ik wil zo veel lol
maar daar is wel aan te komen is meer de vraag hoeveel dat je dr voor wilt betalen

heeft er nog iemand een website of een tekening van de x y scanner met luidsprekers ?

Op 14 april 2005 15:52:32 schreef SMOG:
heeft er nog iemand een website of een tekening van de x y scanner met luidsprekers ?

ja hoor hoeveel moet je er hebben ;-)
zal vanavond als ik thuis ben ff wat posten

Op 14 april 2005 15:16:49 schreef ledfreak:
ik wil zo veel lol
maar daar is wel aan te komen is meer de vraag hoeveel dat je dr voor wilt betalen

wat moet die ongeveer kosten dan?

Op 14 april 2005 07:39:36 schreef Beech:
[...]

Die had ik idd al gevonden. ik heb mp3jay ff gemaild.
Even afwachten nu wat hij ervan vond. bedankt iig

Ik zal straks even één en ander aan je door mailen.
Vandaag mijn Leadlight ontvangen en meteen maar even de pot MOD gedaan. Slurpt na de MOD 311mA uit de batterijen.

Op 14 april 2005 19:26:40 schreef mp3jay:
[...]
Ik zal straks even één en ander aan je door mailen.
Vandaag mijn Leadlight ontvangen en meteen maar even de pot MOD gedaan. Slurpt na de MOD 311mA uit de batterijen.

hihi ja die leadlight roeleren lol ;-)

zijn er al magneetjes ontvangen, ik heb eergisterochtend al verstuurd....

Op 14 april 2005 17:01:51 schreef Beech:
[...]

wat moet die ongeveer kosten dan?

Vraag ik mezelf nu ook af :D

Op 15 april 2005 10:33:03 schreef hilbren:
zijn er al magneetjes ontvangen, ik heb eergisterochtend al verstuurd....

Yes! kwamen vandaag aan. Die dingen zijn echt sterk!

wel uitkijken want het schijnt dat ze hun kracht verliezen als je te vaak te hard tegen elkaar laat klappen!
verder heeft een colega van mij er al 1 gebroken :( hij was er even mee aan het spelen en vervolgens klapt die hele magneet in twee stukken :S
maargoed gelukkig zijn ze niet zo duur :)
maar ik wil binnen kort wel foto's zien van m'n ex magneetjes :P

[Bericht gewijzigd door hilbren op ]

Op 14 april 2005 15:54:03 schreef ledfreak:
[...]

ja hoor hoeveel moet je er hebben ;-)
zal vanavond als ik thuis ben ff wat posten

iets vergeten ?

Op 14 april 2005 22:27:19 schreef ledfreak:
[...]

hihi ja die leadlight roeleren lol ;-)

Ledfreak, welke diode wordt volgens jou in de Leadlight 105 gebruikt ? Ik dacht een Sony SLD302 (ergens gelezen), maar het blijkt een 5,6mm en geen 9mm diode te zijn welke erin zit. (SLD302 is 9mm)

Hoi Laservrienden,
Ben nieuw hier, maar lees al enkele maanden mee.

Ik hoor van Guido Jeager dat er al meer dan 25 MOT-1 setjes verkocht zijn aan Nederland.
Volgens mij is iedereen van ons begonnen met deze set.

Als ik zo een teruglees zijn er veel vragen over aansluiten, afstellen en testen van het setje met Popelscan.
Misschien is het handig als we eens wat dingen over de MOT-1 set goed op een rij zetten...

Misschien wil Aart of Ledfreak hier een aparte pagina op hun site aan wijden??? De forum-site van Guido is slecht, Duits en er komen weinig reactie's vanuit NL.

Hebben we hier iets aan?

Groetjes, Lazeres

Mensen! ik ben blij!
Heb vandaag de laser van me pa eens meegenomen (zei zo'n 6 jaar geleden dat ie hem weggegooid had)
En ik kan me nog herinneren dat wanneer hij hem aanzette de laserbuis opflitste en er getik hoorbaar was.

Ik heb al vaker gelezen dat dat gewoon inhoudt dat de hoogspanning niet wil starten en er met de buis niks mis is.
Ik heb de laserbuis idd eens geinspecteerd, maar mijn grote vraag is: geeft het garanties als je geen verbrande plekken ofzo ziet? of zegt dat helemaal niets?

Wat voor buis is het ? HeNe ? Hoe groot en wat voor soort/type ?

Als hij niet ontsteekt kunnen er diverse dingen aan de hand zijn, maar een volgelopen buis is volgens mij helaas wel het meest waarschijnlijk.

Gebruikt er iemand Mamba2004 van Medialas?

In één van de vorige toptics stond dat er maar 1 licentie op kan voor 1 PC.
Is het niet gewoon nog een keer installeeren op een andere pc en de boel werkt daar ook?
Of is het de bedoeling dat men de pc-naam doorgeeft aan Medialas en een licentiecode terug krijgt?

Weet iemand of dit te kraken is?

Op 16 april 2005 17:06:53 schreef Lazeres:
Gebruikt er iemand Mamba2004 van Medialas?

In één van de vorige toptics stond dat er maar 1 licentie op kan voor 1 PC.
Is het niet gewoon nog een keer installeeren op een andere pc en de boel werkt daar ook?
Of is het de bedoeling dat men de pc-naam doorgeeft aan Medialas en een licentiecode terug krijgt?

Weet iemand of dit te kraken is?

Werkt helaas maar op 1 PC. Er wordt op basis van je hard- en software configuratie een code gegenereerd welke je aan Medialas moet mailen. Vervolgens krijg je een licentie code. Draait dus maar op 1 PC; heb al 100 keer verzocht mij een 2e licentiecode te geven voor mijn notebook welke ik op locatie gebruiken wil. Vergeet het maar........draait dus nu alleen op mijn desktop.
Zeer goede software, waardeloze licentieregeling en klantvriendelijkheid. Enige optie volgens mij is een Virtual machine sessie op je PC te starten en dan de code welke Mamba2004 genereert msilen aan Medialas. Vervolgens kun je de VM sessie op andere PC's starten. (theoretisch zou het moeten werken, heb het zelf niet geprobeerd) Misschien toch verstandiger een freeware appl. te gebruiken.

Ik vind het ook wel een beetje begrijpenlijk, ML maakt anders weinig kans iets aan het verkopen van deze software over te houden denk ik ...

De kosten (E 99,- per licentie) zijn het nu ook weer niet imho, naar verhouding tot de rest van de apparatuur.

Illegale dingen/suggesties mogen overigens niet op dit forum, en volkomen terecht. :)

@ Aart: ik heb even foto's gemaakt, maar die kan ik nog even niet uploaden, omdat me pa's pc bezet is.

Ik denk dat het een HeNe laser is, daar er op de zijkant met toch wel duidelijke letters Metrologic Neon Laser opstaat.

Op 16 april 2005 18:23:14 schreef Aart:
Ik vind het ook wel een beetje begrijpenlijk, ML maakt anders weinig kans iets aan het verkopen van deze software over te houden denk ik ...

De kosten (E 99,- per licentie) zijn het nu ook weer niet imho, naar verhouding tot de rest van de apparatuur.

Illegale dingen/suggesties mogen overigens niet op dit forum, en volkomen terecht. :)

Yeah, right.... Windows update doen (op dezelfde PC) betekent dus software opnieuw kopen voor 99 euro....:-( Noem mij 1 andere software vendor welke deze licentieregeling hanteert.
Sinds wanneer is een VM sessie opstarten illegaal ? Wel op blijven letten :-)

Iets als:
http://aart.vslcatena.nl/fotos/HeNe_3.jpg

Op mijn site ? :)

[edit]
@ MP3JAY: Je moet doen wat je niet laten kunt.. Ik was zeker NIET van plan hier over in discussie te gaan. :)

[Bericht gewijzigd door Aart op ]

Op 16 april 2005 19:01:07 schreef Aart:
Iets als:
[afbeelding]

Op mijn site ? :)

[edit]
@ MP3JAY: Je moet doen wat je niet laten kunt.. Ik was zeker NIET van plan hier over in discussie te gaan. :)

Is de moeite van de discussie inderdaad niet waard; discussie heb ik al uitvoerig gevoerd met Peter Mayer van Medialas. |:(

is er niet een of andere organisatie die je kan aanspreken voor dit soort ongeloofelijke stomme lecentie gedoe?

we kunnen natuurlijk ook allemaal even gaan spammen ;)

[Bericht gewijzigd door hilbren op ]

Op 16 april 2005 19:39:00 schreef hilbren:
is er niet een of andere organisatie die je kan aanspreken voor dit soort ongeloofelijke stomme lecentie gedoe?

we kunnen natuurlijk ook allemaal even gaan spammen ;)

Consumentenbond? Ombudsman? Rechter? Maar wat schiet je er mee op? Als je software koopt stem je meestal stilzwijgend in met de secundaire voorwaarden (=kleine lettertjes).

Beter is voor open source kiezen en zelf meedoen.

MvgEat