Nieuw laser en dergelijke topic deel 8

Dit topic is gesloten

Tijd voor een nieuw deeltje:

overzichtje:

Vorige delen

Nieuw laser en dergelijke topic (deel1)
Nieuw laser en dergelijke topic deel 2
Nieuw laser en dergelijke topic deel 3
Nieuw laser en dergelijke topic deel 4
Nieuw laser en dergelijke topic deel 5
Nieuw laser en dergelijke topic deel 6
Nieuw laser en dergelijke topic deel 7

een vraag naar de posters in dit multi-topic

Ik vroeg dit ook al eens in het tesla-topic. Willen jullie zoveel mogelijk to the point blijven? Ik weet dat laser en dergelijke een breed domein beslaat, maar het is niet de bedoeling dat we binnen een jaar aan deel 50 beginnen :).

Blijf ontopic, probeer side-quests in nieuwe topics onder te brengen enzoverder. dit maakt het ook eenvoudiger voor de gewone lezer.

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

ik vind het maar onhandig dat nieuwe systeem nu moet ik als ik belanrijke dingen noteer ook nog de topic er bij zetten

Als ik op de link klink in topic 7 kom ik gewoon terug aan het begin van topic 7! :p

Edit: Sommige mensen zijn liever hier omdat men hier minder strak zou zijn dan op got (maar dat maakt het idd wel onoverzichtelijker)

Edit: @Jelmer: Offtopic :p Ontopic voor jou post in: http://www.circuitsonline.net/forum/section/4

[Bericht gewijzigd door Laserist op woensdag 16 maart 2005 21:01:57

Op 16 maart 2005 19:57:16 schreef Laserist:
Als ik op de link klink in topic 7 kom ik gewoon terug aan het begin van topic 7! :p

opgelost.

ik vroeg juist om zoveel mogelijk ontopic te blijven en er staan al opnieuw twee post die er eigelijk niet moeten staan.

@ laserist: van jou eigenlijk terecht
@ electrogek: wat dacht je dan van een supertopic met meer dan 100 paginas, moet je als een gek nog de pagina gaan zoeken.

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Weet je wat handig zou zijn? Een search die je tot de juiste pagina van een topic leid :)

Mee eens!
En nu allemaal weer ontopic: Plaatjes!!!
Jongens, ik ben toch niet de enige met een laser in de kamer? Volgens mij zijn de meesten van jullie verder dan ik, maar ik wil dan ook wel eens zien waarom... :)
http://www.rem-fx.nl/scoob/images/hp006.jpg
asymetrische zeshoek met gekruiste hoekpunten
http://www.rem-fx.nl/scoob/images/hp008.jpg
Pentagonaal (vrij traag gescand met lange sluitertijd)
http://www.rem-fx.nl/scoob/images/hp007.jpg
en weer een gewone fan...

Nou jullie!

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

Zou graag wat fotos maken op mijn slaapkamer maar dan fik ik mn kamer uit,. een beetje bruin is leuk maar deep toasted is minder :P

Mirage Group Lasershows and Innovations

Wahahaha :D
Ik ben vaker op je site geweest, leuke speeltjes.
Dat staat niet in verhouding tot mijn projectortje.
Personeel nodig?

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

Hehe. Personeel komt na meer werk geloof ik. :P dus wie weet ......

Mirage Group Lasershows and Innovations
Anoniem

zou 15 of 20 pagina's een stuk beter zijn dit per 10 gebeuren is mateloos irritant

ja inderdaad das zeker iritant voor mij apart worden de topics 100 pagina's heb liever alles in 1 topic staan dan over 8 verdeeld

Scoob!

Je zou die MOTS nog ff posten weet je nog? :P

Gebruik jij nou ook de 'guido' DAC?

Op 17 maart 2005 07:47:12 schreef ledfreak:
ja inderdaad das zeker iritant voor mij apart worden de topics 100 pagina's heb liever alles in 1 topic staan dan over 8 verdeeld

Ik stem voor. anders blijf je aan het terugZappen als je iets terug wilt zoeken.

Hey voske. heb de linX ff bekeken. wel gaaf zo. zou het graag een keer willen uitproberen. Mischien iets voor een regenachtige avond ?

Mirage Group Lasershows and Innovations

Ja das een goed plan moeten we ff achteraan ;)

Op 17 maart 2005 09:00:22 schreef Jelmer:
Scoob!

Je zou die MOTS nog ff posten weet je nog? :P

Gebruik jij nou ook de 'guido' DAC?

Yep, ik gebruik inderdaad Guido z'n setje.
http://www.ReM-fx.nl/scoob/images/electra.jpg
Sorry van die MOT's maar dat gaat FF langer duren want ik heb een technisch probleem met de laptop.
Ik beloof dat je ze zo snel als kan kunt downloaden vanaf mijn website.
Heb jij ondertussen misschien wat foto's te posten?

Trouwens, welke versie van Popelscan gebruik jij? Want ik kwam er dus achter dat de laptop-mot's niet op mijn PC draaien omdat dat dus een andere versie is..... :(
Ik moet ze toch overzetten, maar dan wil ik er zeker van zijn dat ik de juiste versie upload.

@Sp3ci3S :
Is het nier mogelijk bij dit forum om deelnemers met een website een icoontje te geven, zoals we dat op GoT hadden?
En kun je niet af en toe de offtopic's die er echt niet toe doen gewoon wissen?

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

Ik zal woensdag eens normale foto's gaan maken, moet ik eerst even m'n blanking fixen, heb gisteren m'n NAND gate weg laten fikken...

Ik gebruik popelscan 3.1, heb al aardig wat mots geprobeerd, maar heb tot nu toe nog niet echt spectaculaire gezien :)

Het is ook maar een gelimiteerd proggie natuurlijk, maar een beetje flash achtige dingen erin zou het goed doen (zoals mamba)

Ik ben dus de beste mots die ik tegen kom aan het verzamelen totdat ik er 24 heb, plak ik dan onder m'n toetsen in popelscan, en voila... kan ik op het live tabblad live mee rammen op de muziek :)

Ben wel benieuwd naar jullie projecten. heb vroeger heel wat met dacs lopen stoeien maar heb toch gekozen voor pangolin.

Mirage Group Lasershows and Innovations

Ik pruts al heel lang soms met lasertjes, maar om nu te zeggen dat ik echt doorgewinterd ben...... :P
Helaas, de kosten zijn voor mij niet op te brengen. Ik heb nog meer dure hobbies. Waarschijnlijk ga ik al door het lint als ik WideMove's kan bestellen, en je weet hoe dat gaat: dan moet er weer een zwaardere laser komen, enz. enz. enz. enz.

Trouwens, Jelmer, blanking gebruik ik nog niet want ik heb een héééél goedkoop DPSSje zonder TTL-input. Ik zou niet weten hoe ik die zou moeten blanken zonder een snelle galvo :( (iemand misschien een tip?)

En dan nog iets: waarom is het ineens zo rustig? Het wordt hier toch geen GoT he?

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

dat komt omdat er een paar mensen heel druk bezig zijn met het bouwen van galvano's (of ze zijn gewoon op vakantie)

ik heb iig gisteren twee spoeltjes gemaakt en vandaag ga ik wat gaatjes in aluminium boren. (een zelfde soort als elm chan) alleen ik gebruik een as van koolstof.

en ik heb nog wat nieuws bedacht, chan gebruikt een schijfje als capacitieve sensor. maar dat heeft vrij veel roterende massa (vooral aan de buitenkant) dus ik had bedacht dat het misschien wel slim zou zijn om de capacitieve sensor om een 4mm buisje te maken. op die manier kan je vrij veel oppervlakte maken en je hoeft veel minder goed uit te lijnen want zon 4mm koolstof buisje sluit bijna naadloos aan op de as en zit dus netjes in het midden. ik heb alleen nog geen materiaal wat ik op het koolstof kan plakken.

zonder rook geen elektronica

Scoob...

Dan zou je toch een -vrij snelle- 3e galvo (closed loop) moeten installeren.

Ik ben dus de beste mots die ik tegen kom aan het verzamelen totdat ik er 24 heb, plak ik dan onder m'n toetsen in popelscan, en voila... kan ik op het live tabblad live mee rammen op de muziek :)

laatst werd er een pakketje mots aangeboden, met een vogel enz. heb je die al? anders kan ik die wel uploaden

Op 22 maart 2005 12:17:37 schreef Beech:
[...]

laatst werd er een pakketje mots aangeboden, met een vogel enz. heb je die al? anders kan ik die wel uploaden

Die heb ik idd aal, met barney ook er tussen en een auto... vind die eigenlijk niet zo mooi... ze zijn btw allemaal gemaakt voor stappen motoren volgens mij.

Wat voor een files hebben jullie nodig? *.ILD?

Mirage Group Lasershows and Innovations

Ook goed :D, ik heb een ILD to MOT converter... eens kijken of dat lukt!

Op 21 maart 2005 23:09:53 schreef Jelmer:
Ik zal woensdag eens normale foto's gaan maken, moet ik eerst even m'n blanking fixen, heb gisteren m'n NAND gate weg laten fikken...

Hoe krijg je dat voor elkaar ??

Dit topic is gesloten