Duitse regelgeving en bestellingen bij Pollin

mel

Golden Member

Op 22 augustus 2021 20:31:12 schreef Rob W.:
Verzoekje aan de gegadigden om mij even een mailtje te sturen. Adres staat in mijn profiel. (dat is voor mij makkelijker dan 12 adressen over te tikken.. O-) )

Zet in het mailtje je adres en je nickname, dan krijg je van mij een mailtje terug met de betaalgegevens.

Intentie is om de modules aanstaande vrijdag te versturen.
Prijs houd ik op 3 euro per stuk plus 5 euro verzend en verpakkingskosten.

je hebt meel :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Rob W.

Honourable Member

Zo, net een reut mailtjes beantwoord met de betaalgegevens.
Alleen MNM had nog niet gereageerd dus die heb ik zelf gemaild.

Er doen ook twee Belgische vrienden mee, geen probleem, ik moet alleen even kijken wat het gewicht wordt van het pakketje. Als het onder de 100 gram blijft, dan kan het voor dezelfde 5 euro, gaat het daar over dan zal het ca 8 euro worden..

Ik verwacht Turbokeu en Lukasje daar morgenavond uitsluitsel over te geven.

Het overzichtje in de eerdere post heb ik ook bijgewerkt. Op dit moment zijn alle modules gereserveerd.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..
bprosman

Golden Member

Vandaag binnen gekregen. Ziet er prima uit.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik ook. Wat keurig ingepakt! Dank je wel.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
blackdog

Golden Member

Hi,

Dat was weer een mooi initiatief van Rob W. , en ik zie graag uit naar jullie projecten met de DCF ontvangers hier op CO.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
mel

Golden Member

hier ook,mijn dank _/-\o_
En eentje word denk ik een vaste frequentiereferentie voor een counter.

[Bericht gewijzigd door mel op zaterdag 28 augustus 2021 18:02:58 (13%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lucky Luke

Golden Member

Zou haast zeggen dat die foto op míjn bureau is gemaakt (maar de Electron ernaast ligt hier niet). Inderdaad keurig ingepakt.

Een ander fototje dan maar:

(Want ik was benieuwd of er iets te vinden zou zijn van het IC dat er in zit. Nog niet naar gezocht, komt in elk geval niet met 1 klik naar boven)

(Edit: de eerder door PE9SMS geposte pdfjes geven ook daar info over, wel een ander typenr IC, maar vergelijkbare schakeling)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zondag 29 augustus 2021 16:37:31 (17%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
rob040

Golden Member

Hier ook vanmiddag geland, dank Rob W!

@Lucky Luke: datasheet zag ik zo gauw ook niet, maar wel een schema wat mogelijk gelijk is aan het Conrad kassie:

PE9SMS

Special Member

Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen. Dankjewel Rob W. Ik heb er al eentje aangesloten, het rode ledje knippert keurig op het dcf ritme. Binnenkort aan een arduino knopen voor verdere spielerei.

This signature is intentionally left blank.

Op 28 augustus 2021 17:16:46 schreef Frederick E. Terman:
Wat keurig ingepakt!

Ik had wat moeite om het plakband door te snijden, de hoekjes waren zo netjes omgevouwen :o ... ik zie een nieuwe uitdaging voor Rob W, ergens in het verre oosten met een inpak bedrijf of zoiets ... O-)

Rob W.

Honourable Member

:)
Ik ben erg blij met jullie positieve reacties, leuk om te lezen. (ook die via de mail)

Graag gedaan en ik zie de projecten wel verschijnen!

Op 28 augustus 2021 20:34:15 schreef EdbO:
[...]
..ergens in het verre oosten met een inpak bedrijf of zoiets ... O-)

Mij te ver van mijn bed.. ;)

Leest mee sinds 19 augustus 2001..
Lucky Luke

Golden Member

Op 22 augustus 2021 21:29:53 schreef PE9SMS:
PDFje 1
PDFje 2

[bijlage]

De pinnamen bij de connector, is daar iets mee dat spiegelr afhankelijk van welke kant je hebt?

Bij de mijne lijkt M de 5V te zijn en 1 de gnd. Draden zitten op 1, 2 en M.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
PE9SMS

Special Member

Hier zijn ze ook verschillend bedraad, in het ene geval moet de connector dan andersom in de C64. Voor zover dat mechanisch kan? Ik kan aan de connector zo snel niks ontdekken waarom dat niet zou kunnen, maar ik heb geen C64 om het te kunnen testen.

This signature is intentionally left blank.
maartenbakker

Golden Member

Op 28 augustus 2021 17:57:52 schreef Lucky Luke:

(Want ik was benieuwd of er iets te vinden zou zijn van het IC dat er in zit. Nog niet naar gezocht, komt in elk geval niet met 1 klik naar boven)

(Edit: de eerder door PE9SMS geposte pdfjes geven ook daar info over, wel een ander typenr IC, maar vergelijkbare schakeling)

Eerste klik komt uit op https://www.radiomuseum.org/tubes/tube_u2775b.html

Er is ook een of ander meetinstrument dat U2775B heet, misschien kun je dat vermijden door tfk, telefunken en/of ic aan de zoektermen toe te voegen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hey, ik vindt het leuk om te zien dat zo'n topic uitdraait op een leuke actie Rob w en veel knutsel plezier bij vele andere.
Moeten we vaker doen ;)

Rob W.

Honourable Member

Ik vond het zelf ook wel leuk om te doen. Het kostte aanvankelijk wat hoofdbrekens maar het is allemaal goed gelukt.
Op 1 na zijn alle Nederlandse pakketjes zaterdag aangekomen. Hopelijk komen de laatste drie ook zeer binnenkort op hun bestemming aan.

Conform de belofte heb ik zojuist ook de opbrengst gedoneerd aan Stichting Circuits Online, opdat dit mooie forum nog maar heel lang mag blijven bestaan.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 29 augustus 2021 17:17:44 schreef PE9SMS:
[...] de connector dan andersom in de C64. Voor zover dat mechanisch kan?

Ja, dat kon! Ik had een Digicom-modem met zo'n kaartrandconnector voor de user port. Die kon er verkeerd om in, en ik had hem dus goed gemerkt met 'BOVEN'.
(Eerst had ik er alleen een 'B' op, tot iemand me bang maakte met de theorie dat iemand dat als 'beneden' zou kunnen opvatten. :))

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Shiptronic

Overleden

Op 29 augustus 2021 22:13:26 schreef Frederick E. Terman:
[...]Ja, dat kon! Ik had een Digicom-modem met zo'n kaartrandconnector voor de user port. Die kon er verkeerd om in, en ik had hem dus goed gemerkt met 'BOVEN'.
(Eerst had ik er alleen een 'B' op, tot iemand me bang maakte met de theorie dat iemand dat als 'beneden' zou kunnen opvatten. :))

Top! :o

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
fatbeard

Honourable Member

Op 1 na zijn alle Nederlandse pakketjes zaterdag aangekomen.

Nou, die laatste is ook zaterdag aangekomen.
Het duurde alleen tot vandaag om die brievenbus te legen...

Mooi verpakt, goed taai plakband (heel wat beter dan de zooi die je in de gemiddelde bouwmarkt krijgt aangeboden)... Merk/type?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik heb mijn pakketje nog niet ontvangen. Als het is verzonden met PostNL, dan zal het waarschijnlijk morgen opnieuw worden aangeboden, want zaterdag was ik niet thuis.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
rob040

Golden Member

Het is een brievenbuspakje, dus dat zou niet mogen uitmaken.

Net nog even bij track&trace gekeken: het bezorgmoment is (inderdaad) verplaatst naar morgen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Let op dat het dan waarschijnlijk nooit meer als bezorgd wordt genoteerd in track&trace maar meestal wel gewoon aankomt. Rare fout, al meerdere keren gezien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Pakketje lag vanmiddag bij thuiskomst op mij te wachten op de deurmat. (was een weekendje weg..) Ziet er goed uit, kom je zelden tegen. Thanks.

Rob W.

Honourable Member

Op 30 augustus 2021 11:05:54 schreef fatbeard:
[...]
Mooi verpakt, goed taai plakband (heel wat beter dan de zooi die je in de gemiddelde bouwmarkt krijgt aangeboden)... Merk/type?

Geen idee... deze rol kwam bij mijn werk vandaan. Ik vermoed dat die bij Rajapack vandaan komt. Als ik het niet vergeet zal ik eens kijken of ik er meer details van kan vinden.

Op 30 augustus 2021 20:05:35 schreef MNM(tm):
Net nog even bij track&trace gekeken: het bezorgmoment is (inderdaad) verplaatst naar morgen.

Denk dat de postbode in jouw buurt zaterdag geen zin meer had, het pakje is niet mee gegaan naar buiten.. De jouwe was de enige. alle andere zijn wel gewoon zaterdag afgeleverd.

De twee pakjes bestemd voor België zullen hopelijk ook eerdaags arriveren. Helaas geen Track&Trace, dat werd veel duurder.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..