar 'eet' achter...

Ga binnenkort toch naar een nieuwe PC dus als 't daaraan lag moet het ook weg zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Kan dit niet te maken hebben met verzadiging van uw internet-connectie?
Net zoals de "progress indicator" van een grote download wel eens horten en stoten vertoont.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Met een 75/20 Mbit verbinding kun je met het verzenden van een paar karakters niet snel verzadiging krijgen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Kweet niet... als ik zie hoe snel je soms antwoordt...! _/-\o_

Ik weet niet wat bij jou die vertraging af en toe veroorzaakt. De letters in het tekstvak worden toch niet continu verzonden?
Maar als ik grotere stukken tekst delete (bijvoorbeeld in een quote), dan selecteer ik die eerst en druk dan 1x op delete.
Misschien gaat dan dat selecteren ook weleens stroperig, maar dan ben je in elk geval geen tekst kwijt.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Jeroen

Moderator

Nee, karakters worden niet tijdens het typen al verzonden. Dus de internetsnelheid heeft er niks mee te maken.

maartenbakker

Golden Member

Met deze symptomen zou ik denken aan een probleem met het verwerken van Javascript, een plugin die vervelend doet, een internetsecuritypakket of een stuk malware. Allemaal op de lokale computer.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
EricP

mét CE

Zou het de auto-incorrect kunnen zijn die zich rot zoekt terwijl jij aan het editen bent?

Nergens last van met Win10 en Chrome. Chrome is zonder enige extensies.

Just out of the box en alles werkt heerlijk hier (Hengelo, Ziggo :-) )

I love it when a plan comes together !