Hallo heb een setje gehaald voor uitbreiding centrale deurvergrendeling merk JOM.
nou heb ik m laten inbouwen door een garage ...alleen werkt hij niet op afstand ...van buitenaf doet ie helemaal niks hij doet het alleen als ik de ab tegen de bekleding van het portier aan houd waar het kastje achter zit . Volgens de garage ligt het aan het kastje ??? Ik heb al de batterijen vervangen maar nog niks . Weet iemand wat het kan zijn ?
Alvast bedankt
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kastje in het portier, dat zal idd niet echt werken. portier is van metaal en metalen strips en motor van de raambesturing. dat kastje hoort onder het dashboard waar je kunstof ervoor hebt en dus de antenne kan ontvangen door het raam. als het ding op bluetooth werkt heb je dat ook..
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bij een hoop merken plaatsen ze de ontvanger inclusief antenne in het midden tussen stoelen zodat deze het beste bereik heeft.
Fabrieks af zeg maar.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Is sowieso niet handig om dat in het portier in te bouwen ivm vocht. Hoort achter/onder het dashboard met de antenne langs de A-stijl net onder de bekleding.
Kans dat de antenne nu gewoon afgeknipt is.
Bedankt voor de reacties...ze hebben m ook eerst uitgeprobeerd zonder de bekleding er oo te monteren dus het kastje en antenne waren gewoon open en bloot toen deed ie het ook niet op afstand ...JOM 7105 is het type dacht ik
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Droef boeltje als ze vooraf vaststellen dat 'ie niet goed werkt en dan gewoon doorgaan met inbouwen...
Ze hadden alles al aangesloten dus en zeiden dat het aan het kastje lag ...als ik een andere kastje zou regelen zouden ze het kosteloos aansluiten vandaar
hij doet het alleen als ik de ab tegen de bekleding van het portier aan houd waar het kastje achter zit.
Misschien helpt een verse batterij in de fob. En anders uitbouwen en ergens monteren waar geen metaal zit, onder het dashboard bijvoorbeeld. Ervaring met een setje van Conrad was dat ie makkelijk 50 meter overbrugde, met een stukje draad van ongeveer 12cm als antenne.
Jacques1956
Jacques van Montfort
Ik gebruik al jaren in de beide auto's een setje van SPY. Gewoon onder het middenconsole ingebouwd. Kosten 27 euro en dan ook nog een extra knopje voor de achterklep!
Paul Welther
Als ik op dat type nummer kom ik bekende fob’s tegen. Vandaag ook een Honda met zo’n fob en werkt normaal.
Als de antenne verder ok is kan het nog een slechte massa zijn. Als ze het deur frame als massa gebruikt hebben is dat een kans op problemen.
Ze hebben m ook getest zonder ingebouwd te hebben dus antenne was vrij...dan kan het toch niet aan het metalen portier liggen denk ik dan bereik was erg slecht alleen als ik m bijna tegen de antenne aan houd deed ie het . Dus kan aan slechte massa liggen ? Hoe kan ik dat oplossen want ben een leek met elektra
Heb je 2 Fons?
Probeer dan de andere eens: vaak is de antenne een stukje PCB daar. Misschien is dat afgebroken..
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zal wel fobs bedoeld worden... (the fonz was iets anders...
)
PCB is de print. (printed circuit board)
[Bericht gewijzigd door Arco op (25%)]
Kan het ook gewoon aan het kastje liggen dat de ontvangst zo slecht is en bijna niet doet ...en of antenne in het kastje ? Heb ook gehoord dat het aan de massa kan liggen ?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Paul Welther
Het is Chinees spul dus kan er van alles aan de hand zijn. Slechte solderingen of een slecht afgeregelde ontvanger. Dat heb ik ook eens meegemaakt. Het zijn vaak superregeneratieve ontvangers en kan er net naast staan.
Ben vandaag naar de winkel gereden en ze konden niks vinden maar heb toch een nieuwe kastje gehad met 2 sleutels ....wat het was weet ik ook niet ....heb m gelijk erin geklikt maar waarschijnlijk iets niet goed gedaan ...want nou werkt de afstandsbediening helemaal goed op afstand. De knipperlichten knipperen op afstand maar nou gaat ie niet open of op slot haha....!!! Mis ben ik iets vergeten rijd wel morgen ff langs een garage ...
In iedergeval bedankt iedereen voor het meedenken